כלי נשיפה ממתכת

לדרישות המעבר תואר I - ראו למטה ב"מידע נוסף"

 

 

 

תכנית הלימודים לתואר .B.Mus במסלול חד-חוגי

 כלי נשיפה ממתכת

לרשימת קורסי החובה לחץ כאן
לרשימת קורסי הבחירה לחץ כאן

 

 

שנה א'

שנה ב'

שנה ג'

שנה ד'

שיעור אישי

2

2

2

2

מבוא  ליסודות המוזיקה *

(4)

-

-

-

כתיבה אקדמית הלכה למעשה

2

-

-

-

תולדות המוזיקה

4

4

-

-

מוזיקה של המאה ה-20[1]

-

-

4

-

מוזיקה אמנותית בישראל[2]

-

-

4

-

סדנה למוזיקה בת זמננו ויצירות תלמידים

-

-

4

-

פיתוח שמיעה וסולפג'

4

4

-

-

יסודות המרקם והצורה[3]

4

4

-

-

תזמורת סימפונית[4]

12

12

12

12

רפרטואר תזמורתי

2

2

2

2

סדנת כלי-נשיפה ממתכת[5] (כולל הרכבים קאמריים)

4

4

4

4

מיומנות מקלדת (פטור)

-

-

-

בחינות האזנה (בקיאות ברפרטואר)

שיעורי בחירה בתוך ביה"ס[6]

4

4

8

8

שיעורי בחירה מחוגים אחרים[7]

2

2

2

4

 "כלים שלובים" שיעורי העשרה

 

 

 

 

 

 סה"כ לימודים במסלול כלי נשיפה ממתכת -  152 ש"ס ו - 6 ש"ס כלים שלובים

תלמידים הלומדים בתכנית חד חוגית לקראת תואר B. Mus במקביל לחוג אחר מחוץ לביה"ס למוזיקה ובעלי תואר ראשון יהיו פטורים מ-34 ש"ס שיעורי בחירה.



 

* קורס זה מיועד לסטודנטים שסווגו לקורס מבוא. המשתתפים  בקורס זה יהיו פטורים מ -4 ש"ס שיעורי בחירה בתוך ביה"ס.

[1] השתתפות בקורס "המוזיקה במאה ה-20" מותנית בסיום הקורס "תולדות המוזיקה".

[2] השתתפות בקורס "מוזיקה אמנותית בישראל" מותנית בסיום קורס "תולדות המוזיקה".

[3] סטודנטים המעוניינים להעמיק את ידיעותיהם התיאורטיות יכולים להמיר את הקורס "יסודות המרקם והצורה ב'" בשילוב של שלושת הקורסים הבאים: "הרמוניה ב' למלחינים", "קונטרפונקט פלסטרינה א'" ו – "ניתוח וכתיבה לפי מודלים א'". (במשתמע מכך, חלק משיעורים אלה יילמדו על חשבון שיעורי הבחירה הפנימיים בביה"ס). המרה זו מותנית בהשלמה בהצלחה של הקורס "הרמוניה א' למלחינים" ובאישור יועץ ביה"ס.

[4] השתתפות או אי השתתפות תיקבע ע"פ אודיציות וצורכי התזמורת.

[5] המעוניינים במוזיקה קאמרית עם קבוצות כלים מעורבים יוכלו להירשם גם לקורס "מוזיקה קאמרית" במסגרת קורסי הבחירה פעם אחת בלבד במהלך התואר.

[6] מתוך 24 ש"ס קורסי בחירה (פנימיים) חלוקה כדלקמן:                

לפחות 12 ש"ס קורסים עיוניים מובהקים ו/או תאורטיקנים – אחד מהם חייב להיות סמינר שמטלת הסיום שלו היא עבודת רפרט. השתתפות בסמינר מותנית בסיום קורס כתיבה אקדמית.

יתר הקורסים לפי בחירת הסטודנט.

 [7] לא כולל שפות.

 

 

תכנית הלימודים לתואר B.A. במסלול דו-מגמתי (מוזיקולוגיה ומגמות מעשיות)

כלי נשיפה ממתכת

לרשימת קורסי החובה לחץ כאן
לרשימת קורסי הבחירה לחץ כאן

 

 

 

שנה א'

שנה ב'

שנה ג'

שנה ד'

שיעור אישי

2

2

2

2

מבוא ליסודות המוזיקה *

4

 

 

 

כתיבה אקדמית הלכה למעשה

2

-

-

-

מוזיקה אמנותית בישראל[1]

-

-

4

-

סדנה למוזיקה בת זמננו ויצירות תלמידים

-

-

4

-

פיתוח שמיעה וסולפג'

4

4

-

-

יסודות המרקם והצורה

4

4

-

-

תזמורת סימפונית[2]

12

12

12

12

רפרטואר תזמורתי

2

2

2

2

סדנת כלי-נשיפה ממתכת[3] (כולל הרכבים קאמריים)

4

4

4

4

מיומנות מקלדת (פטור)

-

-

-

בחינות האזנה (בקיאות ברפרטואר)

שיעורי בחירה

4

4

 

 

לימודים במגמה למוזיקולוגיה

שיעורי חובה:

 

מבוא לניתוח מוזיקלי

2

-

-

 

תולדות המוזיקה (ימה"ב, רנסנס)

4

-

-

 

תולדות המוזיקה (1500-1750)

4

-

-

 

תולדות המוזיקה (קלאסיקה, רומנטיקה)

-

4

-

 

מוזיקה של המאה ה-20 [4]

-

-

4

 

מוזיקה, חברה ותרבות אודיטורית
 

-

4

-

 

מוזיקולוגיות

-

4

-

 

קולוקוויום במוזיקולוגיה

 

שיעורי בחירה בתוך ביה"ס:

 

שיעורים

4

4

4

 

סמינרים

-

4

4

 

שיעורי בחירה מחוגים אחרים

4

2

-

 

 "כלים שלובים" - שיעורי העשרה

 

 

 

 

 

סה"כ לימודים במסלול:  מעשי –  114 ש"ס

מוזיקולוגיה - 52 ש"ס

סה"כ כללי – 166 ש"ס ו - 6 ש"ס כלים שלובים

 


 

* קורס זה מיועד לסטודנטים שסווגו לקורס מבוא. המשתתפים בקורס זה יהיו פטורים מ - 4 ש"ס שיעורי בחירה בתוך ביה"ס.

 

[1] השתתפות בקורס "מוזיקה אמנותית בישראל" מותנית בסיום קורס "תולדות המוזיקה".

[2] השתתפות או אי השתתפות תיקבע ע"פ אודיציות וצורכי תזמורת.

[3] המעוניינים במוזיקה קאמרית עם קבוצות כלים מעורבים יוכלו להירשם גם לקורס "מוזיקה קאמרית" במסגרת קורסי הבחירה פעם אחת בלבד במהלך התואר.

[4] השתתפות בקורס "מוזיקה במאה ה-20" מותנית בסיום הקורס "תולדות המוזיקה"

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>