ניצוח תזמורת
לדרישות המעבר תואר I - ראו למטה ב"מידע נוסף"
תוכנית הלימודים לתואר .B. Mus במסלול חד-חוגי
המסלול לניצוח תזמורת
|
שנה א' |
שנה ב' |
שנה ג' |
שנה ד' |
יסודות ניצוח תזמורת |
4 |
- |
- |
- |
יסודות ניצוח מקהלה |
- |
4 |
- |
- |
ניצוח תזמורת – מתקדמים |
- |
4 |
4 |
4 |
כתיבה אקדמית הלכה למעשה |
2 |
- |
- |
- |
תולדות המוזיקה |
4 |
4 |
- |
- |
מוזיקה של המאה ה-20 [1] |
- |
- |
4 |
- |
מוזיקה אמנותית בישראל[2] |
- |
- |
4 |
- |
סדנה למוזיקה בת זמננו ויצירות |
- |
- |
4 |
4 |
מקהלה אורטורית |
6 |
6 |
6 |
- |
פיתוח שמיעה וסולפג' |
4 |
4 |
4 |
- |
הרמוניה |
4 |
4 |
4 |
4 |
הרמוניה ליד המקלדת [3] |
- |
4 |
- |
- |
קונטרפונקט בסגנון פלסטרינה |
4 |
2 |
- |
- |
קונטרפונקט בסגנון באך |
- |
2 |
4 |
2 |
ניתוח וכתיבה לפי מודלים |
4 |
4 |
4 |
- |
תורת הכלים |
4 |
- |
- |
- |
תזמור [4] |
- |
4 |
4 |
- |
קריאת פרטיטורה |
- |
2 |
2 |
- |
יסודות תורת הצליל |
2 |
- |
- |
- |
מיומנות מקלדת (פטור) |
√ |
- |
- |
- |
בחינות האזנה (בקיאות ברפרטואר) |
√ |
√ |
√ |
√ |
נוכחות בחזרות תזמורת [5] |
(6) |
(6) |
(6) |
(6) |
שיעורי בחירה בתוך ביה"ס[6] |
4 |
4 |
4 |
4 |
שיעורי בחירה מחוגים אחרים[7] |
2 |
2 |
2 |
4 |
|
|
|
|
סה"כ לימודים במסלול: 166 ש"ס ו - 6 ש"ס כלים שלובים
תלמידים הלומדים בתכנית חד-חוגית לקראת תואר B.Mus במקביל לחוג אחר מחוץ לביה"ס למוזיקה ובעלי תואר ראשון יהיו פטורים מ-30 ש"ס שיעורי בחירה.
[1] השתתפות בקורס "המוזיקה במאה ה-20" מותנית בסיום הקורס "תולדות המוזיקה".
[2] השתתפות בקורס "מוזיקה אמנותית בישראל" מותנית בסיום קורס "תולדות המוזיקה".
[3] ההשתתפות בקורס "הרמוניה ליד המקלדת" מותנית בסיום קורס "הרמוניה א'.
[4] לימודי תזמור מותנים בסיום הקורס "תורת הכלים".
[5] על התלמידים להיות נוכחים במחצית מסך הפעילות התזמורתית, ע"פ בחירתם.
[6] מתוך 16 ש"ס קורסי בחירה (פנימיים) חלוקה כדלקמן:
- לפחות 8 ש"ס קורסים עיוניים מובהקים ו/או תאורטיקנים – אחד מהם חייב להיות סמינר שמטלת הסיום שלו היא עבודת רפרט. השתתפות בסמינר מותנית בסיום קורס כתיבה אקדמית.
- יתר הקורסים - לפי בחירת הסטודנט.
תכנית הלימודים לתואר .B.A במסלול דו-מגמתי
המסלול לניצוח תזמורת
|
שנה א' |
שנה ב' |
שנה ג' |
שנה ד' |
יסודות ניצוח תזמורת |
4 |
- |
- |
- |
יסודות ניצוח מקהלה |
- |
4 |
- |
- |
ניצוח תזמורת – מתקדמים |
- |
4 |
4 |
4 |
כתיבה אקדמית הלכה למעשה |
2 |
- |
- |
- |
מוזיקה אמנותית בישראל [1] |
- |
- |
4 |
- |
סדנה למוזיקה בת זמננו ויצירות |
- |
- |
4 |
4 |
מקהלה אורטורית |
6 |
6 |
6 |
- |
פיתוח שמיעה וסולפג' |
4 |
4 |
4 |
- |
הרמוניה |
4 |
4 |
4 |
4 |
הרמוניה ליד מקלדת [2] |
- |
4 |
- |
- |
קונטרפונקט בסגנון פלסטרינה |
4 |
2 |
- |
- |
קונטרפונקט בסגנון באך |
- |
2 |
4 |
2 |
ניתוח וכתיבה לפי מודלים |
4 |
4 |
4 |
- |
תורת הכלים |
4 |
- |
- |
- |
תזמור[3] |
- |
4 |
4 |
- |
קריאת פרטיטורה |
- |
2 |
2 |
- |
יסודות תורת הצליל |
2 |
- |
- |
- |
מיומנות מקלדת (פטור) |
√ |
- |
- |
- |
בחינות האזנה (בקיאות ברפרטואר) |
√ |
√ |
√ |
√ |
נוכחות בחזרות תזמורת[4] |
(6) |
(6) |
(6) |
(6) |
לימודים במגמה למוזיקולוגיה |
||||
שיעורי חובה: |
|
|||
מבוא לניתוח מוזיקלי |
2 |
- |
- |
|
תולדות המוזיקה (ימה"ב, רנסנס) |
4 |
- |
- |
|
תולדות המוזיקה (1500-1750) |
4 |
- |
- |
|
תולדות המוזיקה (קלאסיקה, |
- |
4 |
- |
|
מוזיקה של המאה ה-20 [5] |
- |
- |
4 |
|
מוזיקה, חברה ותרבות אודיטורית |
- | 4 | - | |
מוזיקולוגיות |
- |
4 |
- |
|
קולוקוויום במוזיקולוגיה |
√ |
√ |
√ |
|
שיעורי בחירה בתוך ביה"ס: |
|
|||
שיעורים |
4 |
4 |
4 |
|
סמינרים |
- |
4 |
4 |
|
שיעורי בחירה מחוגים אחרים |
4 |
2 |
- |
|
|
|
|
|
סה"כ לימודים במסלול:
מעשי - 128 ש"ס
מוזיקולוגיה – 52 ש"ס
סה"כ כללי – 180 ש"ס ו - 6 ש"ס כלים שלובים
[1] השתתפות בקורס "מוזיקה אמנותית בישראל" מותנית בסיום קורס "תולדות המוזיקה".
[2] ההשתתפות בקורס "הרמוניה ליד המקלדת" מותנית בסיום קורס "הרמוניה א'.
[3] לימודי תזמור מותנים בסיום הקורס "תורת הכלים".
[4] על התלמידים להיות נוכחים במחצית מסך הפעילות התזמורתית, ע"פ בחירתם.
[5] השתתפות בקורס "מוזיקה במאה ה-20" מותנית בסיום הקורס "תולדות המוזיקה".