דרישות קבלה ורפרטואר לבחינות הכניסה - תואר ראשון - קומפוזיציה וניצוח

 

דרישות קבלה לתואר ראשון למועמדים למגמה לקומפוזיציה וניצוח - מסלול ארבע שנתי:

-בחינות בכתב ובע"פ בסולפז', בתיאוריה ובספרות המוזיקה. דרישות מפורטות בלינק להלן:

https://arts.tau.ac.il/music/examt

-בחינה במיומנות מקלדת (למועמדים שאינם פסנתרנים) – דרישות מפורטות בלינק להלן:

https://arts.tau.ac.il/music/key-exam

-ראיון קבלה אישי (לאחר בחינות הכניסה). המועמדים ללימודי קומפוזיציה – חייבים להגיש יצירה מפרי-עטם לקראת הראיון. המועמדים לניצוח (מקהלה ותזמורת) – חייבים להכין יצירות לניצוח (מול פסנתרים) להדגמת כישוריהם כמפורט בדרישות לראיון. דרישות מפורטות לראיון הקבלה ראו להלן.

 

1. קומפוזיציה

 

מטרת הריאיון היא לעמוד מקרוב על הכישורים, הרקע והניסיון המוזיקליים של המועמדים בתחום הקומפוזיציה.

 

במסגרת הראיון יידרש:

 

המועמדים מתבקשים להגיש יצירה מפרי עטם עד 10 ימים לפני מועד הראיון למזכירות ביה"ס (תווים חובה, הקלטה - במידה ויש). היצירה הנדרשת היא יצירה אינסטרומנטלית (קאמרית, תזמורתית או סולו).

 

א. המועמדים מתבקשים להכין שתי יצירות לדיון: יצירה אחת מהרשימה הבאה ויצירה אחת לבחירה חופשית של המועמדים – היצירה החופשית תהיה מתקופה שונה ובסגנון שונה מזה של היצירה שנבחרה מתוך הרשימה.

 

השיחה תהיה בנושאים הבאים: צורה וסגנון ותובנות על היצירות שתוצגנה על ידי המועמד (ניתן להיעזר ברשימות בכתב ובדוגמאות נגינה אשר יוכנו מראש ע"י המועמד ויובאו איתו לראיון).

 

  

 רשימת היצירות :

 

מוצרט - סימפוניות מס' 41-39

היידן - סימפוניות מס' 104-93

בטהובן - סימפוניות מס' 5-1

שוברט - סימפוניה בסי מינור "הבלתי גמורה"

שומאן - קונצ'רטו לפסנתר ותזמורת בלה מינור אופ. 54

ברליוז  - הסימפוניה הפנטסטית

ברהמס - סימפוניות מס' 4-1

שנברג - 5 קטעים לתזמורת אופ. 16

ברטוק  - מוזיקה לכלי קשת בלי הקשה וצ'לסטה

ברטוק - קונצ'רטי לפסנתר 1, 2, 3

מסיאן - טורנגלילה או כרונוכרומי או יצירה תזמורתית אחרת

נונו - השיר המושהה (Il canto sospeso) 

דבוסי - הים, נוקטורנים או יצירות תזמורתיות אחרות

רוול - קונצ'רטו לפסנתר בסול מז'ור

פרוקופייב - סימפוניה מס' 5

מאהלר  - סימפוניה מס' 1

סטרווינסקי - פטרושקה, פולחן האביב

ברג  - קונצ'רטו לכינור

לוטוסלבסקי - קונצ'רטו לצ'לו

ליגטי - קונצ'רטו לפסנתר

 

ב. דיון ביצירה אינסטרומנטלית מפרי עטו/ה של המועמד/ת.

 

 

2. ניצוח תזמורת

  

מועמדים לקראת לימודי ניצוח תזמורת, אשר עברו בהצלחה את הבחינות התיאורטיות, יוזמנו לראיון. מטרת הראיון היא לעמוד מקרוב על הכישורים, הרקע והניסיון המוזיקליים של המועמדים בתחום ניצוח תזמורת. 

 

במסגרת הראיון יידרש:

 

א. לנצח על הפרק הראשון מהסימפוניה הראשונה של בטהובן.

ב.  להראות ידיעה בקריאת פרטיטורה. המועמדים יביאו עימם לנגינה מתוך הפרטיטורה קטע קטע בן 20 תיבות  לפחות  בדרגת קושי מקבילה לזו (או עולה על זו) של הפרק הראשון מתוך "מוזיקת לילה זעירה" קכל 525 מאת מוצרט. כמו כן המועמדים יתבקשו לנגן בקריאה מהדף קטע מכורל ארבע-קולי מאת באך בתווי מודרני.

ג.  שיחה על שתי יצירות מתוך הרשימה שלהלן.

ד. הנבחן יתבקש לנגן קטע קצר בכלי העיקרי שלו.

ה. הראיון יכלול שירה מהדף של תפקידים מתוך הפרטיטורות שהנבחנים הכינו לדיון, כמו כן אבחון שמיעתי בסיסי (זיהוי מרווחים ואקורדים משולשים).

 

השיחה תהיה בנושאים הבאים: המלחין ותקופתו, הצורה וסגנון היצירה. רצוי שהמועמד ילווה את הסבריו על היצירות שבחר בדוגמאות נגינה על פסנתר אשר הוכנו מראש. 

 

 

רשימת היצירות:

 

מוצרט - סימפוניה מס. 36 ("לינץ")

בטהובן - סימפוניה מס. 3 ("ארואיקה")

שוברט - סימפוניה בסי מינור( "הבלתי גמורה")

ברליוז - הסימפוניה הפנטסטית

ברהמס - סימפוניה מס.   4

סטרווינסקי" - פטרושקה"

 

 

 

 

 

 

 

3. ניצוח מקהלה

 

מועמדים לקראת לימודי ניצוח מקהלהאשר עברו בהצלחה את הבחינות התיאורטיותיוזמנו לראיון. מטרת המפגש היא לעמוד מקרוב על הכישוריםהרקע והניסיון המוזיקליים של המועמדים בתחום ניצוח מקהלה. רצוי ניסיון בשירת מקהלה אמנותית.

 

 במסגרת הראיון יידרש:

 

א. לנצח על אחת היצירות המקהלתית מהרשימה הבאה (מול פסנתרים) לפי בחירת המועמד/ת.

ב.  להראות ידיעה בקריאת פרטיטורה. המועמדים יביאו עימם לנגינה מתוך הפרטיטורה קטע קטע בן 20 תיבות  לפחות  בדרגת קושי מקבילה לזו (או עולה על זו) של המוטט Locus  iste  מאת ברוקנר. כמו כן המועמדים יתבקשו לנגן בקריאה מהדף קטע מכורל ארבע-קולי מאת באך בתווי מודרני.

ג. לשיר לפי דרישה את כל התפקידים בשלוש מתוך היצירות ברשימה (לפי בחירת המועמד/ת) תוך הקפדה על פיסוק והיגוי תקינים. כמו כן הראיון יכלול אבחון שמיעתי בסיסי (זיהוי מרווחים ואקורדים משולשים).

ד. לשוחח על יצירה אחת מתוך הרשימה ועל יצירה/שיר נוספ/ת למקהלה לפי בחירת המועמד/ת. השיחה תתמקד בנושאים הבאים: הבנת הטקסט, המבנה והסגנון.

 

 

 

 

רשימת היצירות:

 

אורלנדו די לסו – מוטט אחד מתוך "סופר פלומינה בבילנוס" (על נהרות בבל)

י.ס. באך – Gute Nacht מתוך מוטט מספר 1 (Jesu Meine Freude)

ו.א.מוצרט – פרק Hostias מתוך הרקוויאם

א. ברוקנר – מוטט -  Locus iste

צ. אבני – פרק מתוך "מזמורי תהילים"

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>