לימודי התואר השני

לימודים לקראת תואר "מוסמך אוניברסיטה" - .M.A.

ראש התכנית: ד"ר הנרי אונגר

 

לאתר התכנית לחץ/י כאן

  • תשע"ז
  • תשע"ו
  • תשע"ה
  • תשע"ד
  • תשע"ג

אודות

 

התכנית הבינתחומית לתואר "מוסמך אוניברסיטה" באמנויות מפעילה ומחדשת את יחסי הגומלין בין אמנויות – תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה, אמנות פלסטית, אדריכלות, מוזיקה ומחול. זיקות אלה, שעמדו במרכז הדיון מהעת העתיקה דרך הרנסנס, ועד לעידן המדיה העכשווית, הן הבסיס לפעילות האינטלקטואלית התוססת שסביבה מתארגנת התכנית. הודות לגישה זו שמפרה את האמנויות על ידי  השתקפויות הדדיות, יש לתכנית מקום יחיד במינו בקרב המוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

מערך הלימודים מאורגן סביב שני צירים המשולבים ומשלימים זה את זה:

תלמידי התכנית לומדים קורסי ליבה העוסקים במתודולוגיות של המאה העשרים, באסתטיקה ובפילוסופיה של האמנויות. בהמשך משתתפים התלמידים בסמינריונים של התכנית, רובם ככולם בעלי אופי בינתחומי, הנפרסים בתחומי דעת שונים.

בכל שנה מקיימת התכנית סמינר מחלקתי בנושא ספציפי בו ניתנות הרצאות על ידי מבחר מורים מתוך הפקולטה והקמפוס ואף מרצים אורחים מומחים בתחומי ידע שונים אשר מציגים את הדיון על האמנות מזווית נוספת.

במקביל, משתתפים התלמידים בשיעורים ובסמינרים של החוגים השונים בפקולטה ויש באפשרותם להעמיק את תחומי הידע בדיסציפלינות של הפקולטה: תאטרון, קולנוע וטלוויזיה, אדריכלות, מוזיקה ותולדות האמנות.

במסגרת השיעורים מהחוג לתולדות האמנות יכולים תלמידי התכנית להתמחות בחטיבת לימודי היסטוריה ותיאוריה של הצילום.
תלמידינו מתנסים באורח שוטף ושיטתי בכלים אנליטיים עכשוויים העתידים לשמש אותם בכתיבת מבחן גמר או עבודת גמר (תזה)  ובכל מחקר עתידי בינתחומי ההופך לקנוני בעידן הגלובליזציה של התרבות.

תלמידי התכנית יכולים להמשיך ללימודי דוקטורט במסגרת התכנית (בהתאם לתנאי הקבלה של הפקולטה לאמנויות).

 

תנאי קבלה

 

ללימודי תואר "מוסמך אוניברסיטה" - M.A בתכנית יתקבלו מועמדים בעלי תואר "בוגר אוניברסיטה" - B.A או "בוגר אוניברסיטה באמנויות" - B.F.A. (או תואר מקביל) שניתן ע"י אוניברסיטת תל-אביב וכל מוסד אקדמי מוכר, בציון 85 לפחות, ובתנאי שקבלתם אושרה בידי ועדת הקבלה של התכנית. ועדת הקבלה רשאית לשקול בחיוב את קבלתם של מועמדים שאינם עומדים בסף הקבלה הנדרש.

תלמידי שנה ג' בתואר הראשון רשאים להגיש מועמדותם במהלך שנת הלימודים. מזכירות התכנית תרכז את הבקשות ותעבירן לוועדת הקבלה של התכנית.

 

לימודי השלמה

תלמיד בעל תואר "בוגר אוניברסיטה", שהשכלתו אינה מתחום האמנויות, יתקבל ללימודי השלמה. לימודים אלו כוללים עד 16 שעות סמסטריאליות (להלן: ש"ס) מלימודי התואר הראשון בפקולטה לאמנויות, בכפוף לאישור ועדת הקבלה של התכנית. על התלמיד לבחור קורסים משלושה חוגים בפקולטה לפחות,  לסיים את חובות ההשלמה בציון ממוצע 85 ומעלה, ולקבל ציון "עובר" לפחות בכל אחד מן הקורסים.

היקף חובת לימודי השלמה לתלמידים בעלי תואר ראשון מהפקולטות למדעי החברה ומדעי הרוח, וכן תלמידים הבאים מבתי ספר לאמנויות דוגמת "בצלאל" תישקל על פי רשומות הלימודים שלהם.

על התלמידים לסיים את שעות ההשלמה תוך שנה לכל היותר.

 

 

סיום לימודים

תלמידים שסיימו את כל חובותיהם לתואר והשיגו את כל הציונים מתבקשים לפנות בבקשה לסיכום לימודים באמצעות המידע האישי "טופס טיולים למסיימי לימודים"

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>