לימודי התואר השני

לימודים לקראת תואר .M.A


התואר שיוענק: תואר שני "מוסמך אוניברסיטה" .M.A  בתכנית הבינתחומית באמנויות

לאתר התכנית לחץ/י כאן

התכנית הבינתחומית לתואר "מוסמך אוניברסיטה" באמנויות חוקרת, מפעילה ומחדשת את הידע על יחסי הגומלין בין האמנויות – תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה, פרפורמנס, אמנות פלסטית, עיצוב, אדריכלות, מוזיקה ומחול. זיקות אלה, שעמדו במרכז הדיון מהעת העתיקה דרך הרנסנס והתפתחו בהקשרים מודרניסטיים, חיוניות כיום להבנת הגלובליזציה של התרבות ומגמות פוסטמודרניות והנן חלק בלתי נפרד מעידן המדיה העכשווית. התפיסה הבינתחומית בתכנית מיישמת חקר של תופעות אסתטיות ותרבותיות מבעד לביטויים אמנותיים שונים המהווים מרחב משותף לשיח מפרה ומעמיק. זהו הבסיס לפעילות האקדמית האינטלקטואלית העדכנית והביקורתית שסביבה מתארגנת התכנית. התפיסה הבינתחומית היא כיום גישה מחקרית ופדגוגית מובילה בתחומי הרוח, החברה והמדעים, וכך גם בלימודי אמנויות, שבהם  יש לתכנית מקום יחיד במינו בקרב המוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

הסטודנטים בתכנית לומדים קורסי חובה המקנים תשתית לתפיסה ומחקר הבינתחומיות: קורס ליבה העוסק בשאלת יסוד אסתטית ותרבותית הקשורה באמנות ובקשר בין האמנויות; סמינר מחלקתי של התכנית המורכב מהרצאות ומפגשי אמן בנושא הנבחר, שמוצג ונדון ממגוון רחב של זוויות, תקופות, גישות ומדיה; וסמינר מתודולוגי למחקר בינתחומי, המוקדש לשאלה מהי בינתחומיות באמנויות וללימוד ותרגול של מחקר בינתחומי, תוך עיסוק מודגם בסוגיות עקרוניות ואפשרות להצגת המחקר בכנס סטודנטים.  

במקביל, משתתפים הסטודנטים בסמינרים של התכנית, רובם ככולם בעלי אופי בינתחומי, המקיפים תחומי דעת מגוונים – אסתטיקה ופילוסופיה של האמנויות; סוגיות בתרבות חזותית, ערוצים שונים של עיצוב, מדיה ופרפורמנס; ועיסוק במושגים חברתיים ותרבותיים משמעותיים, תוך דיון במקרים מתחומי אמנות שונים ובמפגשים ביניהם.

בנוסף, משתתפים הסטודנטים בתכנית בשיעורים ובסמינרים של יחידות הפקולטה השונות, במטרה להעמיק את כישורי המחקר הממוקדים בדיסציפלינות: תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה, אדריכלות, מוזיקה ותולדות האמנות.  

במערך לימודים זה מתוודעים הסטודנטים לידע רב ומגוון, מתנסים בשיח ביקורתי ורוכשים כלים מתודיים עכשוויים, העתידים לשמש אותם בעבודת גמר (תזה), בכתיבת בחינת הגמר ובכל מחקר עתידי, שגישתו הבינתחומית היא כיום יסוד משמעותי ברכישת השכלה גבוהה ועמדה תרבותית מובילה.

תלמידי התכנית יכולים להמשיך במסגרתה ללימודי דוקטורט (בהתאם לתנאי הקבלה לתואר שלישי של הפקולטה לאמנויות).

תנאי קבלה

 

על התלמידים לסיים את שעות ההשלמה תוך שנה לכל היותר.  

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>