הגליון התשיעי של "פס יצירה" רואה אור

הגיליון התשיעי של פס יצירה מאגד בתוכו מאמרים פרי עטם של שלושה מחזורים שונים של סמינר המצטיינים של ביה"ס

05 אפריל 2022
הגליון התשיעי של "פס יצירה" רואה אור
הדימוי מתוך תמונת השער של הגיליון, על פי תמונה מהאתר של נאס"א: ".Event Horizon Telescope"

פס יצירה: כתב עת לקולנוע, טלוויזיה ומדיה חדשה הוא קובץ מאמרים פרי עטם של בוגרי מסלול המצטיינים בתואר הראשון של ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב. המאמרים, שעוסקים ביצירות קולנועיות וטלוויזיוניות משמעותיות, נכתבים ונערכים במהלך סמינר שנתי בהנחיית מרצי ביה"ס.

 

הגיליון התשיעי של פס יצירה מאגד בתוכו מאמרים פרי עטם של שלושה מחזורים שונים של סמינר המצטיינים של בית הספר לקולנוע וטלוויזיה: תשע"ח, תשע"ט ותש"ף. המאמרים נכתבו בהנחיית ד"ר איתי חרל"פ, ונאספו יחדיו בגיליון שנערך על ידי רותם זודמן. התוצאה היא אסופה עשירה ומגוונת, שעוסקת בערב רב של טקסטים אודיו-וויזואליים, כמו גם במגמות רחבות יותר בלימודי מדיה. 

 

עוד על טיבו של מגוון זה ניתן לקרוא בהקדמה לגיליון: "יש לנו הכל מהכל: קולנוע, טלוויזיה ומדיה דיגיטלית; מהשוליים ומהמיינסטרים; מהנישתי והעצמאי עד הפופולרי והמסחרי. יחד עם זאת, נוכחנו כי לצד השוני יש גם הרבה דמיון. מתוך נקודות הדמיון שנמצאו נוסחו ארבעה שערים תמטיים, שהכתיבו את סדר הופעת המאמרים כפי שהוא מוצג לפניכם".

 

הראשון, "בין הלאומי לטרנס-לאומי", מציג קשרים אפשריים בין קולנוע וטלוויזיה לבין סוגיות חברתיות ולאומיות, ונע מהקשרים לאומיים-מקומיים להקשרים חוצי-לאום הנחקרים מנקודת מבט חברתית ואמנותית כאחד. השני, "יוצר-טקסט-קהל", עוסק בנקודות השקה בין יוצרי ויוצרות טלוויזיה או קולנוע לבין התוצרים עצמם והקהל שצופה בהם, על רקע ההתפתחויות הטכנולוגיות שמאפשרות שיח מסוג זה מלכתחילה. בשער השלישי, "חזרות – בין שוני לדמיון", מנותחים טקסטים שמימד החזרה מרכזי בהם, ושזוכים לפרשנויות שונות ומסקנות שונות בנוגע לטקסטים עצמם ולהקשר החברתי בתוכו הם פועלים. השער האחרון, "עולמות חוצי מדיה", הוא שער אל תופעות שחורגות אל מעבר לקולנוע ולטלוויזיה, ובו התייחסויות לשיח סביב סרטים וסדרות, לקשרים בין אלה לבין מדיה אחרת לחלוטין, ולפיתוחים הטכנולוגיים שמאפשרים ומאתגרים אותם.

 

לגיליון המלא

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>