לימודי התואר השני .M.A

לימודים לקראת התואר מוסמך אוניברסיטה בקולנוע MA


התואר שיוענק: תואר שני "מוסמך אוניברסיטה" .M.A  בקולנוע

 

רשימת קורסי MA

קורסי השלמה MA

 

מטרת הלימודים

 

לימודי מוסמך אוניברסיטה בתכנית לתואר שני בקולנוע נועדו לאפשר את התפתחותו החיונית של מחקר הקולנוע, הטלוויזיה והמדיה הדיגיטלית ואת הכשרתו של דור ההמשך למחקר והוראה בתחום. זוהי תכנית לימודים ראשונה ויחידה מסוגה בארץ וקיומה יתרום להבנת האספקטים האמנותיים, הפוליטיים והתרבותיים של היצירה הקולנועית והטלוויזיונית בישראל ובעולם, ולביסוס חקר הקולנוע, הטלוויזיה והמדיה הדיגיטלית כמרכיב מרכזי בתרבות בארץ.

ככלל, הלימודים בתכנית מתקיימים במתכונת של סמינרים המשותפים גם לתואר השלישי (דוקטורט), ועוסקים בסוגיות תיאורטיות מחזית המחקר העולמי בנושא קולנוע, טלוויזיה ומדיה דיגיטלית, אשר בהם התלמידים מגישים חיבור מחקרי קצר (רפרט), או ארוך (עבודת סמינר). הסמינרים מונחים על ידי מרצים מהסגל הבכיר, עמיתי הוראה נבחרים וחוקרים אורחים מרחבי העולם.

בתכנית שני מסלולים:

מסלול עם עבודת גמר (תזה), אשר מאפשר לתלמידים להשלים מחקר עצמאי בתחום ולהמשיך לדוקטורט באוניברסיטת מחקר בארץ או בעולם (מותנה בתנאיי הקבלה של כל מוסד).

מסלול עם בחינת גמר, אשר מאפשר לתלמידים להוכיח שליטה ובקיאות בנושא בתחום ואינו מצריך כתיבת עבודת גמר.

החלוקה למסלולים היא במהלך הלימודים ואין צורך לקבוע מראש את המסלול.

 

אוכלוסיית היעד

הלימודים מיועדים לאוכלוסיות היעד הבאות:

א. בוגרי/ות ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה בכל המגמות, בתכנית החד-חוגית ובתכנית הדו-חוגית

ב. בוגרי/ות תואר ראשון בתחומים אחרים המעוניינים/ות לשלב את תחום הלימוד שלהם עם לימודי הקולנוע, הטלוויזיה והמדיה הדיגיטלית, או לפנות לתחומים אלה (בוגרי הפקולטה לאמנויות, חינוך, היסטוריה, מחשבים ועוד)

ג. אמנים, מורים, אנשי מדיה, פרסום ותקשורת בעלי תואר ראשון המעוניינים/ות להעמיק את הידע שלהם בתחום הקולנוע, הטלוויזיה והמדיה הדיגיטלית

לתלמידים אשר באפשרותם להשקיע כמות שעות מוגבלת בלימודים, קיימת אפשרות ל״לימודי צבירה״ על פי תנאיי האוניברסיטה.

בוגרי התכנית פונים להמשך מחקר ותואר שלישי, הוראה, ניהול מוסדות תרבות, עיתונאות וכתיבה ועוד. 

 

תנאי קבלה

 

א. ציון משוקלל של 85 לפחות בלימודי תואר ראשון, וכן ציון 85 ומעלה בעבודות הסמינריוניות בלימודי התואר הראשון. בשל הגבלת מספר המתקבלים מדי שנה, ההחלטה בדבר קבלת המועמד/ת נתונה להחלטת ועדת הקבלה, וזאת בדרך כלל על בסיס מצוינות בלימודי התואר הראשון. ועדת הקבלה רשאית לשקול את קבלתם של מועמדים שאינם עומדים בסף הקבלה הנדרש.

 

ב. בעלי/ות תואר "בוגר אוניברסיטה" שלא בתחום הקולנוע והטלוויזיה יחויבו בלימודי השלמה שהיקפם עד 18 ש"ס על פי החלטת ועדת הקבלה ו/או יועץ. תכנית ההשלמות תכלול שיעורי מבוא וסמינרים מתוך תכנית הלימודים העיונית של ביה"ס לקראת תואר ראשון.

 

ג. בוגרי אוניברסיטה בתחום קולנוע וטלוויזיה ממוסד אחר אשר יתקבלו ללימודים, יידרשו במקרים מסוימים, ולאחר בדיקה של הקורסים שלמדו במסגרת לימודיהם לתואר הראשון, ללימודי השלמה. ההחלטה בעניין זה תהיה בידי ועדת הקבלה ו/או יועץ.

 

 

לימודי השלמה

היקף לימודי ההשלמה והרכבם יקבעו על ידי ועדת הקבלה באופן פרטני על פי הרקע של המועמד/ת. לימודים אלה מורכבים משיעורים, פרו״ס וסמינר מלימודי התואר הראשון, והיקפם עד 18 ש״ס.

שעות ההשלמה אינן מהוות חלק ממכסת שעות הלימוד לתואר שני.

יש לסיים את לימודי ההשלמה תוך שנה בציון ממוצע 85 ומעלה לפני הקבלה לתכנית המ"א. במקרים מסוימים תאשר ועדת הקבלה וההוראה התחלת לימודים בתואר השני לתלמידים שהשלימו חלק מלימודי ההשלמה שהוטלו עליהם, או לתלמידים שמחויבים לכמות מצומצמת של לימודי השלמה.

קורסי השלמה MA

 

 
 

תולדות הקולנוע א' או ב'

 

4 ש"ס

 

יסודות המבע הקולנועי

 

2 ש"ס

 

מבוא לתיאוריות קולנועיות

 

2 ש"ס

 

מבוא לקולנוע ישראלי או מבוא ללימודי טלוויזיה

 

2 ש"ס

 

תיאוריות קולנועיות מודרניות ועכשוויות

 

4 ש"ס

סמינר מתוך היצע הסמינרים לתואר ראשון בביה"ס לקולנוע וטלוויזיה

4 ש"ס

 

סה"כ

 

18 ש"ס

 

 

הערה: על פי שיקול הדעת של ועדת הקבלה ו/או יועץ המסלול, ניתן יהיה לבחור בשיעורים במקום בסמינר.

 

 

סיום לימודים

תלמידים שסיימו את כל חובותיהם לתואר וקיבלו את כל הציונים מתבקשים למלא "טופס טיולים – מסיימי לימודים" באמצעות ה"מידע האישי"

 

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>