לימודי התואר השני


לימודים לקראת התואר.M.A

התואר שיוענק: תואר שני "מוסמך אוניברסיטה" .M.A בתולדות האמנות

 

יועצת:  ד"ר עדי לוריא חיון

 

תכנית הלימודים לקראת התואר השני מציעה שני מסלולים: מסלול מחקרי (עם עבודת גמר) ומסלול עיוני (עם בחינת גמר). הלימודים מבוססים על סמינרים תקופתיים, אשר מציעים לצד המחקר האישי והמעמיק של כל סטודנט בנושא הנבחר, גם היכרות ועבודה בגישות מתודולוגיות עדכניות בינתחומיות כמו מגדר, פסיכולוגיה, תרבות חזותית, תיאוריה וביקורת, פוסט קולוניאליזם ועוד.

החוג מציע לימודי היסטוריה ותיאוריה של הצילום. ניתן לבחור בקורסים בודדים או ללמוד כמקבץ קורסי התמחות בהיקף 12 ש"ס, דבר המאפשר לכתוב עבודת גמר מחקרית מקורית בנושא הצילום. 
בנוסף, החוג מציע מקבץ בלימודי אמנות בישראל. מדי שנה יוצעו קורסים וסמינרים באמנות ישראלית בכפוף לתכנית הלימודים, ותתאפשר כתיבת עבודת גמר מחקרית בנושא שייבחר בתיאום עם המנחה.

במהלך הלימודים נדרשים הסטודנטים לתואר שני לקחת חלק פעיל בכנסים, סדנאות וימי עיון שמארגן החוג במהלך השנה אשר מהווים במה לשיח בין חוקרים לסטודנטים מהארץ ומהעולם.

 

תנאי הקבלה

מועמדים אשר סיימו לימודי תואר ראשון בתולדות האמנות בציון גמר 80 לפחות ועמדו בחובות לימודי ההשלמה (ר' להלן) בציון 80. בעלי תואר מתחומים אחרים שסיימו בציון גמר 80. מועמדים בעלי תואר אקדמי ראשון, מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה, בציון גמר 80 לפחות , אשר אינם בוגרי תולדות האמנות, יתקבלו ללימודי השלמה מתכנית הלימודים לתואר ראשון.

ועדת הקבלה רשאית לשקול קבלתם של מועמדים אשר ציונם נמוך מ-80 אך אינו נמוך מ- 75.

 

כל המתקבלים ללימודי התואר השני יחלו את לימודיהם במסלול העיוני (ללא עבודת גמר). תלמידים המעוניינים להתקבל למסלול המחקרי ולכתוב עבודת גמר יידרשו לעמוד בתנאים המופיעים בהמשך. (המסלול המחקרי עם עבודת גמר)

 

 

 

 

השלמות לקראת לימודי תואר שני: 

 

תכנית ההשלמות כוללת קורסים בהיקף של עד 16 ש"ס (על פי רשומות הלימודים של התואר הראשון ובהתאם לשיקול דעתו של יועץ התואר השני) ועל פי המתכונת שלהלן:

חמישה שיעורי ליבה, בחמש תקופות שונות מתולדות האמנות - 10 ש"ס

תרגיל בשפת האמנות - 2 ש"ס

סמינר מהתואר הראשון וכתיבת עבודה סמינריונית - 4 ש"ס

סה"כ - 16 ש"ס

 

תכנית ההשלמות מבוססת על קורסים מתוך לימודי התואר הראשון בתולדות האמנות בלבד. יש לסיים את תכנית ההשלמות תוך שני סמסטרים ובממוצע 80 לפחות.​

 

סיום לימודים

תלמידים שסיימו את כל חובותיהם לתואר והשיגו את כל הציונים מתבקשים למלא "טופס טיולים – מסיימי לימודים" באמצעות ה"מידע האישי"

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>