הארכיון הדיגיטלי של החוג לתולדות האמנות

צוות הארכיון הדיגיטלי

מנהלת

ז'נה פלבסקי

גרפיקה ממוחשבת, קטלוג

נעה שי נפתלוביץ

בניין מכסיקו, חדר 201

טלפון: 03-6408889

שעות פתיחה: ימים א' - ה'  15:00 – 10:00

דוא"ל: artslide@post.tau.ac.il

הארכיון הדיגיטלי של החוג לתולדות האמנות הוקם בעזרת תרומתו של מר פרד סימונס מארה"ב, במסגרת פרויקט נאמנות פרד סימונס באמנויות. המפעל החל בשנת 2006, במטרה ליצור מאגר של דימויים דיגיטליים עבור חוקרים ותלמידים באוניברסיטת תל אביב, וכן עבור משתמשים אחרים שלהם זיקה למחקר של האוניברסיטה.

 

בשלב הראשון נסרק והועלה לאינטרה-נט אוסף ארכיון השקופיות* ע"ש ד"ר קרל רוטפלד של החוג לתולדות האמנות, תוך התאמתו לאופני המחקר, ההוראה והלימוד העכשוויים.

 

בשלב הנוכחי ממשיך פרויקט הדיגיטציה להרחיב את מאגר הדימויים בהתאם לנושאי לימוד ומחקר חדשים של החוקרים והסטודנטים בחוג ולהשלים חוסרים של אוסף השקופיות לשעבר.

 

הארכיון הדיגיטלי מורכב מדימויים של יצירות אמנות (ציור ופיסול) ושל אדריכלות, ומאורגן, כפי שנהוג בדיסציפלינת תולדות האמנות, לפי תקופות וחטיבות: אמנות קלאסית, ימה"ב, רנסנס, אמנות מודרנית, ישראלית, אמנות האסלאם, וכן תחום חדש - הצילום. כל דימוי מלווה על ידי מידע מתומצת.

 

עד כה הועלו לארכיון הדיגיטלי  כ- 70,000 דימויים ואלו נגישים לסטודנטים ולכל הסגל האקדמי והמנהלי של האוניברסיטה באמצעות אתר  הארכיון DADAH - , הנמצא בהקבץ ספריות אחרות, בתוך קטלוג אלף של הספרייה המרכזית ע"ש סוראסקי: הארכיון הדיגיטלי של החוג לתולדות האמנות, הפקולטה לאמנויות (DADAH); באופן זה הוא משרת ואף מקדם את המחקר, ההוראה והלימוד של התלמידים והחוקרים של החוג לתולדות האמנות וכמו כן פותח אופקים חדשים למשתמשים מכלל קהילת האוניברסיטה שעשויים למצוא בו עניין.

 

הדיגיטיזציה של אוספי אמנות הנדרשים לבניית ארכיון דיגיטלי מקיף, לצד כריית דימויים בהתאם לצרכי הלימוד והמחקר המשתנים, כרוכה בעלויות גדולות המכתיבות את קצב התקדמות הפרויקט. עם זאת – הארכיון מתעדכן, מרחיב ומעשיר את מאגר הדימויים באופן שוטף.

 

(*אוסף השקופיות הוקם בשנת 1968 ונחנך כארכיון ע"ש ד"ר קרל רוטפלד ב-1992. הארכיון התבסס על ידע וניסיון של יותר מ-30 שנות הוראה ומחקר, כלל גם דימויים נדירים, אי-לכך היווה מקור שאין שני לו לדיגיטציה).

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>