המסלול העיוני עם בחינת גמר MA

המסלול העיוני (עם בחינת גמר)

 

 

סה"כ השעות לתואר 36 ש"ס

 

חובות המסלול העיוני (עם בחינת גמר)

 

התלמידים במסלול זה ילמדו 36 ש"ס (לא כולל שעות השלמה למי שמחויב בהן), במסגרת לימודיהם יגישו התלמידים 2 עבודות סמינריוניות ו- 7 עבודות רפרט וייבחנו בבחינת גמר לאחר הגשת כל חובות הלימודים. 

 

בחירת הקורסים ומילוי חובות המסלול:

 

קורסים: התלמידים יבחרו את הקורסים שלהם מרשימת הסמינרים של התואר השני של החוג לאמנות התיאטרון. קיימת אפשרות לבחור סמינר אחד מהתואר הראשון של החוג ועד שני סמינרים מהפקולטה לאמנויות -- בקורסים הללו תיכתב עבודת רפרט. 

 עבודות סמינריוניות: התלמידים יכתבו במהלך התואר שתי עבודות סמינריוניות, אחת מהן בשנה הראשונה ללימודים. שתי העבודות הסמינריוניות ייכתבו במסגרת סמינריונים של התואר השני בחוג לאמנות התיאטרון בלבד, אצל מורים שונים. 



 

בחינת הגמר: התלמידים במסלול יסיימו את לימודיהם בבחינת גמר. בסיום הסמסטר השלישי ללימודים התלמיד יסכם עם מורה מתוך סגל החוג על הנחיית הבחינה, בהסכמת איש הסגל-  (כל מורה מדרגת ד"ר )  ויתאם אתו את החומר למבחן.

המבחן יכלול שני מרכיבים:  1. סוגיה תיאורטית; 2. קורפוס יצירות.

סוגיה תיאורטית: לדוגמה: ניתוח מושג מחקרי או ביקורתי; ז'אנר; דיוקן של תקופה, דור, או סגנון; זרם אמנותי, ביקורתי, פילוסופי; וכיו"ב.

קורפוס יצירות:  לדוגמה: קבוצת יצירות של אמן ;  קבוצת יצירות סביב נושא מלכד;  קבוצת יצירות בחתך של מאפיין נוסף (כגון ז'אנר, דור, תקופה, סגנון, תמה וכיו"ב).

היקף הביבליוגרפיה הוא כ-320 עמודים של מאמרים ו/או פרקים מספרים. 

לפרטים נוספים לחץ כאן

 

התלמיד יכין רשימה ביבליוגרפית של כתבים מחקריים, ביקורתיים, תיאורטיים לשני המרכיבים הנ"ל: למרכיב הראשון (סוגיה תיאורטית)  תקיף הרשימה סה"כ של כ- 200 עמודים; בנושא קורפוס היצירות - מלבד היצירות עצמן - תקיף הרשימה סך של כ- 120 עמודים. יש לבחור בכל רשימה לפחות חמישה פריטים שונים שיבטאו את המחקר העיקרי והעדכני בתחום הנושא; אין לבחור בספר מחקר שלם גם אם הוא עוסק כולו בנושא, אלא בפרק מתוכו; המקורות הביבליוגרפיים צריכים להיות בעלי איכות מוכחת (ספרים מהוצאות ספרים אקדמיות ומאמרים בכתבי עת (peer reviewed .

הרשימה תוגש למורה מוביל הבחינה לאישור. 

מבחן הגמר ייערך לאחר השלמת כל חובות הלימודים כמפורט בידיעון. במתכונתו ייערך המבחן בכתב, או בעל-פה מול פאנל של שניים או שלושה מורים. 

 

אין לבחור נושא לבחינת הגמר בנושא שהתלמיד כתב עליו עבודה סמינריונית.

 

עריכת מבחן בכתב: המורה המוביל את בחינת הגמר יכתוב שאלון המורכב משלוש שאלות המתייחסות אל שני המרכיבים שנבחרו ונובעות מן הקשר ביניהם (הסוגיה התיאורטית וקורפוס היצירות). התלמיד יבחר לענות על שתיים מבין שלוש השאלות. השאלון יועבר לתלמיד בדואר אלקטרוני על-ידי המזכירות במועד שתואם מראש מול המזכירות. התלמיד יגיש את תשובותיו למזכירות בתוך שלושה ימים (72 שעות). בגרסה קשיחה. היקף כל תשובה בין 2100 - 3000 מילים ברווח כפול, גופן 12. היקף הכולל של המבחן יהיה 6000 מילים לכל היותר. יש להתייחס בתשובות אל חומר הקריאה, להוכיח שליטה בחומרים הביבליוגרפיים הנלווים ולצרף רשימה ביבליוגרפית. המבחן ייבדק על-ידי המורה המוביל ומורה נוסף.

עריכת מבחן בעל-פה: לקראת מועד הבחינה ינחה המורה את התלמיד לקראת פרזנטציה של כ - 45 דקות שבה יציג התלמיד את הסוגיות הביקורתיות והפרשניות המרכזיות בתחום הנושאים שבחומר. על התלמיד להוכיח בקיאות בביבליוגרפיה הנתונה, ולהתייחס לשאלות שיופנו אליו במהלך הפרזנטציה או לאחריה. המבחן ייערך באוניברסיטה בנוכחות המורה המוביל ומורה נוסף ויימשך כשעה. התלמיד רשאי להביא למבחן את כל החומר ולעיין בו בשעת המבחן.
 ציון הבחינה הוא סופי ולא ניתן לערער על ציון בחינה המתקיימת בעל פה.

 

ציון הגמר: 

הציון ייקבע לפי השקלול הבא:

ציוני העבודות הסמינריוניות 40%;

קורסים ועבודות רפרט 30%;

ציון בחינת הגמר 30%.

 

לרשימת קורסים מפורטת

תכנית הלימודים במסלול עם בחינת גמר (36 ש"ס)

 

שנה א'

מסגרת

מס' שעות

סמינרים בחוג (עבודה סמינריונית וכתיבת שלוש עבודות רפרט)

602

16 ש"ס

שיעורי בחירה או סמינר בפקולטה (כתיבת עבודת רפרט בלבד)

603

4 ש"ס

סה"כ

20 ש"ס

 

 

שנה ב'

מסגרת

מס' שעות

סמינרים בחוג (עבודה סמינריונית וכתיבת שתי עבודות רפרט)

602

12 ש"ס

שיעורי בחירה או סמינר בפקולטה (כתיבת עבודת רפרט בלבד) 603 4 ש"ס

סה"כ

16 ש"ס

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>