מסלול חד חוגי
מסלול חד חוגי
סה"כ לתואר: 122 ש"ס
התכנית החד-חוגית משלבת עיון ויצירה. התכנים הנלמדים מהווים תשתית של ידע והתנסות בתחומי התיאטרון והמופע השונים, ופותחים בפני הסטודנט ערוצי עניין, מחקר ועשייה בעתיד ומהווים בסיס איתן להמשך לימודים לקראת התואר השני.
במסגרת תכנית הלימודים העיונית מודגשים נושאים, כגון: תולדות התיאטרון, מחשבת התיאטרון, קריאה פרשנית במחזות, תיאטרון יהודי, עברי,ישראלי ופלסטיני, תיאטרון אירופי, תיאטרון מזרח אסיה, גישות ותיאוריות של דרמה ושל חקר האירוע התאטרוני, היבטים היסטוריים ותרבותיים של תיאטרון, תיאטרון פמיניסטי, מסורת האוונגרד ותיאטרון פוסט-מודרני, תיאוריה ומחקר של תיאטרון חינוכי וקהילתי, תיאטרון פוליטי, תיאטרון ומגדר, תיאטרון כחלק משיח-תרבות, וכן תיאטרון בזיקה לתרבות פופולארית, תיאטרון ומחול, זיכרון תרבותי, בין-תרבותיות ופוסט-קולוניאליזם.
במסגרת התכנית היישומית, השיעורים המקצועיים הם הבסיס להתפתחות מקצועית-אמנותית ולעשייה יצירתית אישית וקבוצתית, במסגרת התכנית מוצעים שיעורים מקצועיים בתחומים הבאים: משחק בימוי, כתיבה, ניהול הפקה, ובימוי במסגרות קהילתיות. חלק מהשיעורים המקצועיים מכוונים ל"שיעורים פתוחים" המאפשרים חשיפה ומזמינים דיאלוג עם קהל.
החל משנת הלימודים תשע"ו יורחב היצע השיעורים המקצועיים בתחום הבימוי, שיעורים אלה יהוו בסיס להתמחות בבימוי בתואר השני.
שנה א' |
מסגרת |
מס' שעות |
שיעורי יסוד חובה |
104 |
22 |
שיעורים מקצועיים |
107 |
12 |
שיעורי הפקה |
450 |
4 |
"כלים שלובים" – שיעורי העשרה |
שיעור | |
סה"כ |
|
38 ש"ס |
שנה ב' |
מסגרת |
מס' שעות |
שיעורי יסוד חובה |
105 |
18 |
סמינר (חייבים בהגשת רפראט) |
105 |
4 |
שיעורים מקצועיים |
107 |
18 |
שיעורי הפקה |
450 |
4 |
"כלים שלובים" – שיעורי העשרה |
שיעור | |
סה"כ |
|
44 ש"ס |
שנה ג' |
מסגרת |
מס' שעות |
שיעורי חובה | 106 | 10 |
2 סמינרים |
303 |
8 |
שיעורים מקצועיים |
107 |
18 |
שיעורי הפקה |
450 |
4 |
סה"כ |
|
40 ש"ס |
בשנת תשע"ו ייפתח מסלול ייחודי ללימודי הבימוי בתואר הראשון.
תכנית השיעורים המעשיים במסלול בימוי
|
שם הקורס |
מרצה |
שעות |
סה"כ |
שנה א' | מצילום דקומנטרי למופע | פרופ' אופירה הניג | 6 | |
יסודות המשחק לפי שיטת סטניסלבסקי | מר איגור ברזין | 6 | 12 | |
שנה ב' | יסודות המשחק לפי שיטת סטניסלבסקי | מר איגור ברזין | 6 | |
קדם בימוי | גב' דדי ברון | 3 | ||
עבודה באמצעות פרוטוקולים של בתי משפט | פרופ' אופירה הניג | 6 | ||
כתיבה | פרופ' גד קינר | 3 | 18 | |
שנה ג' | פרויקט משחק | מר דורון תבורי | 6 | |
מבוא לעיצוב לבמאים | פרופ' מרים גורצקי | 6 | ||
יסודות הבימוי | גב' יעל גורצקי | 6 | 18 | |
זרקור על הבמה: מבוא לתאורת במה (ניתן במסגרת שעורי היסוד בשנה ג') |
מר במבי פרידמן | 4 |
סטודנט הלומד במסלול, וממוצע כל ציוניו בסוף שנה ב' יהיה 85 ומעלה, ו- 90 ומעלה בקורסים המקצועיים, יוכל להתחיל בסמסטר ב' של שנה ג' את לימודי התואר השני במסלול MFA בבימוי:- הסטודנט יוכל להמיר כתיבת סמינר של התואר הראשון בסמינר של התואר השני, ולסיים את התואר השני בבימוי ב- 42 ש"ס במקום ב- 46 ש"ס