המסלול העיוני עם בחינת גמר MA

המסלול העיוני (עם בחינת גמר)

 

סה"כ 36 ש"ס

 

חובות המסלול העיוני (עם בחינת גמר)

 

 

 

התלמידים במסלול זה ילמדו 36 ש"ס (לא כולל שעות השלמה למי שמחויב בהן). בבחירת הקורסים ובמילוי חובות המסלול יקוימו התנאים הבאים:

 

  1. התלמידים יבחרו את הקורסים שלהם  מרשימת סמינריוני התואר השני של החוג. תינתן להם אפשרות לבחור גם מלימודי התואר הראשון של החוג (מקורסים שמוריהם ד"ר או פרופ'), בהיקף שלא יעלה על 4 ש"ס. שעות אלה נועדו בראש ובראשונה לשמש בסיס לסמינריוני התואר השני בתחומים שהתלמיד לא למד בלימודי התואר הראשון שלו.
     
  2. קורס אישי.
     
  3. עבודות סמינריוניות: התלמידים יכתבו שתי עבודות סמינריוניות אצל שני מורים שונים. יש לכתוב אחת מהן בשנת הלימודים הראשונה.

    מועדי הגשת עבודות

     
  4. בחינת הגמר: התלמידים במסלול יסיימו את לימודיהם בבחינת גמר. בסיום הסמסטר השלישי ללימודיו יבחר התלמיד  מנחה בחינה, מבין מורי החוג (כל מורה מדרגת ד"ר), ויתאם איתו את החומר למבחן. החומר במבחן יכלול שני נושאים: האחד: סוגיה תיאורטית; ניתוח מושג מחקרי או ביקורתי; ז'אנר; דיוקן של תקופה, דור, או סגנון; זרם אמנותי, ביקורתי, פילוסופי; פרשיה היסטורית וכיו"ב. השני: קורפוס יצירה: קבוצת יצירות של אמן (בהיקף צנוע – לא כלל היצירה); או: קבוצת יצירות סביב נושא מלכד; או: קבוצת יצירות בחתך של מאפיין נוסף (כגון ז'אנר, דור, תקופה, סגנון, תימה וכיו"ב). היקף הביבליוגרפיה הוא כ-350 עמודים של מאמרים ו/או פרקים מספרים. מבחן הגמר ייערך לאחר השלמת כל חובות הלימודים כמפורט בידיעון. במתכונתו ייערך המבחן בעל-פה מול פאנל של 2-3 מורים. בתיאום עם יועצת התואר השני תתאפשר בחינת בית בכתב או סטייה מנושאי המבחן כפי שהוצגו לעיל.
     
  5. לפרטים נוספים לחץ כאן
     
  6. ציון הגמר: הציון ייקבע לפי השקלול הבא: ממוצע ציוני העבודות הסמינריוניות 40%; ממוצע משוקלל של שאר הקורסים 30%; ציון בחינת הגמר 30%.

 

 

תכנית הלימודים במסלול עם בחינת גמר (36 ש"ס)

 

 

שנה א'

מסגרת

מס' שעות

שיעורי חובה כלל פקולטטיים

420

4 ש"ס

סמינריונים בחוג (כתיבת עבודה סמינריונית והגשת שני רפרטים)

602

12 ש"ס

שיעורי בחירה בפקולטה

603

2 ש"ס

סה"כ

18 ש"ס

 

 

שנה ב'

מסגרת

מס' שעות

סמינריונים בחוג (כתיבת עבודה סמינריונית והגשת שלושה רפרטים)*

602

16 ש"ס

שיעורי בחירה בפקולטה

603

2 ש"ס

סה"כ

18 ש"ס

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>