פרופ' גד רול

גד רול

במאי של הצגות רבות בתיאטראות רבים בארץ: הבימה, הקאמרי, החאן, חיפה, הספרייה, באר שבע, התיאטרון לילדים ונוער ובית לסין.
כמו כן, הוא ביים הצגות ברחבי העולם, בתיאטרון הרפרטוארי האמריקאי (ART) בוסטון, באקדמיית לונדון למוזיקה ואומנויות דרמטיות (LAMDA), האקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה (RADA), במרכז הדרמה (Drama Center) לונדון, ב-Teatr Stary בקרקוב, ב-Teatr Polski בורוצלב, ובתיאטרון בלגראד בקובנטרי, אנגליה.
 
לימד משחק בסמינר הקיבוצים, בסטודיו של יורם לוינשטיין, וכן, לימד משחק ובימוי בבית צבי. החל מ-1996 הוא מלמד באקדמיית לונדון למוזיקה ואומנויות דרמטיות (LAMDA).
 
גדי רול כיהן כמנכ"ל ומנהל אמנותי של התיאטרון העירוני באר-שבע. היה זה המינוי הצעיר ביותר בישראל של מנהל תיאטרון עד אותה עת. אז התגבשה תפישת עולמו התיאטרונית והוא החל לביים ולהפיק כמנהל אמנותי משיקולים אמנותיים ולא משיקולים מסחריים.
 
הוא תרגם עשרה מחזות מאנגלית לעברית, היה הדרמטורג של בית לסין וכיהן כמנהל אמנותי של פסטיבל חיפה להצגות ילדים.
 
גדי רול עוסק בתיאטרון מודרני. העניין המקצועי שלו הוא באירוע התיאטרוני, בצורה התאטרונית, במניפולציה של הצורה ובכתיבתן של שפות תיאטרוניות חדשות. הוא נוטה לביים מחזות קלסיים, כי הם מקנים לו תשתית סולידית מספיק לבנייתה של שפה חדשה. בהצגות רבות הוא משתית את ההפקה על אלמנטים פיזיים וחזותיים וניכר שהוא עושה שימוש זהה בחשיבותו בכל האמצעים העומדים לרשותו: משחק, חלל, תפאורה, תאורה, סאונד ותנועה, והצגותיו נחשבות ויזואליות מאוד.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>