לימודי התואר השני (MFA)

לימודי התואר השני (MFA)

 

סה"כ השעות לתואר: 50 ש"ס

 

ראש התכנית ומרכז תחום בימוי והפקה: פרופ' דובי רובינשטיין

 

מרכז התמחות תסריטאות: פרופ' איתן גרין

 

 

מטרת התכנית

 

מטרת התכנית היא לאפשר ליוצרים בעלי תואר ראשון להתמחות בבימוי, בתסריטאות ובהפקה ולפתח  מיומנויות בעריכה ובצילום. התוכנית תעמיק את התנסותם של התלמידים דרך חונכויות אישיות וסדנאות.

התוכנית תתמקד במימוש פרוייקטים קולנועיים וטלוויזיוניים קצרים על-ידי התלמידים.

התוכנית תשלב למידה ודיון בהיבטים עיוניים ובסוגיות תיאורטיות עכשוויות הנוגעות לעשייה הקולנועית והטלוויזיונית בארץ ובעולם.

התכנית מעודדת שילוב בוגרי החוג ממגמה יישומית עם בוגרי החוג מהמגמה העיונית ובוגרים מתחומי לימוד שונים, שעברו שנת הכשרה בקולנוע ובעשייה קולנועית, כדי להפרות אפיקי יצירה בינתחומיים.

בוגרי התוכנית יקבלו תואר שני MFA לאחר הגשת פרוייקט גמר מלווה בעבודת מחקר עיונית.

הלימודים לתואר MFA אינם מהווים שלב במסלול ללימודי דוקטורט.

 

 

תנאי הקבלה

 

- ציון משוקלל 80 לפחות בתואר ראשון

- הגשת תיק עבודות לועדת הקבלה (כמפורט בחוברת ההרשמה של אוניברסיטת תל-אביב)

- ראיון אישי:

יתקבלו מועמדים אשר ימלאו את התנאים שלעיל ויימצאו מתאימים ע"י ועדת הקבלה.

בוגרי החוג לקולנוע וטלוויזיה שלמדו במגמה העיונית יוכלו לקבל פטור מחלק ו/או מכל לימודי ההשלמה לתואר השני באישור יועץ החוג.

מועמדים ללא רקע בקולנוע וטלוויזיה, אשר אינם יכולים להגיש תיק עבודות לועדת הקבלה, יוכלו להתקבל לשנת ההכשרה.

במסגרת שנת ההכשרה - יילמדו היסודות של הפקה קולנועית, והמועמד יוכשר ליצור סרט עבור וועדת הקבלה של תכנית ה-MFA.

עם סיום שנת ההכשרה, יגישו התלמידים את הנדרש לעיל כדי להתקבל לתכנית ה-MFA. כמו כן במהלך שנת ההכשרה יסיימו תלמידים  את מכסת לימודי ההשלמה.

 

 

מבנה הלימודים

 

משך הלימודים בתכנית הוא שנתיים. סך כל השעות לתואר - 50 ש"ס, מתוכן 14 ש"ס לימודים עיוניים ו-36 ש"ס לימודים מעשיים. שנת ההכשרה ולימודי ההשלמה העיוניים אינם נכללים במכסת השעות לתואר.

כל התלמידים יהיו חייבים בהגשת  עבודה פרוסמינריונית, סמינריון ופרוייקט גמר.

 

מועדי הגשת עבודות פרוסמינריוניות ועבודות סמינריוניות

 

 

תנאי מעבר משנה א' ל-ב'

 

  • על התלמידים להגיע לציון משוקלל של 80 לפחות בתום שנה א'.
     
  • עליהם להגיש בשנה א' עבודת פרוסמינריון.
     
  • על תלמידי תסריטאות להגיש תקציר לתסריט לפרויקט הגמר של הלימודים.

 

 

סדנאות מקצועיות - חובה

 

כשבוע לפני פתיחת שנה"ל יתקיים שבוע הדרכה אינטנסיבי שיכלול:

קורס בטיחות, בטיחות בחשמל, סדנה לשימוש בציוד וסדנה למקצועות הסט.

בסופן תתקיים בחינה מסכמת.

תנאי מעבר בקורס הוא ציון 60 לפחות.

ההשתתפות בסדנאות הנ"ל הינה חובה.

סטודנטים שלא יעברו בהצלחה את הסדנאות המקצועיות לא יורשו לקבל ציוד ממחסן החוג לקו"ט.

 

הסדנאות הנ"ל מהוות דרישת קדם לקורסים מעשיים.

 

דרכי הוראה

 

כל השיעורים, הסמינריונים והסדנאות כוללים תרגול ועבודה עצמית של התלמידים.

הסדנאות הן כיתות אמן. סדנאות מסוימות הן חובה לתלמידי התמחות ראשית או משנית מסוימת, ורשות עבור תלמידים מהתמחויות אחרות.

שיעורי החונכות כוללים מפגשים אחת לשבועיים עם החונך/כת בימים ובשעות קבועים. המורים יטילו על התלמידים מטלות ממפגש למפגש. התלמידים יחויבו בדיווח בכתב על כל מפגש לראש המסלול. בסוף כל סמסטר, מלבד ציון, תוגש הערכה מפורטת על התקדמות התלמיד/ה.

 

 

פרוייקט הגמר

 

תיאור העבודה

 

פרוייקט הגמר יהיה יצירתי וילווה בעבודה עיונית מחקרית במתכונת אקדמית בהיקף של 10-20 עמודים.

כפרוייקט גמר לתלמידי בימוי/הפקה יגיש התלמיד סרט קצר, או דרמת טלוויזיה קצרה. העבודה יכולה להיות בתחומים עלילתי/בדיוני, תיעודי, אקספרימנטלי, מוצר מולטימדיה או בצירוף זה או אחר של התחומים השונים.

לפרוייקט הגמר יצרף התלמיד עבודה עיונית מחקרית במתכונת אקדמית שתעסוק באחד ההיבטים של עבודתו/ה היצירתית.

כפרוייקט גמר לתלמידי תסריטאות, יגיש התלמיד תסריט לסרט עלילתי באורך מלא או תסריט למיני סדרה טלוויזיונית בת 2 עד 3 פרקים בהיקף של לא פחות מ-90 עמודים. או תסריט ל-2 עד 3 פרקים בהיקף של לא פחות מ-80 עמודים מתוך סדרה טלוויזיונית אליהם מצורף תקציר המשך סיפור הסדרה.

לפרוייקט הגמר יצרף התלמיד עבודה עיונית מחקרית במתכונת אקדמית שתעסוק באחד ההיבטים של עבודתו היצירתית.

 

 

הנחיית פרוייקט הגמר והערכתו

 

את פרוייקט הגמר ינחו שני מנחים (מהתחום המעשי ומהתחום העיוני).

הערכת פרוייקט הגמר תיעשה על-ידי שני מורים בכירים (מהתחום המעשי ומהתחום העיוני).

 

 

ציון הגמר

 

ציון הגמר לתואר יחושב כדלקמן:

 

25% - ציוני קורסים

35% - עבודות סמינריוניות

40% - פרוייקט גמר ועבודה עיונית נלווית