המסלול העיוני עם בחינת גמר .M.A
מסלול לימודים ללא עבודת גמר
מספר השעות לתואר במסלול ללא עבודת גמר הוא 36 ש"ס.
גם תלמיד שהשיג ממוצע של 85 ומעלה בשנת לימודיו הראשונה (22 ש"ס) רשאי לבחור במסלול עם בחינת גמר.
שנה א'
|
שם הקורס |
מסגרת |
אופן ההוראה |
מס' שעות |
|
שיעור ליבה |
420 |
שיעור |
2 ש"ס |
|
סמינריון של התכנית |
401 |
סמינר |
10 ש"ס |
|
סמינריונים מתכנית המוסמך של אחד החוגים* |
401 |
סמינר |
8 ש"ס |
| סמינריון מחלקתי של התכנית | 401 | שיעור |
2 ש"ס |
|
סה"כ |
22 ש"ס |
||
שנה ב'
|
שם הקורס |
מסגרת |
אופן ההוראה |
מס' שעות |
|
סמינריון של התכנית |
401 |
סמינר |
8 ש"ס |
|
סמינריונים מתכנית המוסמך של אחד החוגים* |
401 |
סמינר |
4 ש"ס |
| סמינריון מחלקתי של אחד החוגים או של התכנית | 401 | סמינר |
2 ש"ס |
|
סה"כ |
14 ש"ס |
||
על התלמיד להגיש שתי עבודות סמינריוניות כתובות, לפחות אחת מהן בסמינריון של התכנית.
* במסגרת הסמינריונים מלימודי המוסמך מהחוגים האחרים בפקולטה, יוצעו השנה בחוג לתולדות האמנות קורסים בלימודי צילום. תלמידי התכנית יכולים להירשם לקורסים אלה בהיקף של עד 12 ש"ס במהלך התואר, בהתאם לתכנית הלימודים הנהוגה בתכנית.
מבחן גמר
מבחן הגמר ייערך לאחר השלמת כל חובות הלימודים כמפורט בידיעון.
המבחן יערך בכתב או בעל-פה לפי בחירת התלמיד.
התלמיד ימצא מוביל בחינה מבין מורי החוג (כל מורה מדרגת ד"ר), ויתאם איתו את החומר למבחן.
חומר המבחן
1. יש לבחור שני נושאים:
נושא א': סוגיה תיאורטית; ניתוח מושג מחקרי/ביקורתי; ז'אנר; דיוקן של תקופה/דור/ חבורה/סגנון; זרם אמנותי/ביקורתי/פילוסופי; פרשיה היסטורית וכיוצ"ב.
נושא ב': קורפוס יצירה: קבוצת יצירות של אמן (בהיקף צנוע – לא כלל היצירה); או: קבוצת יצירות סביב נושא מלכד; או: קבוצת יצירות בחתך של מאפיין נוסף (כגון ז'אנר, דור, תקופה, סגנון, תימה וכיוצ"ב).
מומלץ, אך לא הכרחי, לבחור שני נושאים שיש ביניהם זיקה. אפשר למשל, להדגים את הסוגיה התיאורטית (נושא א') באמצעות קורפוס היצירות הנבחרות (נושא ב').
אין לבחור נושא לבחינת הגמר בנושא שהתלמיד כתב עליו עבודה סמינריונית.
2. התלמיד יכין רשימה ביבליוגרפית של כתבים מחקריים, ביקורתיים, תיאורטיים לחומר הנ"ל: לנושא הראשון תקיף הרשימה סה"כ של כ-200 עמודים; לנושא השני – מלבד היצירות עצמן – תקיף הרשימה סה"כ של כ-120 עמודים. יש לבחור בכל רשימה לפחות 5 פריטים שונים, שיבטאו את המחקר העיקרי והמשמעותי בתחום הנושא; אין לבחור בספר מחקר שלם גם אם הוא עוסק כולו בנושא, אלא בפרק מתוכו; אפשר לכלול ברשימה מאמרים ממקורות אלקטרוניים (לכל היותר אחד בכל נושא) אם הם בעלי איכות מוכחת.
3. הרשימה תוגש למורה מוביל הבחינה לאישור. התלמיד והבוחן יקבעו תאריך מוסכם לבחינה.
עריכת מבחן בכתב
המורה המוביל ימסור למזכירות התכנית את שאלון הבחינה לא יאוחר משבוע לפני המועד שנקבע לבחינה, שאלה אחת לכל נושא. השאלון יועבר לתלמיד על ידי מזכירות התכנית במועד שנקבע. התלמיד יגיש את תשובותיו למזכירות בתוך 3 ימים. התשובות צריכות להיות מודפסות. אורך כל תשובה: בין שבעה לעשרה עמודים, ברווחים כפולים, כמקובל. ההיקף הכולל של המבחן הוא לפיכך 20 עמודים לכל היותר. יש להתייחס בתשובות אל חומר הקריאה, להוכיח שליטה בחומרים הביבליוגרפיים הנִלווים ולצרף רשימה ביבליוגרפית. המבחן ייבדק ע"י המורה המוביל ומורה נוסף
עריכת מבחן בעל-פה
לקראת מועד המבחן יכין המורה הבוחן 3 שאלות עבור כל אחד משני הנושאים. השאלות ייצגו את הסוגיות הביקורתיות והפרשניות המרכזיות בתחום הנושאים שבחומר. המבחן עצמו יכלול שאלה אחת לכל נושא. השאלות יימסרו למזכירות התכנית לא יאוחר משבוע לפני מועד הבחינה. השאלון יועבר לתלמיד על ידי מזכירות התכנית 3 ימים לפני המועד שנקבע לעריכת המבחן.
המבחן ייערך באוניברסיטה, בנוכחות המורה המוביל ומורה נוסף, ויימשך כשעה. התלמיד רשאי להביא למבחן את כל החומר ולעיין בו בשעת המבחן.
ציון גמר
ציון הגמר יחושב כדלקמן:
שיעורים ועבודות רפרט - 30%
עבודות סמינריוניות - 40%
ציוני מבחן הגמר - 30%


