המסלול הישיר

א. תנאי קבלה כמועמד על-תנאי במסלול ישיר

 

רשאי לפנות לוועדה לתלמידי מחקר בבקשה להתקבל ל"מסלול הישיר" בוגר אוניברסיטה בלבד, שעונה על אחד מהתנאים הבאים:

 

  • בעל תואר "בוגר אוניברסיטה" בציון משוקלל 95 לפחות, או שיוכח כי נמצא ב-3% העליונים של מחזור הלימודים בו סיים; הינו בעל השכלה רחבה ובשלות לעבודת מחקר עצמאית; המציא מכתבי המלצה, המעידים על אופקי השכלתו ובשלותו למחקר עצמאי, משני מומחים בתחום. המועמד ימציא אישור ממנחה על הסכמתו להנחותו בעבודת הדוקטורט.
     
  • תלמיד תואר שני, שלמד שנה אחת לפחות ולא יותר משנתיים מיום הרשמתו בתואר השני (כולל לימודים במסלול צבירה), בעל תואר "בוגר אוניברסיטה" בציון משוקלל 90 לפחות; סיים מחצית מתכנית הלימודים לתואר שני בציון משוקלל 90 לפחות וכתב שתי עבודות סמינריוניות בציון 90 לפחות על כל אחת מהן אצל שני מורים שונים. המועמד ימציא אישור ממנחה על הסכמתו להנחותו בעבודת הדוקטורט.
      
  • הליך הקבלה למסלול הישיר: תת-ועדה של הועדה היחידתית לתלמידי מחקר תבדוק את התאמתו של המועמד למסלול הישיר מבחינת הדרישות הפורמליות ומבחינה אקדמית, ותמליץ בפני הועדה היחידתית על קבלה או דחייה.


 

 

ב. הפרויקט לדוקטורט:

 

מועמד שהתקבל למסלול הישיר חייב להגיש תוך שנה מקבלתו עבודה סמינריונית מורחבת ("פרויקט"), רצוי, אך לא הכרחי, בנושא הדוקטורט המיועד. את כתיבת הפרויקט ינחה רק חבר סגל בכיר הרשאי להנחות עבודת מחקר לתואר שלישי. הפרויקט יהיה בהיקף של כ-50 עמודים, מודפסים ברווח כפול בגופן גודל 12 Times New Roman. מטרתו לבחון את כישורי המחקר של המועמד. לאחר שקיבל המועמד את הערות הוועדה, קודם שעבודתו הועברה לקוראים נוספים, יהיה רשאי להגיש רק עוד עבודה מתוקנת אחת. אם תידחה העבודה המתוקנת, לא יהיה התלמיד רשאי להגיש עוד עבודת פרויקט באותו נושא. הועדה היחידתית לתלמידי מחקר תעביר את העבודה לחוות דעת של המנחה וקורא נוסף.

לאחר אישור העבודה ע"י שני הקוראים בציון 90 לפחות, ייקרא התלמיד לבחינת  כשירות, שבה יציג את עבודתו בפני חברי הועדה לתלמידי מחקר של הפקולטה, ויענה לשאלותיהם. בבחינה יהיה נוכח לפחות מורה אחד מהתחום בו נכתבה העבודה, בדרגת מרצה בכיר ומעלה. אם תדרוש הועדה תיקונים, יהיה רשאי המועמד/ת להגיש רק עוד נוסח מתוקן אחד. אם יידחה גם נוסח זה, לא יורשה התלמיד ללמוד במסלול הישיר.

 

 

ג. חובות התלמיד המתקבל למסלול הישיר


התלמיד יידרש להשלים 28 ש"ס מקורסי התואר השני  בתאום עם המנחה ובזיקה לנושא.
ממוצע ציוניו של התלמיד בשעורים וסמינריונים אלה יהיה 90 לפחות.
במשך השנה הראשונה ללימודיו במסלול הישיר יכין ויגיש התלמיד את עבודת הפרוייקט.
בתום שנה נוספת, לכל היותר, יגיש הצעת מחקר.

 
תלמיד אשר לא עמד בתנאים לעיל יהיה רשאי, באישור הוועדה לתלמידי מוסמך של המדרשה, להמשיך בלימודיו לתואר שני באחד משני המסלולים: תואר שני עם תזה, או תואר שני בלי תזה.

 

 

ד.  הענקת תואר שני

 

לאחר השלמת מכסת הלימודים הנדרשת (28 ש"ס) ולאחר הגשת הצעת המחקר ואישורה ע"י הוועדה היחידתית לתלמידי מחקר, יקבל תלמיד המסלול הישיר אישור על סיום לימודי התואר השני ללא תזה במסגרת המסלול הישיר לתואר שלישי. התלמיד ייחשב כמי שסיים תואר שני.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>