לימודי התואר השני .M.A

לימודים לקראת התואר מוסמך אוניברסיטה בקולנוע MA

 
 

רשימת קורסי MA

קורסי השלמה MA

 

מטרת הלימודים

 

לימודי מוסמך אוניברסיטה בתכנית לתואר שני בקולנוע נועדו לאפשר את התפתחותו החיונית של המחקר העיוני בארץ בתחום הקולנוע, הטלוויזיה והמדיה הדיגיטלית ואת הכשרתו של דור ההמשך למחקר והוראה. זוהי תכנית לימודים ראשונה ויחידה מסוגה בארץ וקיומה יתרום להבנת האספקטים האמנותיים והתרבותיים של היצירה הקולנועית והטלוויזיונית בישראל ובעולם, ולביסוס חקר הקולנוע, הטלוויזיה והמדיה הדיגיטלית כמרכיב מרכזי בתרבות המעוצבת בארץ.

 

 

תכנית הלימודים מתמקדת בשלושה תחומי לימוד עיקריים:

 

א. תיאוריה, היסטוריה ואסתטיקה של קולנוע, טלוויזיה ומדיה דיגיטלית

ב. קולנוע וטלוויזיה בינלאומיים - לאומים, זרמים, יוצרים וז'אנרים

ג. קולנוע וטלוויזיה ישראלים ויהודים

 

 

אוכלוסיית היעד

 

הלימודים מיועדים לאוכלוסיית היעד הבאה:

 

א. בוגרי/ות ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה המעוניינים/ות בהעמקת הידע והמחקר העיוני בתחום.

ב. אמנים, מורים, אנשי מדיה, פרסום ותקשורת בעלי תואר ראשון המעוניינים/ות להעמיק את הידע שלהם בתחום הקולנוע, הטלוויזיה והמדיה הדיגיטלית.

ג. בוגרי/ות אוניברסיטה המעוניינים/ות לשלב את תחום הלימוד שלהם עם לימודי הקולנוע, הטלוויזיה והמדיה הדיגיטלית (בוגרי הפקולטה לאמנויות, חינוך, היסטוריה, מחשבים ועוד).

 

 

תנאי קבלה

 

א. ציון משוקלל של 85 לפחות בלימודי תואר ראשון, וכן ציון 85 ומעלה בעבודות הסמינריוניות בלימודי התואר הראשון. בשל הגבלת מספר המתקבלים מדי שנה, ההחלטה בדבר קבלת המועמד/ת נתונה להחלטת ועדת הקבלה, וזאת בדרך כלל על בסיס מצוינות בלימודי התואר הראשון. ועדת הקבלה רשאית לשקול את קבלתם של מועמדים שאינם עומדים בסף הקבלה הנדרש.

 

ב. בעלי/ות תואר "בוגר אוניברסיטה" שלא בתחום הקולנוע והטלוויזיה יחויבו בלימודי השלמה שהיקפם עד 18 ש"ס על פי החלטת ועדת הקבלה ו/או יועץ. תכנית ההשלמות תכלול שיעורי מבוא וסמינרים מתוך תכנית הלימודים העיונית של ביה"ס לקראת תואר ראשון.

 

ג. בוגרי אוניברסיטה בתחום קולנוע וטלוויזיה ממוסד אחר אשר יתקבלו ללימודים, יידרשו במקרים מסוימים, ולאחר בדיקה של הקורסים שלמדו במסגרת לימודיהם לתואר הראשון, ללימודי השלמה. ההחלטה בעניין זה תהיה בידי ועדת הקבלה ו/או יועץ.

 

 

לימודי השלמה

לימודי ההשלמה מיועדים לתלמידי/ות התכנית שאינם בוגרי ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל-אביב. סטודנטים אלה יידרשו להשתתף בקורסים מתוך תכנית הלימודים של התואר הראשון בביה"ס לקולנוע וטלוויזיה, שהיקפם בין 2 ש"ס ל- 18 ש"ס, הרכב שעות ההשלמה ייקבע לכל סטודנט באופן אישי על ידי ועדת הקבלה של התואר השני ו/או יועץ התכנית.

שעות ההשלמה אינן מהוות חלק ממכסת שעות הלימוד לתואר שני.

יש לסיים את לימודי ההשלמה תוך שנה בציון ממוצע 85 ומעלה לפני הקבלה לתכנית המ"א. במקרים מסוימים תאשר ועדת הקבלה וההוראה התחלת לימודים בתואר השני ל תלמידים שהשלימו את מרבית לימודי ההשלמה שהוטלו עליהם.

קורסי השלמה MA

 

 
 

מבוא לתולדות הקולנוע א' או ב'

 

4 ש"ס

 

יסודות המבע הקולנועי

 

2 ש"ס

 

מבוא לתיאוריות קולנועיות

 

2 ש"ס

 

מבוא לקולנוע ישראלי או מבוא ללימודי טלוויזיה

 

2 ש"ס

 

תיאוריות קולנועיות עכשוויות

 

4 ש"ס

סמינר מתוך היצע הסמינרים לתואר ראשון בביה"ס לקו"ט

4 ש"ס

 

סה"כ

 

18 ש"ס

 

 

הערה: על פי שיקול הדעת של ועדת הקבלה ו/או יועץ המסלול, ניתן יהיה לבחור בקורסים במקום סמינר.

 

 

סיום לימודים

תלמידים שסיימו את כל חובותיהם לתואר והשיגו את כל הציונים מתבקשים לפנות בבקשה לסיכום לימודים באמצעות המידע האישי "טופס טיולים למסיימי לימודים"

 

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>