גופי הביצוע של ביה"ס

התזמורת הסימפונית של ביה"ס ותכנית ההכשרה התזמורתית

 

התזמורת הסימפונית של ביה"ס מיועדת לתלמידי כלי התזמורת ומיועדת להכינם לקראת העתיד כנגנים בתזמורת סימפונית ולהרחיב את הידע המוזיקלי שלהם ברפרטואר התזמורתי. התזמורת מודרכת ע"י מנצחי ביה"ס ומנצחים-אורחים ידועים. ההשתתפות בתזמורת היא חובה לכל תלמידי כלי התזמורת בכל התארים ללא יוצא מהכלל.

פעילות התזמורת מהווה חלק מתכנית ההכשרה התזמורתית של ביה"ס בשיתוף התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

חזרות חלקיות, אודיציות והרכבים שונים של התזמורת יתקיימו בימי א', ד', בהתאם לפרסומים מוקדמים של הנהלת התזמורת.

 

 

המקהלה האורטורית

 

המקהלה מיועדת לכל תלמידי ביה"ס שאינם נגני כלי תזמורת. המקהלה עובדת על רפרטואר מסורתי ומקנה לתלמידים איכויות מוזיקליות מיוחדות של שירה ועבודה בצוותא. המקהלה תשתתף בקונצרטים ובאירועים מיוחדים מטעם ביה"ס.

 

 

המקהלה הקאמרית

 

המקהלה הקאמרית הוקמה מתוך מגמה להופכה לגוף ווקאלי מקצועי, אשר יהווה "בית" אמנותי-מוזיקלי לסטודנטים ולבוגרי ביה"ס בעלי נתונים קוליים גבוהים. חברי המקהלה הם תלמידי מחלקות הזמרה וניצוח מקהלה שבבית הספר. המקהלה משתפת פעולה עם המקהלה האורטורית של בית הספר בביצוע יצירות אורטוריות. הקבלה למקהלה הקאמרית מותנית באודיציות.

 

 

אנסמבל האופרה

 

אנסמבל האופרה מתקיים בנוסף לקורס החובה של כיתת האופרה והוא מיועד למצטייני השנים ג'-ד' ותארים מתקדמים. הקבלה לאנסמבל תיערך באמצעות אודיציות וע"פ קריטריונים של (א) הצטיינות, (ב) סוגי הקולות הנדרשים להפקות השונות. הנהלת האנסמבל תגבש את רשימת המשתתפים לאחר היוועצות במורי המגמה ובראש ביה"ס. במקרים מיוחדים וע"פ צרכי ההפקות ישותפו גם תלמידי שנים א'-ב' ובוגרי המגמה.

הפעילות באנסמבל מותנית בהשתתפות מלאה בכל השיעורים, בחזרות ההרכבים השונים ובמקהלה האורטורית (בהתאם לדרישות תכניות הלימודים). שיעורים יחידניים הניתנים באנסמבל ייקבעו ע"י הנהלת האנסמבל ובתיאום עם המלווים בכיתה זו, כך גם שיעורי ההרכבים השונים המשותפים לכל הסטודנטים שבאנסמבל האופרה. מאחר והפעילות באנסמבל מורכבת ביותר ולקראת הופעות נדרשות חזרות מיוחדות ונוספות, ייתכנו שינויים ותוספות במועדי ההוראה היחידנית והאנסמבלים.

הפעילות באנסמבל אינה נכללת במניין השעות לתואר.
 
 

 

מוזיקה קאמרית

 

ביה"ס מקיים מערך אינטנסיבי של הרכבים קאמריים. חובת ההשתתפות חלה על כך תלמידי מגמת הביצוע בהתאם למפורט בתכניות הלימוד הספציפיות של כל מחלקה. במידה ותכנית הלימוד מחייבת הרכב אחד בכל שנת לימודים נתונה, לא ניתן יהיה לצבור את ההרכבים משנת-לימודים אחת לשנייה ללא אישור מיוחד של ראש המחלקה. כמו כן, לא ניתן להירשם ליותר משני אנסמבלים במהלך שנת לימודים אחת.

תלמידי המגמה הווקאלית רשאים לקחת מוזיקה קאמרית כקורס בחירה משנה ג' ואילך בלבד.
 
 

 

הסדנה למוזיקה בת-זמננו

 

הסדנה למוזיקה בת-זמננו משותפת לתלמידי הביצוע ולתלמידי הקומפוזיציה/ניצוח. מטרת הסדנה הינה להקנות את המיומנויות הייחודיות הנדרשות למוזיקה בת-זמננו ולאפשר כר פורה לשיתוף פעולה בין המבצעים, יוצרים ומנצחים בתחום זה. הסדנה תקיים מפגשים שבועיים, סדנאות עם אמנים אורחים ומספר קונצרטים פומביים במסגרת סדרות הקונצרטים של ביה"ס למוזיקה.
 
 

 

סדנת  כלי נשיפה מעץ / סדנת כלי נשיפה ממתכת  

 

הסדנאות לכלי נשיפה מתנהלות כגופי ביצוע בהכנת יצירות לכלי נשיפה בהרכבים שונים. העבודה מתרכזת בעיקר בהכנת יצירות קאמריות להרכבים גדולים, ביצוע יצירות תזמורתיות והקניית מיומנות בהכנת אודיציות לתזמורות מקצועיות. מושם דגש על נגינה בצוות, אינטונציה, הפקת צליל, והבנת סגנונות. חזרות מתקיימות אחת לשבוע במשך שעתיים, ובסוף כל סמסטר מתקיים קונצרט. סדנאות כלי הנשיפה הן קורסי חובה לסטודנטים לכלי נשיפה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>