דוקאביב 2018: הזוכים של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש

הסטודנטים והבוגרים של בית הספר קטפו פרסים בפסטיבל דוקאביב 2018

04 יולי 2018
הצצה לפרויקט "גן החיות של תל אביב" של מאיה שקל ויובל קלע

פסטיבל דוקאביב - הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי בתל אביב, הסתיים ב-26.5.18, והוסיף לרשימת הזוכות והזוכים של בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש עוד סטודנטים ובוגרים מוכשרים.

 

מאיה שקל ויובל קלע (משנים א' וב') מהמסלול למדיה דיגיטלית בבית הספר זכו בתחרות NEXT! של דוקאביב במקום הראשון, שזיכה אותם במענק של 4000 ש"ח, על הפרויקט ״גן החיות של תל אביב״. הפרויקט יאפשר לגלות מחדש את גן החיות שעמד פעם בלב תל אביב, במקום בו גן העיר נמצא כיום, לספר את הסיפור של האנשים שעבדו בו, ולשחזר את החוויות של אלו שעוד הספיקו לבקר בו, באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה.

 

התחרות הציגה יצירות תיעודיות חדשניות מסוג אחר – של יוצרים בעלי תעוזה, השוברים את גבולות הז'אנר תוך שימוש בשפה קולנועית לא מוכרת וטכנולוגיה חדשנית. זוהי זכייה ראשונה וייחודית של תלמידי המסלול למדיה דיגיטלית עם פרויקט שמבטא את האוריינטציה הייחודית של המסלול שנפתח ב-2016 בזכות תרומתו של סטיב טיש לבית הספר.

 

באוהאוס - מה שנשאר

הישג נוסף של בית הספר בפסטיבל דוק אביב הוא זכייתם של הסטודנטים מיה קלר ואופיר פלדמן בפיצ'ינג דוק אביב - שם הציגו את הפרויקטים התיעודיים שלהם: "היציאה מהמפעל" של אופיר פלדמן, ו"כסאות רפאים" של מיה קלר. שני הפרויקטים זכו במענק של 10,000 ש"ח כל אחד מטעם הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה.

 

מנימוקי השופטים: "שני פרויקטים קולנועיים ייחודיים העוסקים, כל אחד מזווית אחרת, באספקטים של אסכולת הבאוהאוס. שני הפרויקטים נשענים על תחקיר מרשים וקונספט מרתק, ובעלי עומק קולנועי והיסטורי".

 

שני הסרטים הם חלק משיתוף פעולה של בית הספר עם אוניברסיטת ויאמר בגרמניה בפרויקט משותף - "באוהאוס - מה שנשאר", בניהולו האמנותי של רן טל ובהפקתו של אורי ירושלמי. הפרויקט שיכלול 4 סרטים (2 ישראלים ו-2 גרמנים) יושק בשנת 2019 - בחגיגות 100 שנה לבאוהאוס. הצילומים לסרטים יחלו בחודש יוני הקרוב.

 

הבוגרים הזוכים

השנה השתתפו בדוקאביב תשעה סרטים שביימו בוגרי בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש: דניאל מן - "סאלריום", גד אייזן - "שיר למעלות", אסף סודרי - "המועמד", אוהד מילשטיין -"מבול", אבנר פיינגלרנט - "במדבר - דיפטיך תיעודי", יאיר לב - "אתה מת רק פעמיים", ג'יין ביבי - "אישה של בית", אבי וייסבלאי - "הרצח", נגה נצר - "הגרמני".

 

"אישה של בית", סרטה של ג'יין ביבי זכה בפרס חבר השופטים בסך 20,000 ש"ח. נימוקי חבר השיפוט:"יוצרת הסרט, קול חדש ונועז בנוף הקולנועי, מגלה יחס חסר פשרות למלאכתה. בזה אחר זה, היא חוצה את גבולות הטאבו שהציבו לפניה ערכי המסורת, וסוללת דרכים קולנועיות חדשות ליצירת דיוקן בלתי נשכח של האהבה הגדולה שיכולה להתקיים בין שלושה דורות של נשים".

 

בפרס הצילום והבימוי בסך 4000 ₪ זכה אבנר פיינגלרנט, על הסרט "במדבר بالصحرا - דיפטיך תיעודי".נימוקי חבר השיפוט: "מבט אינטימי והומאני לשני צדדים באחד המקומות המתוחים ביותר במזרח התיכון. במאי ''במדבר'' מוצא שתי שפות פואטיות נפרדות לסיפורים המובאים בסרט, באופן המשרת את הדומה והשונה בין הצדדים. מדובר בפרויקט תובעני ומאתגר, אך לעולם לא מתנשא, לא על הצופים ולא על גיבורי הסרט. בעלות, משפחה, רוחניות וייעוד - כל המושגים הגדולים מיתרגמים לרגעים אנושיים בסרט קשוח ועדין".

 

להלן תמונות מטקס הזכיה:

הצגת פרוייקט "גן החיות של תל אביב" בדוק אביב

הדמיה לפרוייקט "גן החיות של תל אביב"

מאיה שקל ויובל קלע קוטפים את הפרס

"היציאה מהמפעל" של אופיר פלדמן ו"כסאות רפאים" של מיה קלר בפיצ'ניג דוקאביב

מיה קלר ואופיר פלדמן

ג'יין ביבי והמפיק אריק ברנשטיין- "אישה של בית"

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>