המסלול לקומפוזיציה
תוכנית הלימודים לתואר .B. Mus במסלול חד-חוגי
המסלול לקומפוזיציה
|
שנה א' |
שנה ב' |
שנה ג' |
שנה ד' |
שיעור אישי |
- |
1 |
1 |
2 |
כתיבה אקדמית הלכה למעשה |
2 |
- |
- |
- |
תולדות המוזיקה |
4 |
4 |
- |
- |
מוזיקה של המאה ה-20[1] |
- |
4 |
- |
- |
מוזיקה אמנותית בישראל[2] |
- |
- |
4 |
- |
סדנה למוזיקה בת זמננו ויצירות |
- |
4 |
4 |
4 |
מקהלה אורטורית |
6 |
6 |
6 |
- |
פיתוח שמיעה וסולפג' |
4 |
4 |
4 |
- |
הרמוניה |
4 |
4 |
4 |
4 |
הרמוניה ליד המקלדת [3] |
- |
4 |
- |
- |
קונטרפונקט בסגנון פלסטרינה |
4 |
2 |
- |
- |
קונטרפונקט בסגנון באך |
- |
2 |
4 |
2 |
ניתוח וכתיבה לפי מודלים |
4 |
4 |
4 |
- |
תורת הכלים |
4 |
- |
- |
- |
תזמור[4] |
- |
4 |
4 |
- |
יסודות ניצוח תזמורת |
- |
4 |
- |
- |
יסודות ניצוח מקהלה |
- |
- |
4 |
- |
קריאת פרטיטורה |
- |
2 |
2 |
- |
יסודות תורת הצליל |
2 |
- |
- |
- |
אולפן הקלטות - הלכה למעשה |
4 |
- |
- |
- |
קומפוזיציה נתמכת טכנולוגיה |
- |
4 |
- |
- |
סמינר מחלקתי לקומפוזיציה |
√ |
√ |
√ |
√ |
מיומנות מקלדת (פטור) |
v |
- |
- |
- |
בחינות האזנה (בקיאות ברפרטואר) |
√ |
√ |
√ |
√
|
שיעורי בחירה בתוך ביה"ס[5] |
4 |
4 |
4 |
4 |
שיעורי בחירה מחוגים אחרים[6] |
2 |
2 |
2 |
4 |
|
|
|
|
סה"כ לימודים במסלול: 170 ש"ס ו - 6 ש"ס כלים שלובים
תלמידים הלומדים בתכנית חד-חוגית לקראת תואר B. Mus במקביל לחוג אחר מחוץ לביה"ס למוזיקה ובעלי תואר ראשון יהיו פטורים מ-30 ש"ס שיעורי בחירה.
[1] השתתפות בקורס "המוזיקה במאה ה-20" מותנית בסיום הקורס "תולדות המוזיקה".
[2] השתתפות בקורס "מוזיקה אמנותית בישראל" מותנית בסיום קורס "תולדות המוזיקה".
(3) ההשתתפות בקורס "הרמוניה ליד המקלדת" מותנית בסיום קורס "הרמוניה א'.
[4] לימודי תזמור מותנים בסיום הקורס "תורת הכלים".
[5] מתוך 16 ש"ס קורסי בחירה (פנימיים) חלוקה כדלקמן:
- לפחות 6 ש"ס קורסים עיוניים מובהקים המסתיימים במטלת עבודה אקדמית כתובה;
- לכל היותר 6 ש"ס מתחום הביצוע (לא חובה);
- יתר הקורסים לפי בחירת הסטודנט.
תכנית הלימודים לתואר .B. A. במסלול דו-מגמתי
המסלול לקומפוזיציה
|
שנה א' |
שנה ב' |
שנה ג' |
שנה ד' |
שיעור אישי |
- |
1 |
1 |
2 |
כתיבה אקדמית הלכה למעשה |
2 |
- |
- |
- |
מוזיקה אמנותית בישראל[1] |
- |
- |
4 |
- |
סדנה למוזיקה בת זמננו ויצירות תלמידים |
- |
4 |
4 |
4 |
מקהלה אורטורית |
6 |
6 |
6 |
- |
פיתוח שמיעה וסולפג' |
4 |
4 |
4 |
- |
הרמוניה |
4 |
4 |
4 |
4 |
הרמוניה ליד מקלדת[2] |
- |
4 |
- |
- |
קונטרפונקט בסגנון פלסטרינה |
4 |
2 |
- |
- |
קונטרפונקט בסגנון באך |
- |
2 |
4 |
2 |
ניתוח וכתיבה לפי מודלים |
4 |
4 |
4 |
- |
תורת הכלים |
4 |
- |
- |
- |
תזמור[3] |
- |
4 |
4 |
- |
יסודות ניצוח תזמורת |
- |
4 |
- |
- |
יסודות ניצוח מקהלה |
- |
- |
4 |
- |
קריאת פרטיטורה |
- |
2 |
2 |
- |
יסודות תורת הצליל |
2 |
- |
- |
- |
אולפן הקלטות - הלכה למעשה |
4 |
- |
- |
- |
קומפוזיציה נתמכת טכנולוגיה |
- |
4 |
- |
- |
סמינר מחלקתי לקומפוזיציה |
√ |
√ |
√ |
√ |
מיומנות מקלדת (פטור) |
√ |
- |
- |
- |
בחינות האזנה (בקיאות ברפרטואר) |
√ |
√ |
√ |
√ |
שיעורי בחירה בתוך ביה"ס |
|
|
2 |
2 |
לימודים במגמה למוזיקולוגיה |
||||
שיעורי חובה: |
|
|||
מבוא לניתוח מוזיקלי |
2 |
- |
- |
|
תולדות המוזיקה (ימה"ב, רנסנס) |
4 |
- |
- |
|
תולדות המוזיקה (1500-1750) |
4 |
- |
- |
|
תולדות המוזיקה (קלאסיקה, |
- |
4 |
- |
|
מוזיקה של המאה ה-20 [4] |
- |
4 |
- |
|
מוזיקה, חברה ותרבות אודיטורית |
- | 4 | - | |
מוזיקולוגיות |
- |
4 |
- |
|
קולוקוויום במוזיקולוגיה |
√ |
√ |
√ |
|
שיעורי בחירה בתוך ביה"ס: |
|
|||
שיעורים |
4 |
4 |
4 |
|
סמינרים |
- |
4 |
4 |
|
שיעורי בחירה מחוגים אחרים |
4 |
2 |
- |
|
|
|
|
|
סה"כ לימודים במסלול:
מעשי - 136 ש"ס
מוזיקולוגיה - 52 ש"ס
סה"כ כללי - 188 ש"ס ו - 6 ש"ס כלים שלובים
[1] השתתפות בקורס "מוזיקה אמנותית בישראל" מותנית בסיום קורס "תולדות המוזיקה".
[2] ההשתתפות בקורס "הרמוניה ליד המקלדת" מותנית בסיום קורס "הרמוניה א'.
[3] לימודי תזמור מותנים בסיום הקורס "תורת הכלים".
[4] השתתפות בקורס "המוזיקה במאה ה-20 מותנית בסיום הקורס "תולדות המוזיקה".