דרישות קבלה ורפרטואר לבחינות הכניסה - תואר ראשון - ניצוח תזמורת

  • תשפ"ג
  • תשפ"ב
  • תשפ"א
  • תש"ף
  • תשע"ט

 

בחינות כניסה למסלול הניצוח התזמורתי

 

מועמדים/ות לקראת לימודי ניצוח תזמורת, אשר עברו בהצלחה את הבחינות התיאורטיות, יוזמנו לראיון אישי. מטרת הראיון היא לעמוד מקרוב על הכישורים, הרקע והניסיון המוזיקליים של המועמדים /ותבתחום ניצוח תזמורת. 

המועמדים/ות יהיו חייבים/ות להכין יצירות לניצוח (מול פסנתרים) להדגמת כישוריהם/ן כמפורט בדרישות לראיון. 

 

במסגרת הראיון ייתבקשו המועמדים/ות:

א. לנצח על מבחר מהיצירות הבאות (יש להכין את כל היצירות):

בטהובן: סימפוניה מס. 1 (פרק ראשון)

ברהמס: סמפוניה מס. 2 (פרק ראשון ושני)

ראוול: ״אמא אווזה״, סויטה (פרק רביעי: ״הדיאלוגים של היפה והחיה״)

    

1.  ידיעה בקריאת פרטיטורה: המועמדים/ות יביאו עימם לנגינה מתוך הפרטיטורה קטע קטע בן 20 תיבות  לפחות בדרגת קושי מקבילה לפחות לזו של הפרק הראשון מתוך "מוזיקת לילה זעירה" מאת מוצרט.

2.   המועמדים/ות יתבקשו לנגן בקריאה מהדף קטע מכורל ארבע-קולי מאת באך בתווי מודרני.

3.   אבחון שמיעתי בסיסי (זיהוי מרווחים ואקורדים משולשים) ושירה מהדף של תפקידים מתוך הפרטיטורות שהנבחנים הכינו לדיון.

4.  הנבחן יתבקש לנגן קטע קצר בכלי העיקרי שלו.

5.  שיחה על שתי יצירות מתוך הרשימה שלהלן:

(השיחה תהיה בנושאים הבאים: המלחין ותקופתו, הצורה וסגנון היצירה. רצוי שהמועמד ילווה את הסבריו על היצירות שבחר בדוגמאות נגינה על פסנתר אשר הוכנו מראש) 

 

רשימת היצירות:

מוצרט - סימפוניה מס. 36 ("לינץ")

בטהובן - סימפוניה מס. 3 ("ארואיקה")

ברליוז - הסימפוניה הפנטסטית

ברהמס - סימפוניה מס.   4

סטרווינסקי" - פטרושקה"

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>