ברכות למיכל רובנר, כלת פרס ישראל!

האמנית, בוגרת בית הספר לקולנוע וטלוויזיה, זכתה בפרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית

20 מרץ 2023
ברכות למיכל רובנר, כלת פרס ישראל!
בתמונה, יצירה של רובנר מוצגת בביאנלה השישית במוסקבה, 2015 (צילום: shuttertstock)

בית הספר לקולנוע וטלוויזיה על שם סטיב טיש גאה לברך את הבוגרת מיכל רובנר על זכייתה בפרס ישראל, 2023, על מלאכה יוצאת דופן בתחום האמנות הפלסטית!

 

מלבד עבודותיה החשובות בתחום האמנות והצילום, והערכתה הגדולה כאמנית מצליחה, היא אף ייסדה את בית הספר לצילום וקולנוע "קמרה אובסקורה".

 

ב-ynet נכתב: "רובנר (65) נמנית על המייסדות של בית הספר לאמנות ולצילום "קמרה אובסקורה" בתל אביב. יצירתה 'מקום 1', מבנה העשוי מאבני בתים הרוסים של פלסטינים וישראלים כאחד, ונבנה בשיתוף בנאים יהודים ופלסטינים, נמכרה ב-2006 ומוכרת כיצירה היקרה ביותר שנמכרה אי פעם מאת אמן ישראלי. עבודותיה, המשלבות צילום, וידיאו ורישום, הוצגו במוזיאונים מרכזיים בעולם, בהם הלובר, MoMA ומוזיאון וויטני בניו יורק. נושא השואה מעסיק אותה לא אחת, ויצירותיה בנושא מוצגות דרך קבע במוזיאון 'יד ושם' וכן במוזיאון באושוויץ בירקנאו.

 

"בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי: 'מיכל רובנר היא מבכירות האמניות הישראליות. יצירתה האמנותית מתייחדת בשפה מקורית ופורצת דרך בתחום הצילום, הווידאו והמיצב האדריכלי. רובנר זכתה להכרה משמעותית והצלחה בארץ ובעולם על ידי המוזיאונים החשובים וקהל שוחרי האמנות'."

 

בהצלחה למיכל בהמשך המרדף בעקבות הלא נודע!

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>