בניין בבת ים זכה בתואר "הבניין הכי מכוער בעולם"

אלפי גולשים בחרו בבניין הבת ימי כמבנה המגורים "המכוער ביותר בעולם" בשרשור גולשים ברשת החברתית Reddit. דקאן הפקולטה לאמנויות, פרופ' אדריכל ערן נוימן, התראיין לכתבה בנושא ברשת 13.

פרופ' אדריכל ערן נוימן, דקאן הפקולטה לאמנויות
פרופ' אדריכל ערן נוימן, דקאן הפקולטה לאמנויות בראיון לרשת 13

בניין בבת ים זכה בתואר "הבניין הכי מכוער בעולם"

 

בניין אחד בבת ים זכה  בתהילת עולם מפוקפקת - והוא אפילו לא ידע שהוא כזה. אלפי גולשים בחרו בתחילת חודש ינואר 2023, בבניין הבת ימי כמבנה המגורים המכוער ביותר בעולם  כשזכה בתואר "הבניין המכוער ביותר בעולם" בשרשור גולשים ברשת החברתית Reddit

 

בניין המגורים שמתנשא לגובה של כ-12 קומות ממוקם סמוך לכיכר המצבה בחלק הצפוני של בת ים. הוא נבנה בשנות השבעים, כחלק מקופלקס מסחרי גדול שנמצא בקומות התחתונות וכולל בין השאר אולם אירועים, חנויות וחניות. הוא צולם על ידי רחפן והועלה לשרשור על ידי משתמש בשם holyroach, שם זכה לדירוג הכי גבוה על ידי גולשים, כשהוא משאיר מאחוריו מבנים כעורים ממדינות אחרות, כמו בלוק מגורים סובייטי בסופיה, בירת בולגריה, שכונות עוני מלאות פחוני במנילה בפיליפינים או בקייפטאון, דרום אפריקה ושכונת מהגרים בצרפת.

 

תמונת הבניין כפי שהתפרסמה באתר Reddit:

 "הבניין הכי מכוער בעולם" בבת ים
 

פרופ' אדריכל ערן נוימן, דקאן הפקולטה לאמנויות, התראיין לכתבה ברשת 13 בנושא והסביר את המהות של התקופה בה נבנה הבניין והצביע על הפשטות בעיצוב האדריכלי שנבעה מרוח התקופה והמהירות בה נבנו בניינים מסוג זה, בשל הצורך בפתרון מהיר ויעיל לאכלוס גלי העלייה שהגיעו ארצה באותה העת.

 

 

לחצו על התמונה כדי לצפות בכתבה ובראיון עם פרופ' ערן נוימן, כפי ששודרה בחדשות ברשת 13 >>


 

לדבריו של פרופ' נוימן הבניין מתאפיין בצניעות. זאת הייתה תקופה שבה לא היה הרבה כסף, ודלות החומר היא שאיפיינה את הבניינים האלה. אלה לא היו בינייני ראווה. זה בניין שמאפיין תקופה של גלי עליה מאוד גדולים שהיו בשנות ה-50 וה-60 בארץ, כך שהיה צריך לשכן הרבה אנשים במהירות.

 

ככל הנראה השילוב בין גודלו וגובהו של הבניין ומצב ההזנחה שלו הם אלה שהביאו לו את הזכייה בתואר המעליב. מדובר בבנייה שהיתה אופיינית בישראל החל משנות ה-50 ועד לשנות ה-80 של המאה ה-20 שמתאפיינת בבנייני מגורים מאסיביים בנראות מגושמת, וללא מרפסות. תוסיפו לכך תריסים מיושנים, סורגים מחלידים ומנועי מזגנים שנתלים על חלקו החיצוני של הבניין בכל חלקה פנויה, וגג שממנו מזדקרות צלחות לוויין ודודי שמש. קשה להתווכח עם כך שהתוצאה אינה אסתטית.

 

לצפיה בכתבה המלאה>>

לכתבה בנושא באתר וואלה >>

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>