פרופ' שרון [פרופ'] אהרונסון-להבי

סגל אקדמי בכיר בחוג לאמנות התיאטרון
חוג לאמנות התיאטרון סגל אקדמי בכיר
פרופ' שרון [פרופ'] אהרונסון-להבי
טלפון פנימי: 03-6408612
משרד: מכסיקו, 201

מידע כללי

פרופ' שרון אהרונסון-להבי היא חברת הסגל הבכיר בחוג לאמנות התיאטרון, בפקולטה לאמנויות. היא כיהנה כראש החוג לאמנות התיאטרון (2017-2021) וכמנהלת תיאטרון האוניברסיטה (2016-2020). 

מחקריה עוסקים בקשרים בין דת, טקס ותיאטרון בימי הביניים המאוחרים ובתקופה המודרנית, והיא עוסקת גם בתיאטרון פמניסטי ובתיאטרון ישראלי. ספריה כוללים את Performing Religion on the Secular Stage, Routledge, 2023 ; Street Scenes: Late Medieval Acting and Performance, Palgrave Macmillan 2011פמיניזם ומגדר בתיאטרון המודרני, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה 2013, ובין זהות ואחרות בתיאטרון תנ"כי בישראל, הוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה, 2016. היא העורכת של Wanderers and Other Israeli Plays, Seagull Books 2009, עורכת שותפה עם עתי ציטרון ודוד זרביב של Performance Studies in Motion: International Perspectives and Practices in the Twenty First Century, Bloomsbury 2014 ועורכת שותפה עם ספי הנדלר של קטלוג הפרויקט "נימוסי שולחן" (2019) בהוצאת הגלריה האוניברסיטאית לאמנות של אוניברסיטת תל אביב. 

החל משנת 2022 שרון מקימה את מעבדת המחקר Act.Play.Game ("משחק") במסגרת TILabs -- מעבדות החדשנות של אוניברסיטת תל אביב. המעבדה עוסקת בחקר תהליכי יצירה בתיאטרון באמצעות טכנולוגיות של מציאות מדומה (VR). 

בשנת 2012 שרון נבחרה כחברה באקדמיה הצעירה שהוקמה על ידי האקדמיה הלאומית למדעים. במסגרת פעילותה באקדמיה הצעירה היא כיהנה כחברת הוועדה המנהלת של האקדמיה הצעירה (2014-2015). 

שרון הנה בעלת תואר שלישי בלימודי תיאטרון מה Graduate School and University Center, CUNY בניו יורק. הפרסים והמענקים בהם זכתה כוללים מלגת פולברייט (Fulbright) ללימודי דוקטורט בארה"ב, מלגת דן-דוד למחקר פוסט-דוקטורט באוניברסיטת תל אביב (2005-2006), מלגת פוסט דוקטורט בקבוצת מחקר זוכת קרן GIF (אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה החופשית בברלין 2007-2009); חברות בקבוצת מחקר במרכז מנדל סכוליון, מרכז למחקר בינתחומי במדעי הרוח והיהדות באוניברסיטה העברית (2015-2016), ומענק מחקר מטעם הקרן הלאומית למדע ISF לשנים 2017-2021 על פרויקט המחקר "אמנות העיבוד: התיאטרון של רנה ירושלמי ואנסמבל עתים". עבודתה על Video Annotation במסגרת פרויקט המחקר "אמנות העיבוד" הוצגה בתערוכה "מקורות ראשוניים: מניעים את הארכיון" בגלריה האוניברסיטאית (2022). החל משנת 202 שרון חברת סגל שותפה בפרויקט [!six] -- קונסורסיום של שש תכניות ללימודים מתקדמים בתיאטרון ומופע (אוניברסיטת נורתווסטרן, שיקגו ארה"ב, JNU דלהי, אוניברסיטת קלן, גרמניה, אוניברסיטת גאנה, האוניברסיטה הקתולית בצ'ילה, ואוניברסיטת תל אביב). ב2023 שרון זכתה יחד עם שותפים מאוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת קלן, גרמניה, במענק של בית הספר הבינלאומי ע"ש לאווי (Lowy International School) באוניברסיטת תל אביב לפרויקט "Curating Theatre Histories".

עד לשנת 2016 שרון כיהנה כמרצה בכירה במחלקה לספרות משווה באוניברסיטת בר אילן. ב2013-2014 היא הייתה ה Lisa and Douglas Goldman Visiting Israeli Professor ב Hellen Diller Institute for Jewish Law and Israel Studies באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה (UC Berkeley) שם היא לימדה במחלקה ללימוד תיאטרון, מחול ומופע (TDPS). כמו כן היא לימדה והרצתה במסגרת בית-ספר הקיץ הבינלאומי לתלמידי מחקר במחלקה לתיאטרון ומדיה באוניברסיטת מיינץ בגרמניה (2011, 2013, 2015).

 

 

 

 

 

 

פרסומים

ספרים / מחברת

Sharon Aronson-Lehavi, Street Scenes: Late Medieval Acting and Performance, New York: Palgrave Macmillan, New Middle Ages Series, 2011.

 

Reviewed in: The Medieval Review Online 13.09.41; Journal of English and Germanic Philology 112:4 (2013): 538-539; Medieval and Renaissance Drama in England 26 (2013): 267-268; Speculum 88:1 (2013): 249-251; Marginalia (2012): 30-34; Hortulus: The Online Graduate Journal of Medieval Studies 7:1 (2011);

 

שרון אהרונסון-להבי, פמיניזם ומגדר בתיאטרון המודרני, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 2013.

 

שרון אהרונסון-להבי, "בין זהות ואחרוּת בתיאטרון תנ"כי בישראל," הוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה, 2016. 

 

Sharon Arosnon-Lehavi, Performing Religion on the Secular Stage (Routledge Advances in Theatre and Performance Studies), London: Routledge, 2023.

ספרים / עורכת

 

 

Sharon Aronson-Lehavi, Editor + Introduction, Wanderers and Other Israeli Plays, In Performance Series, Seagull Books / The University of Chicago Press, 2009.

 

Reviewed inIsrael Studies Review 27:1 (2012): 170-173.

 

Atay Citron, Sharon Aronson-Lehavi, and David Zerbib, Eds. + Introduction, Performance Studies in Motion: International Perspectives and Practices in the Twenty-First Century, London: Bloomsbury/Methuen, 2014.

 

Reviewed in: NTQ (New Theatre Quarterly) 31:1 (2015): 90-91; Platform 8:2 (2014): 88-92; theaterforschung.de 11.7.2014.

 

 

רותי אביליוביץ, שרון אהרונסון-להבי ולינדה בן-צבי, עורכות, במה משלהן: שבעה מחזות אמריקניים פמיניסטיים, אוניברסיטת תל אביב: אסף מחזות, 2015. הקובץ כולל תרגום לעברית של שרון אהרונסון-להבי של מסה קריטית מאת דֶבּ מרגולין ותרגום של בוץ מאת מריה איירין פורנס (יחד עם שלומי ליברמן).

 

נימוסי שולחן: קטלוג, עורכים: ספי הנדלר ושרון אהרונסון-להבי, הוצאת הגלריה האוניברסיטאית לאמנות ע"ש גניה שרייבר, אוניברסיט תל אביב, 2019. 

 

מאמרים

 

"Comparative Video Annotation and Visual Literacy: Performance Analysis of Rina Yerushalmi’s Theatre
Language," with Natan Skop and Yael Via Dorembus, International Journal of Performance Arts and Digital Media, 17:1 (2021): 86-101.

 

“Performance Texts and Recording Performance: Towards a Methodology of Multiplicity,” The Routledge Companion to Theatre and Performance Historiography. Eds. Tracy C. Davis and Peter W. Marx. New York: Routledge, 436-455 2020.

 

"The Performative Utterance 'I': Theatricality and Subversion of Identity in the Works of Eyal Weiser," TDR: The Drama Review 61:4 (2017): 22-39.

 

“Sexuality and Gender,” A Cultural History of Medieval Theatre, Ed. Jody Enders, London: Bloomsbury, 2017, 59-76.

 

 

"Dialectical Aesthetics of Change and Continuity in the 2010 Oberammergau Passion Play," Oberammergau 2010, ed. Kevin J. Wetmore Jr., New York: McFarland, 2017, 53-74.

 

"קומדיה ופארסה בתיאטרון בימי הביניים המאוחרים," קומדיה, עורכים: דן אוריין ולאה גילולה, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 2017, 209-236.

 

"Religious Theatre and the Potentiality of Live Art," Inter-Art Journey: Exploring the Common Grounds of the Arts, ed. Nurit Yaari, Toronto: Sussex Academic Press, 2015; 163-179.

 

"Re: Location," Performance Studies in Motion: International Perspectives and Practices in the Twenty-First Century, eds. Atay Citron, Sharon Aronson-Lehavi, David Zerbib, London: Bloomsbury/Methuen, 2014; 105-118.

 

"Introduction" (with Atay Citron and David Zerbib), Performance Studies in Motion: International Perspectives and Practices in the Twenty-First Century, eds. Atay Citron, Sharon Aronson-Lehavi, David Zerbib, London: Bloomsbury/Methuen, 2014; 1-16.

 

"The Excess of Violence in Hamlet," Hamlet Handbuch: Stoffe, Aneignungen, Deutungen, ed. Peter W. Marx, Stuttgart: J.B. Metzler Verlag, 2014; 72-76.

 

"Hamlet in Israel," Hamlet Handbuch: Stoffe, Aneignungen, Deutungen, ed. Peter W. Marx, Stuttgart: J.B. Metzler Verlag, 2014; 317-320.

 

"Transformations of Religious Performativity: Sacrificial Figures in Modern Experimental Theatre," Performance and Spirituality 3:1 (2012): 57-70.

 

"Raising the Cross: Pre-Textual Theatricality and the York Crucifixion Play," The York Mystery Plays: Performance in the City. Ed. Margaret Rogerson. York: York Medieval Press, 2011; 165-179.

 

"Word and Action in Israeli Performance," with Freddie Rokem, Contesting Performance: Global Sites of Research, Eds. Jon McKenzie, Heike Roms, and C. J. Wan-ling Wee, New York: Palgrave Macmillan, 2010; 222-235.

 

"Wholly Unholy: Religious Iconography in Israeli Art and Performance," with Nissim Gal, Performance Research 13:3 (2009): 154-162.

 

"'The End': Mythical Futures in Avant-Garde Mystery Plays," TRI – Theatre Research International 34:2 (2009): 116-123.

 

"Introduction," Wanderers and Other Israeli Plays. Ed. Sharon Aronson-Lehavi. New York: Seagull Books, 2009; xiii-xxxi (8-31).

 

Encyclopedia Entry: "Avant-Garde Drama: Israel-Palestine," in The Columbia Encyclopedia of Modern Drama. Eds. Gabrielle H. Cody and Evert Sprinchorn, New York: Columbia University Press, 2007; 94-97.  

 

Encyclopedia Entry: "Rina Yerushalmi," Jewish Women: A Comprehensive Historical Encyclopedia, eds. Paula E. Hyman and Dalia Ofer (Jerusalem: Shalvi Publishing Ltd.) 2006.

 

"‘Their Whole Art is Sheer Humbug’: The Doctor’s Part in Wilson’s Art," Assaph: Studies in the Theatre 14 (1998): 79-86.

"‘Tout leur art est pure grimace’: Le personnage du médecin dans l’oevre de Wilson," Protée: théories et pratiques sémiotiques 27:1 (1999): 81-86.

 

ביקורות (reviews) ומאמרים נוספים

 

Performance Review of The Band's Visit (Broadway Musical), Theatre Journal, 71:4 (2019): 506-508. 

 

"'אנחנו המעשים שלא עשית': פר גינט בבימוי רנה ירושלמי וראיון עם הבימאית", תיאטרון 39 (2015): 13-22. 

 

סקירת ספר: צפייה חוזרת: עיון מחודש במחזאות מקור, עורכים: זהבה כספי וגד קינר (הוצאת אוניברסיטת בן גוריון ומוסד ביאליק, 2012), תיאטרון 37 (2014): 116-120. 

 

Book Review of Elaine Aston and Sue-Ellen Case, eds., Staging International Feminisms (Hampshire UK: Palgrave Macmillan, 2007), The European Legacy: Toward New Paradigms 15:2 (2010): 242.

 

"סיפורי סבתא בבמת מיצג", תיאטרון 19 (2007): 38.44. 

 

Book Review of Claire Sponsler, Ritual Imports: Performing Medieval Drama in America (Ithaca: Cornell University Press, 2004), Theatre Journal 58:2: 2006: 361-62.

 

"האם התיאטרון החי עדיין חי?" תיאטרון 14 (2005): 21-23. 

 

"רנה ירושלמי: בין שוליים ומרכז", תיאטרון 14 (2005): 30-34. 

 

Book Review of Eli Rozik, The Roots of Theatre: Rethinking Ritual and Other Theories of Origin (Iowa: University of Iowa Press, 2002), Gestos 37 (2004): 1-5.

 

Book Review of David Wallace, ed. The Cambridge History of Medieval English Literature (Cambridge: Cambridge University Press, 2001), Theatre Journal 56:2 (2004): 333-34.

 

"'המצב': על המיצב 'גופים' ועל הוראת תיאטרון פוליטי", תיאטרון 12 (2004): 45-47. 

 

Book Review of Chris Humphrey, The Politics of Carnival: Festive Misrule in Medieval England, (Manchester: Manchester University Press, 2001), Theatre Survey 44:1 (2003): 161-62.

 

Performance Review of Jean Paul Sartre's No Exit at the Room Theatre, Directed by Avi Gibson-Barel, Tel Aviv 2002, Theatre Journal 55:1 (2003): 153-54.

 

"כבשים מקראיות עם תפיסת עולם: הדרמה של יוספה אבן שושן", תיאטרון 11 (2003): 56-59. 

 

"איפיגניה בניו באלאנס: דקונסטרוקציה במיתוס בבימוי רנה ירושלמי", עם רועי לוי, תיאטרון 10 (2003): 16-19. 

 

"המורדות: משחקן של הנשים בהמורדים מאת עדנה מזיא", תיאטרון 2 (1999): 70-75. 

 

"רמזים לישראל העכשווית בתנ"ך לפי רנה ירושלמי", תיאטרון 1 (1998): 68-73. 

 

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>