Books
Ed. and co-writer, Zik Group: Twenty Years of Work. Jerusalem: Keter Publishers, 2005. (Hebrew, 347 pp.)
קבוצת זיק: עשרים שנות עבודה, ירושלים: כתר, 2005
Selected Articles
"Geomnemonic Performance: Activating Political Ontology through Unsettled Remains", accepted to the peer review book The Routledge Companion to Theatre and Politics, Edited by Peter Eckersall and Helena Grehan, London and New York: Routledge, 2018. (Forthcoming)
“Like Really: The Accident of the Real and the Imaginary at the Aesthetic Twilight Zone,” Maakaf – Journal for Dance, Performance and Visual Theatre, Eds. Menachem Goldberg and Guy Gutman, Print edition of “Twilight”, Issue no. 2 (October 2018, Hebrew and English, 56 pp.)
"ממש, אבל ממש: על תאונת הממשי והמדומה באזור הדמדומים האסתטי" (תדפיס דו-לשוני, 56 עמ').
"Civic Bi-Longing: The Politicization of Domestic Site in Eternal Sukkah", in The Ethnographic Department of the Museum of the Contemporary, edited by Diego Rotman and Lea Mauas, Jerusalem: HearatShulaym&The Underground Academy Press, 2017, pp. 154-177. (Hebrew; Forthcoming in English, 2018)
"כל האזרח יישבו בסוכות": הפוליטיזציה של המרחב הביתי בסוכת נצח".
"A Home Unfound: The Political Modeling of the Domestic Performance", Theatre Journal 69:2 (June 2017), pp. 235-257.
"Performance Art at the Campusphere: Pedagogical Experiments On-Site", Research in Drama Education - RIDE 23:1 (November 2017), pp. 73-90.
"Restating the Scene of Foundation: Establishing Israeli Statehood and Culture in National Collection by Public Movement", Theatre Research International (TRI), 42:1 (March 2017), pp. 37-54.
"The First Home: Cultural Establishment of Habima's Buildings", in Hbimah:New Approaches to National Theatre, edited by Gad Kaynar, DoritYerushalmi and Shelly Zer-Zion, Tel Aviv: Resling, 2017, pp. 105-141. (Hebrew)
"המִשכּן הראשון: הבְנָיית זהותם התרבותית של מבני הבימה".
"The Performative Return: Israeli and Palestinian Site-Specific Reenactments", New Theatre Quarterly (NTQ) 125 (Feb. 2016), pp. 31-48.
"Signals from a Minor (Israeli) World: Condensing Sovereign Domination into a Spatial Image", Teatron 40 (2016), 65-70. (Hebrew)
"איתותים מעולם (ישראלי) מינורי: ריכוז שליטה ריבונית בדימוי מרחבי".
"Ignorant Schoolmaster, Dead Hare: The Pedagogic Antinomy of Performance", Maakaf, on-line magazine for dance, theatre and performance, Issue no. 11: The Pedagogical Performance (2016). (Hebrew, 20 pp. & three segments in English)
"המורה בּוּר, הארנבת מתה: האנטינומיה הפדגוגית של המופע".
http://www.maakaf.co.il/%D7%A2%D7%91/previous-issues/7/190-previous-issues-hebrew/pedagogy/3/1910-2016-10-27-17-09-23
"Hybrid Energy: Artistic Insert as an Arena for Intromedial and Intermedial Relations", in Inter-Art Journey: Exploring the Common Grounds of the Art, Studies in Honor of Eli Rozik, edited by Nurit Yaari, Brighton, Chicago, Toronto: Sussex Academic Press, 2015, pp. 48-66.
"Critically Civic: Public Movement's Performative Activism", in Performance Studies in Motion: International Perspectives and Practices in the Twenty-First Century, edited by Atay Citron, Sharon Aronson-Lehavi, David Zerbib, London, New Delhi, New York, Sydney: Bloomsbury Methuen Drama, 2014, pp. 118-130.
"Role-Playing", Mafte'akh– Lexical Review of Political Thought 8 (Aug. 2014), Minerva Humanities Center, Tel Aviv University, pp. 153-178. (Hebrew)
"משחק-תפקידים"
http://mafteakh.tau.ac.il/2014/08/07-08/
"The Turn of Performative Return" Maakaf, On-line magazine for dance, theatre and performance, Issue no. 9: Reenactments (2014).
"תפנית השיבה הפרפורמטיבית".
http://maakaf.co.il/%D7%A2%D7%91/previous-issues/reeanctments/161-4/959-2014-03-13-11-04-35
"The Abject from the ‘Other City’: The Rite of Winter by Dan Tsalka", in Another View: Israeli Drama Revisited, edited by ZehavaCaspi and Gad Kaynar, Ben-Gurion University Press, 2013, pp. 51-69. (Hebrew)
"הבזויה מ"עיר שם": על פולחן חורף מאת דן צלקה".
Zik Orbits: Zik Group, Works 2006-2013 (Zik Group, 2013), ed. and writer of the articles: "Handmade"; "Kokutsu"; "Installations & Galaxies"; "MysteriumCosmographicum". (Hebrew and English, 130 pp.)
מסלולי זיק: קבוצת זיק, עבודות 2013-2006, עריכה וכתיבה של קטלוג דו-לשוני ובו ארבעה מאמרים: ד. בן-שאול, "עבודת-יד"; "קוקוצו"; "הצבות וגלקסיות"; "מיסטריוםקוסמוגרפיקום" (130 עמ').
"A Blind Date with an Other-Self: Gazes on the Annihilation of Sight in Dialogue in the Dark", Protocols, History & Theory 23, on Void, Information and Uncertainty (February 2012). (Hebrew; Digital peer review, un-numbered, 10 pp.)
"בליינד דייט עם אני-אחר: מבטים על אִיון הראייה ב"דיאלוג בחשיכה".
http://journal.bezalel.ac.il/he/protocol/article/3355
"Liquid Shined Diamond", on Sadam Hussein, a Mystery PlayTeatron 32 (2012), pp. 54-55. (Hebrew)
"יהלום נוזלי משולהב", על סדאם חוסיין, מחזה מסתורין.
Ruth Kanner, Janelle Reinelt, Freddie Rokem, "Capturing Moments of Misperformance: Local Tales", Performance Research 15.2 (June 2010), pp. 66-73.
"Suspended Moment: On Kokutzu by Zik Group", Teatron 27 (2010), pp. 4-8. (Hebrew)
"רגע מושהה: על קוקוצו של קבוצת זיק".
"Ideology of Form in Storytelling Theater: The Politics of Inter-medial Adaptation in Discovering Elijah, A Play about War", Gramma, Journal ofTheory and Criticism 17 (2009), pp.165-182.
"Potential Life: Modeling the Void in Two Productions of TheCherry Orchard", Theatre Research International 34.2 (July 2009), pp. 146-152.
"GlocalizedTheatrum Mundi: The Case of Comédies des Comédiens", Modern Drama 51.2 (Summer 2008), pp. 165-187.
With D. Harari, D. Yerushalmi, "Tell Zik: An Archive in a Changing Exhibition", Block 4: Occasional Cities (Spring 2007), pp. 27-32. (Hebrew)
"תל זיק: ארכיב בתערוכה מתחלפת".
"A Theatrical Space for Swallowing Earth: On Dionysus at Dizengof Center by Ruth Kanner's Group", Zmanim 99 (Summer 2007), pp. 94-105. (Hebrew)
"על דיוניסוס בסנטר: במה לבליעת האדמה".
"In Disharmony with Itself": Dual Aspects of Illusion and Alienation in Brecht’s Thought", in Gad Kaynar and Linda Ben-Zvi (Eds.), in Bertold Brecht: Performance and Philosophy. Tel Aviv: Assaph Book Series, Tel Aviv University, 2005, pp. 83-100.
""מצוי בדיסהרמוניה עם עצמו": היבטים דו-משמעיים של מושגי האשליה והניכור בהגותו של ברטולד ברכט", תיאטרון 20 (2007), עמ' 32-26. (גרסה עברית(
"Outside of the Walls of Acre: Between Outdoors and Indoors in Performances by Zik Group", Teatron 14 (2005), pp. 24-29. (Hebrew)
"מחוץ לחומות עכו: בין חוץ ופנים בעבודתה של קבוצת זיק".
"Her Role as a Storyteller: On Theatre Creator Ruth Kanner", Motar12 (2004), pp.107-118. (Hebrew)
"תפקיד המספרת: על היוצרת רות קנר".
"The Vision of Redemption and the Redemption of Vision: On the Dramatic and Theatrical Incarnation of the Golem", Motar9 (2000), pp. 107-118. (Hebrew)
"חזון הגאולה וגאולת החיזיון: על גילומו הדרמטי והתיאטרוני של הגולם".
"'Le théâtre de ma mort': la créationcomme annihilation", Protée27.1 (1999), pp. 93-98.)French version(
"The Theatre of My Death: Creation as Annihilation", Assaph 41 (1998), pp. 93-100.
"The Status of the Image in Performance Art: The Case of Enerzik by the Zik Group",Motar6 (1998), pp. 171-178. (Hebrew)
"מעמד הדימוי באמנות המופע: זיקוק הדימוי וזיקה לטקסט באנרזיק של קבוצת זיק".