תמר אברמסון

תמר אברמסון
החוג לתולדות האמנות

החוג לתולדות האמנות

Prefiguring the Emblem: Proto-Emblematics in Fifteenth and Sixteenth Century Italian Art

מנחה: ד"ר תמר צ'ולקמן

 

עשיתי את התואר הראשון באוניברסיטה העברית בחוג לתולדות האמנות ובחוג לימודים קלאסיים במדור הלטיני. עברתי לאוניברסיטת תל אביב בכדי לעשות את התואר השני בחוג לתולדות האמנות. במסגרת סמינר עם ד"ר תמר צ'ולקמן בשנה א', גיליתי את ספרי האמבלמות – ספרים ובהם חידות המשלבות טקסט ותמונה מתקופת הרנסנס. בעקבות הקורס, החלטתי לשלב בין אהבתי לאמנות הרנסנס האיטלקי והעניין החדש באמבלמות במסגרת התזה של התואר השני. עבודת התזה שלי עסקה בפסלו של דונטלו, "אטיס-אמורינו", ועל כך שהוא מקדים את אופן החשיבה האמבלמטי, ומהווה חידה ויזואלית שנועדה לעודד דיון מלומד בקרב הצופים המלומדים בפירנצה במאה ה-15. לאחר סיום התואר השני החלטתי להמשיך לדוקטורט בהנחיית ד"ר צ'ולקמן ולחקור יותר לעומק את הסיבות להיווצרות האמבלמות. 


במסגרת העבודה על הדוקטורט שלי, זכיתי במלגה ע"ש נתן רוטנשטרייך לדוקטורנטים מצטיינים במדעי הרוח. בנוסף לעבודתי על המחקר שלי, אני עוזרת עורך בכתב העת הבינלאומי Emblematica: Essays in Word and Image.

 

עבודת הדוקטורט שלי עוסקת בבחינת יצירות אמנות חידתיות מהמאה ה-15 ותחילת המאה ה-16 באיטליה ובפרקטיקות הצפייה בהן. יצירות אלה מוגדרות לעיתים קרובות כיצירות "ללא נושא" או ככאלה שלא ניתן לפרשן, ועקב כך יוצרות ריבוי פרשנויות ודיון מלומד על נושאיהן בקרב הצופים. הגדרתן כיצירות שמטרתן לעורר דיון ופרשנות מלומדים יאפשרו לי להגדירן כיצירות פרה-אמבלמטיות (pre-emblematic), המקדימות 

 

את סוגת ספרי האמבלמות. מחקר זה יאפשר הבנה רחבה יותר של הסיבות שבגינן ספרי האמבלמות זכו לפופולריות כה רבה באירופה בתקופת הרנסנס. 

 

 

 

לחצו כדי לחזור לעמוד הדוקטורנטים

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>