דוקטורנטים - ד"ר ניר פרבר

ד"ר ניר פרבר
ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש


"אפקט ההאצה: תנועה, מכוניות וסנסציות בקולנוע העכשווי”

מנחה: פרופ' ענת זנגר

 

התנועה היא מאפיין מהותי של המדיום הקולנועי, הנובע מיכולתו לדמות, להמחיש וליצור תנועה באמצעים כמו צילום ועריכה. אולם מה קורה כשסרט מתמסר לרעיון ולביצוע של "כוח ההנעה" האצור בו, כך שהתנועה אינה פונקציה עלילתית בלבד אלא עצמאית, מוחשת ומועצמת? כיצד ניתן להבין קולנוע שבו התנועה הופכת להיות נושא מרכזי ונושאת המשמעות, ולא רק כמשרתת של פונקציה עלילתית או רכיב בתוך הדרמה? וכתוצאה מכך, כיצד הופכים הצופות והצופים שותפים לחוויה החושית, הרגשית והסנסציונית – בה הם נעים בעצמם לפי המקצב, בין אם הוא מהיר או איטי? עבודת הדוקטורט מציגה את התנועה בקולנוע לא רק כאמצעי נרטיבי ואידיאולוגי, אלא גם כקישור פיזי, חושי וקוגניטיבי בין המדיום לצופה, מגלם את שאיפות התרבות לניידות ולמהירות, תוך יצירת חוויה סנסו-מוטורית המאפיינת את העידן המודרני. במרכז המחקר עומדים סרטים המתמקדים בתנועה כמוקד תוכני ומדיומלי, תוך בחינת השפעתם הפיזית והחושית על הצופים. התנועה מוצגת כסימפטום לתהליכים תרבותיים רחבים, המדגישה את הקשר בין חוויות אנושיות, טכנולוגיה וקולנוע בעידן הנוכחי.

 


בעל תואר דוקטור מבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב, ומלמד קורסים בתיאוריה ובמבע קולנועיים, סרטי דרך וקולנוע טראש באוניברסיטת תל אביב ובעבר באוניברסיטת כרונינגן בהולנד. חבר בצוות הלקטורה של התוכנית הבינלאומית ואוצר תחרות הסרטים הקצרים בפסטיבל דוקאביב וכמו כן לקטור בפסטיבלים נוספים באירופה. בנוסף, שימש עורך מדעי של מספר ספרי תיאוריה וייסד עם פרופ' ענת זנגר את כתב העת גחליליות לקולנוע וטלוויזיה.  

 

 

 

לחצו כדי לחזור לעמוד הדוקטורנטים

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>