פאנל מאסטרנטים (טל אבידן, מירה–בל גזית וליאור פרלשטיין)
מפגש מיוחד ואחרון במסגרת סדרת הקולוקוויום המחלקתי
Svankmajer’s Darkness/Light/Darkness: Animation Bound to Immobility (Tal avidan)
מרעיון, דרך החיים עצמם ועד עבודת המחקר: קולנוע אוטואימיוני (מירה–בל גזית)
בהרצאה תתייחס מירה-בל גזית לדרך מבחירת הרעיון למחקר ועד למחקר עצמו, וכן תציג את עבודת המחקר שלה (בכתיבה). עבודת המחקר - "אוטואימוניות קולנועית: שימור או הרס?" - עוסקת בהיעשות של סרטי אוונגרד, שתחילתה בסרטי קולנוע ידועים שעוברים שינוי, מטמורפוזה, תחת ידיהם של יוצרי סרטים. סרטים אלו מצויים בשוליים של העשייה האוונגרדית הקולנועית, כחלק מפרקטיקת ה-"Process Cinema". מירה-בל בוחנת אנלוגיה בין היעשות סרטים אלו, לבין היעשות אוטואימוניות ביו-רפואית. אנלוגיה זו, לטענתה, מאפשרת נתיב חשיבה אפשרי ומעניין שיתרום לניתוח הסרטים האמורים, נתיב שנע על רצף שבין הרס עצמי לבין שימור עצמי, בין איום להזדמנות. בנוסף להישענות על טקסטים תיאורטיים, הרחבתם ויישומם, מתחקה מירה-בל אחר תהליך היצירה וחושפת אותו תוך הנכחה של היוצרים באמצעות ראיונות, הרצאות, כתיבה שלהם וציטוטים מדבריהם בטקסטים שונים. בין הסוגיות שנדונות במחקר: יצירה, חתרנות והתנגדות; טשטוש גבולות מדיומליים ואתיים; מרכז מול פריפריה; והיברידיות.
טמפורליות וקריסטלים בקולנוע של דיוויד לינץ' (ליאור פרלשטיין)
ליאור פרלשטיין הוא בוגר תואר ראשון בהצטיינות לקולנוע וטלוויזיה מביה''ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל-אביב. מאמרו פורסם בכתב העת "פס-יצירה". בתואר השני, זכה במלגת הפריפריה, במענק מחקר וקיבל את אות מצטיין הדיקאן לשנת תשפ''א ושנת תשפ''ב. מחקריו עוסקים בזיקות שבין פילוסופיה לקולנוע, בזמן קולנועי ובאתיקה של התמונות הנעות.
אוצר: ד״ר אוהד לנדסמן
עוזרת הוראה: גב׳ שירה חייט