התנ"ך כתיאטרון

סדרת אסף מחקרים

החוקר.ת מאחורי המחקר

מן הביקורות

 

"שמעון לוי מצא גישה מקורית ביותר לתנ״ך: טיפול בחלקיו הסיפוריים כטקסטים דרמטיים, שניתן לנתחם במונחים עול דיאלוג, הוראות בימוי, תפאורה, מחווה, מבני עלילה, מתח דרמטי, אפיון וכל שאר ההיבטים הניתנים ליישום על טקסטים דרמטיים. הוא מציג שילוב ייחודי בין אמנות הבמה לבין אוצר המלים של ביקורת הדרמה מתוך ידע מדהים של התנ״ך ושפתו העברית. ספר זה נועד לקריאה עם התנ״ך לצדך: על ידי טיפול בטקסטים אלה על בסיס עובדתי וענייני בכבוד הראוי להם אך ללא יראת כבוד אמונית, הספר אינו רק מעמיק את ההבנה במגוון עשיר של היבטים תרבותיים, חברתיים והיסטוריים של תכניהם, אלא גם מספר מחדש את הסיפורים הנהדרים האלה בפירוט מרתק, ברגש ובמתח".

פרופ' מרטין אסלין I חוקר תיאטרון

 

 

"התנ״ך כתיאטרון מטפל במגוון רחב של חומרים מקראיים מנקודת מבט דרמטורגית ומוסיף ממד עשיר חדש לסיפורים מוכרים רבים, ומעניק חשיבות והיבטים חדשים למספר גדול אף יותר של סיפורים מוכרים פחות. יחסים בין דמויות ומניעי פעולה נחקרים בפירוט מרשים ובלתי נשכח ובתשומת לב לנסיבות של חלל, תפאורה וחפצים סמליים הממסגרים את הפעולה הדרמטית ומספקים קישורים והקשרים מאירי-עיניים. הספר הוא תרומה חשובה הן לחקר התנ״ך והן לחקר התיאטרון."

פרופ' מרווין קרלסון I חוקר תיאטרון
 

 

פרופ׳ שמעון לוי

מלמד בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב והיה ראש החוג. תחומי מחקרו העיקריים הם דרמה ותיאטרון עברי-ישראלי, יצירותיו של סמואל בקט ותיאוריות של כאוס ותיאטרון. פרסם כעשרה ספרים, עשרות מאמרים ומאות כתבות, רשימות וביקורות בעברית, באנגלית ובגרמנית בנושאי תיאטרון. בין פרסומיו האקדמיים: סמואל בקט - הכאוס הרגיש וכן דרמה ישראלית בערבית, בהוצאת מדר ברמאללה. לוי היה מנהלו האמנותי של פסטיבל עכו והצטרף לצוות ההנחיה של הפסטיבל. תרגם כמאה וחמישים מחזות לתיאטרון וביים לאחרונה את ההצגות התנ״כיות וידיה על הסף בברן, שווייץ ואת מחזהו אחרי/מות.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>