פרוייקט נאמנות פרד סימונס באמנויות

במסגרת פרוייקט נאמנות פרד סימונס באמנויות הוקמה הספרייה הדיגיטלית של הפקולטה לאמנויות, בעזרת תרומתו הנדיבה של מר פרד סימונס מארה"ב.

 



הפרוייקט החל בשנת 2006 במטרה ליצור מאגר של דימויים דיגיטליים עבור חוקרים ותלמידים באוניברסיטת תל-אביב, וכן עבור המשתמשים האחרים שיש להם זיקת מחקר לאוניברסיטת תל-אביב

 



בשלב הראשון התמסר הפרוייקט לדיגיטציה חלקית של ארכיון השקופיות ע"ש ד"ר קרל רוטפלד של החוג לתולדות האמנות, כדי להתאים את הדימויים שנאגרו באוסף השקופיות לאופני המחקר, ההוראה והלימוד העכשוויים והמתקדמים.

 



בשלב השני נמשך הפרוייקט כדי להרחיב את מאגר הדימויים הדיגיטליים בהתאם לנושאי מחקר חדשים ולצרכים של החוקרים והתלמידים בפקולטה לאמנויות.

 

 

הספרייה הדיגיטלית של פרוייקט נאמנות פרד סימונס באמנויות נבנית, בדומה לארכיון, מדימויים של יצירות אמנות (ציור ופיסול) ושל אדריכלות, ומאורגנת לפי תקופות וחטיבות, כפי שנהוג בדיסציפלינת תולדות האמנות: אמנות עתיקה, קלאסית, ימה"ב, רנסנס, אמנות מודרנית, אמנות ישראלית ואמנות האסלם.



כל דימוי מלווה על ידי מידע מתומצת.

 

בספריית הדימויים הדיגיטליים הועלו על הרשת (עד סוף שנת 2009) כ- 46,000 דימויים של יצירות, ומאגר זה הינו נגיש לכל הסטודנטים ולכלל הסגל אקדמי של האוניברסיטה דרך האתר האוניברסיטאי MyTAU.



כך משרתת הספרייה הדיגיטלית של פרוייקט נאמנות פרד סימונס באמנויות את קהילת האוניברסיטה לקידום המחקר, ההוראה והלימוד, וכך הוא פותח אופקים חדשים למשתמשים פוטנציאליים שעשויים למצוא עניין במאגר.

 

מכיוון שסִפְרוּת הכמויות הגדולות של שקופיות הארכיון, וכן הוספת החומרים החדשים לדיגיטציה בהתאם לעניינים חדשים, כרוכים בעלויות גדולות, נעשית העבודה בשלבים.

 

הספרייה הדיגיטלית מתעדכנת כל העת והיא תרחיב ותעשיר את המאגר באופן שוטף.

 

בשנת 2011 הורחב פרוייקט נאמנות פרד סימונס באמנויות, עם תרומתו החדשה של מר סימונס למען התחלת מפעל הדיגיטציה של ארכיון התיאטרון של הפקולטה לאמנויות - "המרכז הישראלי לתיעוד אמנויות הבמה" מייסודו של שמעון לב-ארי בשנת 1970 ובניהולה של ד"ר שלי זר-ציון.

 

פרטים על המרכז ראו באתר זה - המרכז הישראלי לתיעוד אמנויות הבמה.

 

במהלך שנת 2011-2012 פותח צוות הארכיון בעבודת דיגיטציה של חומרי הארכיון במסגרת פרוייקט נאמנות פרד סימונס באמנויות, וזאת לאחר השלמת ההעמדה של הקטלוג הממוחשב של הארכיון.

 

הפקולטה לאמנויות מוקירה את פועלו המתמשך והנדיב של פרד סימונס לתמיכה באמנויות ולהרחבת הפוטנציאל המחקרי של חוקריה, תלמידיה והבאים בשעריה.

 

השימוש בדימויים הדיגיטליים של פרוייקט נאמנות פרד סימונס באמנויות מוגבל לצרכי עיון, הוראה ומחקר בלבד.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>