פעימות: כתב עת למוסיקה ותרבות

גיליון מס' 2

כתב העת פעימות מהווה צוהר אל עולם המוזיקה והמחקר המוזיקולוגי בתוך הקשריו לשיח התרבותי העכשווי בארץ. המשתתפים בכתב העת קשורים בתחום המוזיקולוגיה – חוקרים וסטודנטים מתקדמים, מלחינים ומבצעים. המאמרים מכוונים לקהל מגוון: למוזיקאים, למוזיקולוגים ולכל שוחר מוזיקה, לאנשי ספרות, אמנות וקולנוע ולחוקרי חברה ותרבות. 

הנושא של גיליון מס' 2 של פעימות הוא הדו-שיח אשר מתקיים בין הספרות ובין המוזיקה. אף על פי שכל אחת מהן נטועה בתוך עקרונות אסתטיים שונים וייחודיים, הן מתמזגות לישות אחת ברגע המופלא של השירה. זהו דו-שיח שבו נארגים הקול האנושי והקול של הכלי למסכת מורכבת, שבה משתלבים הרעיונות של המשורר עם הרעיונות המוזיקליים של המלחין. שניהם נרתמים למאמץ משותף על מנת להעניק מבע רגשי ורעיוני לגוונים השונים שהקול והצליל נושאים במלאכת האריגה המשותפת

עורכת ראשית: ד"ר שושנה זאבי 

 

כתב העת רואה אור במסגרת

המגמה למוזיקולוגיה ע"ש סם רובין 

בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה 

הפקולטה לאומנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ 

אוניברסיטת תל אביב בשיתוף עם הוצאת רסלינג 

 

תוכן עניינים 

 

תיאוריה ומחקר 

 

בוריס קליינרמקצב המקרא – על עיצוב הזמן בקריאה הליטורגית של יהודי תימן

 

ניצה אברבאיה: טקסט, אוטוביוגרפיה ומוזיקה: מאהלר וה"פרידה" ב"שיר על הארץ

 

נמרוד סהר: "עכשיו, כשהכול כל כך פשוט, נותר עוד הרבה לעשות" – ע ל Neither, לא אופרה ולא ליד, מאת מורטון פלדמן וסמואל בקט 

 

אלונה אפשטיין: "הפסיון המודרני" של לאון שידלובסקי כטקסט אומנותי – החיפוש אחר שפה אישית, החיפוש אחר שפה אוניברסאלית 

 

יובל שקד: כתובים סמויים שעולים על כל דמיון – מופעי טקסט ביצירתו של הלמוט לאכנמן 

 

 

 

השירה במבע אישי

 

מירה זכאי: המילה והצליל – מהדף אל הבמה 

 

רוחמה-רוזמרי דנציגר: הדיון על המוזיקה והמילים באופרה "קפריצ'ו" מאת ריכרד שטראוס 

 

 

 

על האופרה "האומר כן" מאת ברטולד ברכט 

 

מיכל גרובר פרידלנדר: בימוי קולות 

 

עודד אסף: כן או לא ... ואולי... המוזיקה של קורט וייל ב"האומר כן

 

צבי טאובר: שתי הרצאות על המחזה "האומר כן" ו"האומר לא" מאת ברכט 

 

אלי פרידלנדר: הלא כן ?! כמה הערות בעקבות עיצוב הבמה של "האומר כן

 

עידו לויטה"לא" שמתחת ל"כֶּן" – עיון בהפקת האופרה "האומר כֶּן" של תא אופרה זוטא 

 

יניב ברוך: על תרגום האופרה "האומר כן

 

מיכל גרובר-פרידלנדר: בימוי אופרה: "האומר כן" מאת ברכט ווייל

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>