המדונה של שיח הצבר

מסורת וחידוש בציור הנוצרי בארץ במאות ה-19 וה-20

נורית כנען-קדר

החוקר.ת מאחורי המחקר

תוכן עניינים (PDF)

 

המדונה של שיח הצבר: מסורת וחידוש בציור הנוצרי בארץ במאה ה־19 וה־20 - כנסיית הביקור בעין־כרם וכנשיית הבשורה בנצרת פותח שדה מחקר חדש בתחום תולדות האמנות בארץ שטרם נחקר. הספר מעמיד דיון ראשוני במחזורי הציור הנרחבים שנעשו בכנסיות מרכזיות, המדברים בשפה אמנותית מחוטבת, בעלת דימויים וקודים מובהקים. את חקר מקורותיה של האמנות הנוצרית בארץ, זיקותיה וצייריה מלווה תיעוד ויזואלי, שרובו אינו מוכר וחושף ארץ לא נודעת. בספר מבואות קצרים, המציגים תפישות יסודיות של האמנות הנוצרית הקתולית ושל אמנות הכנסיות המזרחיות.

 

נורית כנען־קדר היא פרופסור לאמנות ימי־הביניים בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל־אביב. כנען־קדר חוקרת פרקים מרכזיים באמנות הצלבנית בארץ ובאמנות ימי־הביניים באירופה, כמו הפיסול הרומנסקי, פיסול השוליים הרומנסקי והגותי ודימויי האישה. בפרסומיה המגוונים התמקדה פרופ' כנען־קדר בסוגיות של איקונוגרפיה, מקורות, משמעות הדימוי ביצירה ותפקידו, והעמידה את הטקסט החזותי כשפה בעלת קודים וסמלים הניתנים לקריאה ולפענוח.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>