דיוקן האמנית כעיצוב פנים: על יצירתה של אביבה אורי

ניסים גל
הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2010

תוכן עניינים (PDF)

 

אביבה אוח זכתה להכרה ממסדית כבר בראשית דרכה האמנותית, והפכה זה מכבר לאחד המיתוסים המכוננים של המודרניזם הגבוה והייחודי בנוף המקומי.

 

הווירטואוזיות של שפת האמנות שלה מיזגה רישום חמור, מרוכז ומדויק, יחד עם דחיפות רתמית ומקצבים בארוק״ם. בדימוייה ובדמותה עיצבה אור׳ את עצמה כחידה שאי-פתירותה היא מיסודותיו של מעשה האמנות. ספרו של נסים גל רואה באניגמטיות הזאת הנחת יסוד לניתוח עבודתה ודמותה של אורי: אביבה אור׳ היא חידת המחקר שלפנינו. הספר אינו מונוגרפיה של אור׳, בבחינת"ואלה תולדות", אלא דיון בסוגיות המרכזיות העולות מתוך העשייה שלה: עיצוב הפנים, פעולת המסגור, מלאכת הרישום, מעשה האהבה, אבל ומוות. בספר זה, החוקר את חידתה של אביבה אור׳, מוזמנים הקוראים לפגישה מחודשת עם אמנית רבת עוצמה, שמכבה חוזר ודורך בקורותיה ובחילופי משמרותיה של האמנות הישראלית.

 

נסים גל הוא מרצה בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת חיפה. ספרו הקודם על האמנית אילנה סלמה-אורתר פורסם בהוצאת ActuLab, הבוזאר במונפל״ה ב-2007. הוא מתמחה באמנות מודרנית ועכשווית ומחקריו עוסקים בהיבטים אסתטיים, תרבותיים, פוליטיים ומגדר״ם באמנות ישראלית ובינלאומית.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>