50 עיצובי במה

החוקר.ת מאחורי המחקר

 

לא חלמתי להיות מעצב במה, אפילו לא ידעתי שיש מקצוע כזה. 

מאד סיקרן אותי לעמוד על הבמה, ובתיכון הצטרפתי עם כל חברי לחוג דרמה, שם שיחקתי פעמים ספורות בכמה הצגות. השיא היה כשהמורה לדרמה ביקש מאיתנו באחת החזרות להסתובב בחלל ולהיות "שקית ברוח". זה היה מבחינתי הסוף למבוכה ובאופן מיקרי מצאתי את עצמי מצייר את התפאורות של הקבוצה.

בהמשך התחלתי ללמוד ציור, רישום ופיסול אקדמי אצל מורה מהאסכולה הרוסית קלאסית. שעות ארוכות רשמתי שלדים, שרירים ודוגמניות עירום.

במיקרה גיליתי שיש ליד הבית, באוניברסיטת תל אביב, תכנית לימודים כמעט סודית לעיצוב במה.

נרשמתי, התקבלתי והתחלתי ללמוד. לאחר כמה חודשים הודעתי למרצים שאני עתיד להישאר בחוג לתיאטרון ללמד. (ועד היום אני מרצה שם...)

סיימתי את התואר הראשון ולאחריו את השני, בהצטיינות... 

כך מתאר במבי פרידמן את תחילת דרכו כמעצב במות בכל הז'אנרים הקיימים בישראל – מחול, תיאטרון אופרה, קונצרטים ועוד.

עד הוצאת הספר ב2019, עיצב במבי פרידמן למעלה מ200 הפקות תיאטרון- בספר בוחר במבי להציג 50 מתוכן.

"לא בטוח שאלה הטובות ביותר, היפות ביותר או החשובות ביותר, אבל בטוח שאלה שלי, הן אני."

  

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>