הזוכה לשנת 2022: ביסאן טיבי עם סרטה 'רחוב אחד בסילוואן'

בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש משיק קרן דוקומנטרית חדשה

20 יוני 2022
הזוכה לשנת 2022: ביסאן טיבי עם סרטה 'רחוב אחד בסילוואן'

בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש הינו המוסד הוותיק בישראל ללימודי קולנוע, טלוויזיה, מחקר, תסריטאות ומדיה דיגיטלית. הוא נוסד ב-1972 ומזה 50 שנה מהווה בית חם לדורות של יוצרים.ות, חוקרים.ות ואנשי קולנוע, שתרומתם התרבותית בעיצוב השיח הישראלי לא תסולא בפז. ב-18 ביוני, הכריז ביה"ס על יסוד קרן חדשה לפיצ'ר דוקומנטרי ראשון ע"ש דוד בנג'מין גומבין.  מדובר בקרן שניה לסרטים באורך מלא שמייסד ביה"ס לתמיכה ביצירות של בוגריו. זאת לאחר הצלחת הקרן לסרטי פי'צר עלילתי ראשון ע"ש סטיב טיש. 

 

הזוכה במענק לשנת 2022: ביסאן טיבי עם סרטה 'רחוב אחד בסילוואן'. טיבי, בת 22, גדלה בנווה שלום. לומדת בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באונ' ת"א, שנה ד' במגמת הפקה. 

 

סיפורו של רחוב אחד בסילוואן מספר כחצד מצד אחד קיימת התנחלות ישראלית בתוך בית של משפחה פלסטינית שגורשה ממנו ובצד השני גרה משפחה פלסטינית שעומדת בפני גירוש לצורך הקמת התנחלות נוספת. הסרט עוקב אחר הילדים שגרים ברחוב, שלא יודעים אם ומתי יצטרכו לעזוב את ביתם. 

 

המענק ע"ס 100 אלף דולר ניתן במטרה לתמוך בהפקת סרט תיעודי באורך מלא של בוגרי.ות ביה"ס. הקרן הוקמה ע"ש  דוד בנג׳מין גומבין, יליד צרפת (1986) שעלה לבד לארץ ב- 2009. דוד היה איש תקשורת ושימש ככתב בתאגיד כאן ובערוץ הבינ"ל I24NEWS . קולנוע דוקומנטרי היה אחד מתחביביו והוא חלם לצלם סרט דוקו, אותו לא הספיק לממש שכן ב- 2019 בהיותו בן 33 בלבד,  נהרג בתאונת דרכים בזמן שרכב על אופניו.   הקרן היא תרומתם הנדיבה של אלמנתו טל שמיר ומשפחת שמיר, שבחרו כך להנציח את זכרו.

 

מבין שלל ההצעות שהוגשו, 4 פרויקטים עלו לגמר והתחרו על המענק באירוע פיצ'ינג, שהתקיים בסינמטק ת"א. בחבר השופטים: פרופ' ירון בלוך ראש בית הספר לקולנוע, רכז ההפקות- אמיר טאוזינגר, ראש מסלול MFA דוקומנטרי בינלאומי והבמאי רן טל, חברת הסגל הבכיר והבמאית פרופ' מיכל אביעד וראשת מגמת ההפקה בביה"ס מיה דרייפוס.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>