האישה שלפני

מאת: רולנד שימלפפניג

תרגום: גד קינר

בימוי: דניס שמע

 עיצוב תאורה: אורי וייס

עיצוב תפאורה ותלבושות : מריאלה פיבניקה

בהשתתפות: גלעד אדלר, שרון בורשטיין, איתמר כהן,

נילי סחר, מירב פלדמן 

החוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל-אביב מעלה את המחזה "האישה שלפני" מאת המחזאי הגרמני שזכה להצלחה הבינלאומית- רולנד שימלפפניג. ההצגה הועלתה בבכורה עולמית בוינה בשנת 2004. כעת, בפעם הראשונה בישראל עולה ההצגה בתרגומו של פרופ' גד קינר כפרוייקט הגמר של הבמאית דניס שמע. בהצגה משתתפים בוגרי החוג: גלעד אדלר ונילי סחר, ותלמידיו: שרון בורשטיין, איתמר כהן ומירב פלדמן.

 

קלאודיה ופרנק נשואים כבר תשע עשרה שנה. מחר בבוקר יעזבו את ביתם הישן ויעברו יחד עם בנם, אנדי, למקום חדש. ערב עזיבתם, קוטעת דפיקה בדלת את שגרת חייהם. רומי פוגטלנדר, אהבת נעוריו של פרנק מלפני עשרים וארבע שנים מופיעה על סף הדלת ומצהירה: "אני הייתי בת 17, אתה היית בן 18 ואז נשבעת לי שתאהב אותי לנצח. אני כאן עכשיו כדי שתקיים את ההבטחה שלך". בסדרת תמונות מורכבות ואבסורדיות מוצגים מהלכיה של רומי, "האישה שלפני", לאלץ את פרנק לפרוע את השטר ולהשיבו אליה. היא אינה בוחלת באמצעים והופכת את הזיכרון הרומנטי מלפני עשרים וארבע שנים לאיום אלים המוביל לסוף בלתי צפוי. 

רולנד שימלפפניג, מחזאי גרמני צעיר, הוא אחד המחזאים הפורים והמצליחים ביותר באירופה של ימינו. בין מחזותיו הרבים נמנים המחזות "push-up", "כאן ועכשיו" ו"לילה מאלף" הכתובים בסגנון ייחודי ומרתק המוהל ריאליזם בסוריאליזם, מתכתבים עם יצירותיהם הגדולות של מחזאים קלאסיים ומודרניים כאוריפידס, אדוארד אולבי, הרולד פינטר והנריק איבסן ומועלים ברחבי העולם כולו.

 

ההצגות התקיימו בחוג לאמנות התיאטרון, בניין מקסיקו אולם קראוטהמר

10-17/4/2010

 

צילום תמונות יח"צ - יסמין ארזי

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>