הגשת הצעת המחקר ובדיקתה

הגשת הצעת המחקר ובדיקתה

  1.   בתום תקופה שלא תעלה על שנה מיום קבלתו כתלמיד מחקר שלב א', יגיש התלמיד לוועדה לתלמידי מחקר העתק דיגיטלי של "הצעת המחקר" שכתב ומכתב מהמנחה המאשר את הגשת הצעת המחקר. ההצעה תכלול את הפרקים הבאים:  

            -  תיאור נושא המחקר בזיקה לשאלת המחקר.

            -  סקירה ביקורתית של מחקרים שנעשו בעבר בנושא בדרך המובילה לטענת/שאלת

               המחקר.

            -  דיון במקורות שהתלמיד יסתמך עליהם, כולל מקורות ראשוניים במקרה הצורך.

            -  היפותזות, הנחות היסוד והרעיונות המנחים של המחקר.

            -  מתודולוגיה: שיטות בדיקת הנושא, התזה והרעיונות המנחים.

            -  התרומה המשוערת של המחקר לתחום הידע.

            -  מבנה העבודה כמהלך להוכחת התזה.

            -  רשימת מקורות.

               להנחיות מפורטות להגשת הצעת המחקר ראו נספח מס' 5

 

הצעת המחקר תיכתב בעברית או באנגלית. בסמכותה של הוועדה היחידתית לחייב את כתיבת ההצעה והעבודה  בשפה האנגלית. זאת בכפוף לנושא העבודה, למצאי השופטים ולשיקולים מקצועיים נוספים.

  1.  כל הצעה שתוגש לוועדה לתלמידי מחקר תלווה בקו"ח, ורשימת פרסומים של כותב ההצעה. נציג התחום בוועדה יחליט אם ההצעה בשלה להגשה לדיון בוועדה.
     
  2. הוועדה היחידתית לתלמידי מחקר תבדוק את תכנית המחקר המוצעת והרכב ההנחיה כעונה על כל היבטי ההצעה. לקראת הדיון יקראו כל חברי הוועדה את ההצעה ויכינו שאלות או הערות במידת הצורך. את הדיון יוביל נציג התחום הרלוונטי בוועדה, אשר יבהיר בעיקר באיזה מובן ההצעה מקורית ועשויה להוביל לחידושים משמעותיים בתחום הנחקר, ומדוע המנחה מתאים להנחות את ההצעה. נציג התחום יהיה רשאי להזמין לדיון מומחה נוסף בתחום.
     
  3. הוועדה תיעזר בשתי חוות דעת של מומחים  בתחום המחקר הנדון בדרגת מרצה בכיר לפחות, אחד מתוך האוניברסיטה והשני מאוניברסיטה אחרת.
     
  4. דרשו המומחים או מצאה הוועדה שנדרשים תיקונים מהותיים בהצעה, היא תוחזר ותוגש בשנית תוך הזמן שיוקצב לכך. ההצעה המתוקנת תוגש מלווה בדף נפרד המפרט את התיקונים שנעשו, תוך ציון הפסקה/פסקאות והעמוד/ים המתוקנים שבהצעה. דף זה ייחתם ע"י מגיש ההצעה והמנחה. אם הוועדה תמצא שההצעה לא תוקנה כראוי, לא תאושר הגשה נוספת. הוועדה לא תדחה תכנית מחקר מבלי שתאפשר למנחה המיועד לחוות דעתו לגבי הנימוקים שהועלו כנגדה. אם תשתכנע הוועדה שהתכנית מקורית, עשויה להוביל לחידושים משמעותיים בתחום הנחקר, שהיא ברת ביצוע, ושיש בכוחם של החוקר והמנחה להביא את המחקר לידי גמר מוצלח, תאשר את התכנית. 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>