זוכי טקס פרסי הפורום הדוקומנטרי לשנת 2023!

ברכות חמות לבוגרנו שהוכרזו בטקס פרסי הפורום הדוקומנטרי

28 פברואר 2024
ברכות חמות לבוגרנו שהוכרזו בטקס פרסי הפורום הדוקומנטרי לשנת 2023!

 

1341  פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם

צילום: רן מנדלסון

 

בימוי: רן טל | הפקה: רן טל, שריג פקר

רן טל מכהן בחמש שנים האחרונות כראש התוכנית הבינלאומית לקולנוע דוקומנטרי, בביה"ס לקולנוע ע"ש טיש באוניברסיטת ת"א

 

"1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם" הוא סרט על צילום ועל צלם מלחמה. אבל לא פחות מכך, זהו סרט על הצלקות שמותירה ההיסטוריה לא רק בקורבנות שלה, אלא גם במתעדים שלה.
מיכה בר-עם, מבכירי צלמי ישראל, הקדיש חמישים שנות צילום לתיעוד הפרויקט הישראלי. כיום, כשהוא כבר בן יותר מתשעים, הוא מביט אחורה על חייו ועל הדימויים שאסף ומנסה להבין בשביל מה ובשביל מי כל זה.
במשך שנה וחצי איפשר בר-עם לבמאי רן טל ("ילדי השמש", "גן עדן", "המוזיאון"), כניסה חופשית לארכיון הצילומים העצום שלו, שנמצא במרתף ביתו. טל בחר 1341 פריימים, מהם הרכיב את הסרט.

 

 

 

למקרה שאת עדיין בסביבה

צילום: טליה (טוליק) גלאון

 

בימוי: טליה (טוליק) גלאון | הפקה: איתי תמיר, עמי לבנה

רן טל מכהן בחמש שנים האחרונות כראש התוכנית הבינלאומית לקולנוע דוקומנטרי, בביה"ס לקולנוע ע"ש טיש באוניברסיטת ת"א

 

לא לכולם יש זמן למות, אבל ליעל היה. עשור אחרי שהכירו לראשונה באוניברסיטה, פוגשת הבמאית את יעל בפעם השנייה, הפעם כחולה חדשה ומבוהלת במחלקה האונקולוגית בעוד שיעל, חולה ותיקה, מאירה את דרכה באפלה. את הזמן שלה יעל לא ניצלה לחוויות "גדולות מהחיים" אלא לקפיצת ראש אל מעמקי הנפש, להתבוננות צלולה בעיניו של פחד המוות. את המבט המפוכח הזה היא מורישה לבתה מיה ולבן זוגה רני, שנשארים להמשיך את החיים אחריה.
הסרט נע בין אז לעכשיו, בין החיים ובין המוות, איפה שטעם הדברים מתברר.

 

 

 

אני רואה אותך

 

בימוי: אדם ויינגרוד | 19 דקות | תיעודי | קובי מזרחי הפקות

 

דן ליאני איבד את מאור עיניו במהלך שירותו הצבאי במלחמת לבנון הראשונה. לאחר 25 שנים כעיוור הוא מקבל כמעט באורח פלא את ראייתו מחדש. לראשונה בחייו דן רואה את אשתו וארבעת ילדיו, אלא שסיפור האגדות הזה מקבל תפנית נוספת. דרך ארכיונים משפחתיים חד פעמיים בשילוב אנימציה ייחודית דן מתיישב לספר את סיפורו המדהים.

 

 

 

להציל את חיות הבר

 

בימוי: יפים גרבוי, טניה דודניק, ניקולאי ויקטורוב

בוגר החוג לקולנוע, אונ' תל אביב. ביים כמה סרטים קצרים זוכי פרסים. סרטו הארוך הראשון- "מלחמתה של רעיה סיניצינה" זכה בפרסי הבימוי והצילום, דוקאביב 2020; פרסי סרט הביכורים והצילום בתחרות הפורום הדוקומנטרי, 2020 

 

סדרה תיעודית לכל המשפחה, בשיתוף הספארי ורשות הטבע והגנים, אשר עוקבת אחר בית החולים לחיות בר, היחיד מסוגו בארץ.בכל פרק נלווה את האנשים העוסקים בהצלת מגוון חיות הבר המרתקות של ישראל ובהשבתן בחזרה לטבע. נכיר את הווטרינרים, המטפלים, המתנדבים, פקחי רשות שמורות הטבע, את האזרחים שמוצאים חיות בר פגועות ומביאים אותן לבית החולים, וכמובן את החיות בתהליך החלמתן וחזרתן הביתה, אל סביבתן הטבעית.

 

 

 

 

שקרים שסיפרתי לעצמי

 

בימוי: יפים גרבוי | הפקה: יהלי גת, יפים גרבוי | חברת הפקה: מוזה הפקות, אוקפי פילמס | תסריט, עריכה וצילום: יפים גרבוי | עיצוב פסקול: אנטון לבקין | מוזיקה: עמרי בר

בוגר החוג לקולנוע, אונ' תל אביב. ביים כמה סרטים קצרים זוכי פרסים. סרטו הארוך הראשון- "מלחמתה של רעיה סיניצינה" זכה בפרסי הבימוי והצילום, דוקאביב 2020; פרסי סרט הביכורים והצילום בתחרות הפורום הדוקומנטרי, 2020.

 

יפים מתעד את משפחתו מאז היותו נער. במשך עשורים הוא חוקר בעזרת המצלמה את היחסים ההרסניים של אביו ואימו. כאשר יפים עצמו נמצא חסר ישע באחת התקופות הקשות בחיי הזוגיות שלו, הוא נחשף לסוד אפל שהוריו ניסו בכל כוחם להסתיר ממנו. הגילוי מטלטל את עולמו והוא יוצא למסע קולנועי רצוף שקרים, בגידות ואשמה, במטרה לרפא את הפצע העמוק שבתוכו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>