הרצאה במסגרת הקולוקוויום: גאוגרפיה של זנות בלתי נראית: ההיסטוריה המרחבית של הזנות בעיר תל אביב בין השנים 1975-1995

30 בדצמבר 2019, 14:00 
 
גאוגרפיה של זנות בלתי נראית

ביום שני הקרוב, 30.12.19, תרצה הדוקטורנטית הדס צור מהחוג לג"ג בנושא: 'גיאוגרפיה של זנות בלתי נראית: ההיסטוריה המרחבית של הזנות בעיר תל אביב בין השנים 1975-1995'.

מצורפים תקציר ההרצאה ופרטים אודות המרצה:

גאוגרפיה של זנות בלתי נראית: ההיסטוריה המרחבית של הזנות בעיר תל אביב בין השנים 1975-1995

הדס צור*

 

מיקומה של הזנות בעיר מהווה זירת מאבק בין גורמים שונים במרחב העירוני.  דחיקה וניוד הזנות מזירה אחת בעיר לאחרת היא תוצר של תמורות בחוק, בשיטור, בתכנון העירוני ובתפיסות תרבותיות ומוסריות. מחקר זה מתמקד בארגון המרחבי של הזנות בעיר תל אביב בין השנים 1975-1995; שני עשורים שבהם התהוותה ועוצבה מחדש פרישת הזנות, ובאופן רחב יותר, אורגן מחדש הסדר המוסרי-מגדרי במרחב העירוני. הזנות נהפכה מזנות גלויה ונראית, המתקיימת ברחובות מרכז העיר בשנות השבעים, להיותה נסתרת ומתרחשת בשוליים העירוניים בשנות התשעים. על בסיס מחקר ארכיוני הכולל עיתונות יומית ומקומית, פרוטוקולים  ודיונים בכנסת, תכתובות תושבים לרשות העירונית ותיקי עיר, משורטטים השלבים, ההגיונות, והמנגנונים באמצעותם אורגנה מחדש מפת הזנות בעיר. מבעד להיסטוריה המרחבית של הזנות מתגלה מרכזיותו של המרחב ככלי עבור הרשויות להתמודד באופן פורמלי ובלתי פורמלי עם הזנות. נוסף על כן, המחקר מעלה את הזיקה בין מיקום הזנות לאלימות וסיכון ואת המחיר שמשלמים מי שנמצאים בזנות, על הפיכתה לבלתי נראית.

 

*דוקטורנטית בחוג לגאוגרפיה וסביבת האדם, בית הספר למדעי כדור הארץ, אוניברסיטת תל אביב. מחקר זה נכתב במסגרת עבודת מאסטר בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב.   

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>