הרצאה במסגרת הקולוקוויום: כיצד השינוי בתפיסת המטופל השפיע על אדריכלות בית החולים?

06 ביוני 2019, 10:00 
 
הרצאה במסגרת הקולוקוויום

ביום חמישי הקרוב, 6.6, תרצה המאסטרנטית מעיין שוורץ במסגרת הקולוקוויום בנושא: כיצד השינוי בתפיסת המטופל השפיע על אדריכלות בית החולים?

 להלן תקציר ההרצאה:

 כיצד השינוי בתפיסת המטופל השפיע על אדריכלות בית החולים? 

בית חולים הוא מוסד המספק שירותי רפואה, כאשר אנו נשאלים מהו תפקיד בית החולים? התשובה הנפוצה אשר נענית היא לרפא את החולים, אך כאשר אנו נשאלים מהי בריאות?, או מהי המשמעות של להיות בריא? תשובות נוספות עולות. בריאות ואיכות החיים הם בין הנושאים המרכזיים שהחברה המודרנית מתמודדת עמם. ההתפתחות המדעית טכנולוגית המואצת המאפיינת את תקופתנו הביאה בעקבותיה עלייה ניכרת גם בתוחלת החיים וגם באיכותם. תנאי ההיגיינה השתפרו, סל המזון גדל, מחלות הוכחדו, תרבות הפנאי התרחבה ואיכות החיים של החברה עלתה, אך להתפתחות זו יש גם השלכות חברתיות וסביבתיות המשפיעות לרעה על איכות החיים שלנו.

אף על פי שגורמים רבים נראים מעבר לטווח האישי שלנו, חשוב להבין כיצד לכל גורם בחיינו יש תפקיד במערכת הבריאות, החל מהשלטון המקומי למוסדות חברתיים. בריאות כפי שאנו יודעים היא לא רק על לא להיות חולה, אבל מגוון שלם של היבטים אחרים, ולכן היום מערכת הבריאות לא באה לידי ביטוי רק במבנה בית חולים, אלא דרך רשת דינמית, המוטבעת אל המערך העירוני.

במבט רחב יש תהליך המנחה את מערכת הבריאות, אשר לראייתי ייהפך בסופו של דבר למדריך תכנוני של פונקציית בית חולים. ברצוני לבחון את הקשר בין תפיסת עולם הרפואה את המטופל ומקומו, תפיסה אשר השתנתה לאורך ההיסטוריה, ואת אדריכלות מבנה בית החולים בהתאמה. האם לאדריכלות הסטרוקטורלית יש איכויות מרפאות וכיצד ניתן לרתום החלטות תכנוניות לטובת קידום תהליך הריפוי.

 

הקולוקוויום מתקיים בימי חמישי בשעות 10-12 בקיקואין 2.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>