הרצאה: תפיסה קוגניטיבית במרחב עירוני וירטואלי

28 במרץ 2019, 10:00 
בניין קיקואין חדר 2 
הרצאה: תפיסה קוגניטיבית במרחב עירוני וירטואלי

ביום חמישי הבא, 28.3, ירצה תומר רבינוביץ, תלמיד התואר השני בביה"ס, בנושא: "תפיסה קוגניטיבית במרחב עירוני וירטואלי".

להלן תקציר ההרצאה ופרטים אודות המרצה:

תפיסה קוגניטיבית במרחב עירוני וירטואלי

עבודת המחקר, בוחנת את ההשפעה של מאפיינים שונים בסביבה העירונית על יכולת ההתמצאות במרחב ועל התפיסה המרחבית-קוגניטיבית.

לשם כך עשינו שימוש במודלים ממוחשבים המדמים סביבות עירוניות אקראיות בעלות מאפיינים, מורפולוגיים וטופולוגיים שונים, בהן נדרשו נסיינים לבצע סימולציות ניווט והתמצאות בזמן אמת.

הנחת היסוד של מחקר זה, גורסת כי המאפיינים הפיסיים של הסביבה הם קריטיים לזיהוי של מקום בעיר כנקודת ציון, וכי שונות וויזואלית, לצד אירועים אישיים מהווים יחד גורם דומיננטי בזיהוי של מקומות בעיר - במהלך השנה החולפת 40 נסיינים, משני המינים, נדרשו לבצע מבחני ניווט בסביבות וירטואליות באמצעות שימוש במשקפי מציאות מדומה. מבחנים אלה נועדו לבחון את מידת ההתמצאות של הנבדקים בסביבות שונות הנבדלות סטטיסטית במאפייני פריסת הגריד העירוני, בהתפלגות אורך ורוחב הרחובות ובגובה המבנים.

העבודה כללה רישום נתונים בזמן אמת, שכלל מיקום קרטזיאני של הנסיין בכל נקודת זמן, מהירות הליכה, זווית המבט וכן ניתוח שדה הראייה של הנסיין לכדי פלט וויזואלי, באופן שאפשר לנו לבצע בדיעבד פירוק לשכבות וניתוח הנתונים שהצטברו. השימוש בכלי זה אפשר לנו לקבל את מסלול ההתקדמות של הנסיין על פני מפת העיר ובנוסף לנתח את הרכיבים השונים בכל פריים נתון ובכל נקודת זמן של שיטוט במרחב.

ניתוח ראשוני של הנתונים מאשש את ההשערה המרכזית, ומוכיח שסביבות הטרוגניות מבחינה מורפולוגית משפרות באופן ניכר את יכולת ההתמצאות בעיר זאת ביחס לסביבות הומוגניות.

אודות המרצה:
מסיים תואר שני במסלול מחקרי במחלקה לארכיטקטורה באוניברסיטת תל-אביב (A.M).
בוגר המחלקה לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל (ARCH.B). 
אדריכל פעיל, העובד בעשור האחרון במשרדי אדריכלים ומתכנני ערים מובילים ועוסק בפרויקטים בעלי אוריינטציה עירונית ובתכנון תשתיות ותחבורה.

ההרצאה מתקיימת בבניין קיקואין אולם 2 בימי חמישי בשעות 10-12.

כולכם מוזמנים!!

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>