על תערוכת "קווי הגנה. מאז'ינו, בר-לב ומעבר"

ראיון ד"ר תמר מאיר, האוצרת הראשית של הגלריה האוניברסיטאית וראשת התכנית ללימודי מוזיאולוגיה ואוצרות באוניברסיטת תל אביב מתראיינת בתכניתו של מואב ורדי בנושא אמנות ואקטיביזם. 

קו מז'ינו שבנתה צרפת עם שכנותיה וקו ברלב שבנתה ישראל מערך מבוצר לאורך תעלת סואץ -במרכז תערוכה חדשה בגלריה האוניברסיטאית באוני' ת"א את התערוכה אוצרים גליה גור זאב והדר' ספי הנדלר מציגים בה מרינה אברמוביץ מיכה ברעם אסף עברון ועוד-האם פגשה את מרינה, את המיצב מציגה. שם התערוכה קווי ביצורים.

כל הזכויות שמורות לערוץ 10 בתכנית לונדון וקירשנבאום

ד"ר ספי הנדלר: אוצר תערוכת קווי הגנה וראש החוג לתולדות האומנות באונ' ת"א - על תערוכת קווי ההגנה המוצגת באונ' ת"א

בצילום היפה של אלכסנדר גירקנז'ה רואים קוביית בטון גדולה ניצבת בלב יער ומכוסה באזוב ירוק. בונקר 5 הוא אחד השרידים של קו מז'ינו, שחצץ בשנות ה– 30 בין צרפת לגרמניה ואמור היה למנוע את הפלישה הנאצית.

התערוכה התברר כמובן שזו בכלל לא תערוכת אמנות או אדריכלות. "קווי הגנה" עוסקת בטיפשות האנושית, בזיכרון, בטבע, באקטואליה, באסתטיקה, ביחסים בין בני אדם, בפחד ובשאלה הגדולה של חלוף הזמן. 

 

An exhibition in Tel Aviv focuses on fortifications, from the Great Wall of China, to the Maginot Line, to Israel’s separation barrier.

An exhibition in Tel Aviv focouses on fortifications, from the Great Wall of China' to the Maginot Line, to Israel's sepatration barrier.

התערוכה בוחנת את מקורותיה, אופייה והשלכותיה של תופעת הביצור מנקודת מבט היסטורית. התערוכה מראה כיצד מבני התבצרות מרשימים וראוותניים נהרסו, נשכחו, נזנחו לחסדיהם של כוחות הטבע.

"מפלצות סתומות אלו שנבנו לאורך ההיסטוריה, מן החומה הסינית, קו מאז'ינו, קו בר-לב ועוד, הן לא רק שרידים ומצבות לפחד האנושי, אלא גם שלדי מונומנטים אדריכליים מרתקים שהניעו את האמנים בתערוכה זו לידי נקיטת פעולות" גילי סיטון על התערוכה "קווי הגנה.

מאז'ינו, בר-לב, מקסיקו - תערוכה חדשה ומסקרנת בגלריה האוניברסיטאית מתבוננת בפעולת הביצור. ימיהם של קווי הביצורים הם כימי ההיסטוריה האנושית. הצורך והדחף לבצר טריטוריה כדי למנוע חדירה של "האחר" הם עתיקים ואוניברסליים.

העבודות בתערוכה "קווי הגנה" מדגימות את עומק האידיוטיזם האנושי. התערוכה "קווי הגנה" עוסקת בנושא מרתק — בִּיצוּרִּים, אך היא לא החליטה אם היא רצינית או מגניבה. חלק מהעבודות נוגעות בנושא באופן אותנטי וחלקן שטוחות ואופורטוניסטיות.

That is quite a marker to set, and Gur Zeev and Hendler managed to cull a highly variegated slew of Alister contributors to offer visual manifestations of all the above perspectives. What constitutes a boundary

 

An exhibition on the art of the borders has reached a fitting audience. In the beginning it seemes to be an ordinary nature documantary.

ידידי אוניברסיטת תל אביב הוזמנו על ידי נשיאה האגודה אמנון דיק ומנכ"לית האגודה עו"ד עדי אולמרט לאירוע טרום-פתיחה בלעדי של התערוכה "קווי הגנה" בגלריה האוניברסיטאית. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>