הרצאת הקולוקוויום: עלויות מגורים ותחבורה בקרבת תחנות רכבת בארצות הברית: הקשר בין מבנה שכונתי, הליכתיות, ונגישות תחבורתית

ד"ר מתן סינגר,

המחלקה לגיאוגרפיה, האוניברסיטה העברית

21 בנובמבר 2022, 14:00 
 
עלויות מגורים ותחבורה בקרבת תחנות רכבת בארצות הברית

קולוקוויום

סמסטר א' תשפ"ג

ימי שני 14-16

מכסיקו 206א

 

 

21.11.22

 

עלויות מגורים ותחבורה בקרבת תחנות רכבת בארצות הברית: הקשר בין מבנה שכונתי, הליכתיות, ונגישות תחבורתית

 

ד"ר מתן סינגר

המחלקה לגיאוגרפיה, האוניברסיטה העברית

 

סוגיות של יוקר מחיה מעסיקות אזרחים רבים בישראל ובעולם. כשני המרכיבים הגדולים ביותר בהוצאות משק בית, עלויות מגורים ותחבורה תופסות מקום מרכזי בקריאות הציבור להקל על יוקר המחיה ובמאמציהן של ממשלות ועיריות לעשות זאת. המחקר הנוכחי מבקש לבחון את הסוגיה של עלויות מגורים ותחבורה בהקשר של מבנה שכונתי, קרבה לתחבורה ציבורית, והיצע המגורים ברמה המטרופולינית. מסד נתונים של כלל השכונות מעשרים ושלושה מטרופולינים עם שירות רכבות עירוני בארצות הברית מהווה את הבסיס למחקר. ניתוחים סטטיסטיים מראים שהשכירות למגורים גבוהה יותר בשכונות צפופות והליכתיות, במיוחד בקרבה לתחנות רכבת, אך גם שעלויות התחבורה נמוכות יותר בשכונות אלה. המחקר עוד מצא כי השכירות בשכונות צפופות והליכתיות נמוכה יותר במטרופולינים עם היצע דיור גדול יותר בשכונות אלה. עם זאת, רק אחוז קטן מהשכונות במטרופולינים השונות הן בנות השגה עבור אוכלוסיות עם הכנסה נמוכה. לממצאים אלה השלכות לגבי היכולת של ממשלות ועיריות להקל על יוקר המחיה על ידי הגדלת היצע הדיור בשכונות צפופות, הליכתיות, ועם תחבורה ציבורית יעילה.

 

 

מתן סינגר הוא פוסט-דוקטורנט במחלקה לגאוגרפיה באוניברסיטה העברית בירושלים. יש לו דוקטורט בתכנון ערים מאוניברסיטת מישיגן ותואר ראשון ושני בגאוגרפיה מהאוניברסיטה העברית. מחקריו של מתן עוסקים בתכנון תחבורה, קשרי הגומלין בין תחבורה ומגורים, והתנהגות נסיעות  באמצעות מחקרים אלה, מתן מבקש להרחיב את הידע הקיים לגבי האופן בו מדיניות ותכנון עירוני מקדמים את הפיתוח של ערים מכלילות, שוויוניות, ובנות קיימא.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>