אתר ארכיון הסרטים

לכבוד 50 שנה להיווסדו של בית הספר לקולנוע וטלוויזיה הושק אתר חדש לארכיון הסרטים

14 מרץ 2023
אתר ארכיון הסרטים
בתמונה, ד״ר אברהם גורדון, בארכיון. צילם: ליביו כרמלי

תמיד תהיתם מה הייתה אחת ההופעות הראשונות של דנה מודן כשחקנית, לצד ברי סחרוף בסרט שצילם ארי פולמן (ואלס עם באשיר)? מה לגבי היצירה הראשונה של איתן פוקס? איזה סרט זכה להכרה בפסטיבל ירושלים כבחירה הרשמית ואף היה מועמד לפרס אופיר? מי היה הראשון לזכות בפסטיבל הסטודנטים של בית הספר? 

 

בית הספר לקולנוע וטלוויזיה על שם סטיב טיש גאה, לכבוד חגיגות היובל להיוסדו, להשיק את אתר ארכיון הסרטים. האתר מציג את מיטב הסרטים שנעשו בבית הספר לצד ציר זמן עם אבני הדרך המשמעותיות בהיסטוריה העשירה של בית הספר מאז היווסדו ב-1972. מוזמנים ומוזמנות להיכנס ולהתחיל לצפות!

 

ראש בית הספר, פרופ' ירון בלוך, ביקש למסור לכבוד ההשקה החגיגית את הדברים הבאים:

במסגרת חגיגות ה-50 לבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב (לשעבר החוג לקולנוע וטלוויזיה), אנחנו גאים להשיק את אתר ארכיון הסרטים. בית הספר הוא חלוץ מוסדות הוראת הקולנוע בישראל וטיפח דורות של יוצרים.ות וחוקרים.ות מהשורה הראשונה בישראל ובעולם. אתר הארכיון מושק במטרה לשמר ולהנגיש את ההיסטוריה של בית הספר לקהל הרחב, וכן כדי לשמש כלי דיגיטלי ללימוד והעשרה עבור הסטודנטים וחברי הסגל. האתר מציג את מיטב הסרטים שנעשו בבית הספר לצד ציר זמן עם אבני הדרך המשמעותיות בהיסטוריה העשירה של בית הספר מאז היווסדו ב-1972 .עם הזמן האתר יתרחב ויתעדכן, וכן יעבור שינויים נוספים. בהמשך, כל סרט שיעשה בבית הספר ויוגש לארכיון הפיזי יעלה גם לאתר. אנו מזמינים אתכם לגלוש באתר, לצפות בסרטים המשובחים שנעשו לאורך השנים ולהתרפק על כנפי הנוסטלגיה של 50 שנות בית הספר.

.

בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש שבאוניברסיטת תל אביב נוסד בשנת 1972 והיה הראשון מסוגו בישראל. זהו בית הספר לקולנוע הגדול במדינה עם כ-850 תלמידים רשומים. תכנית הלימודים בבית הספר היא ייחודית ומשלבת בין עשייה קולנועית ותכנית רחבה ללימודים עיוניים במסלולי תואר רבים: בימוי (BFA, MFA), תסריטאות (BFA, MFA), לימודי קולנוע (BA, MA, PhD) ומדיה דיגיטלית (MFA). בית הספר לקולנוע, מהיווסדו ועד היום, הוא מוסד איקוני שעיצב דורות של יוצרי קולנוע וחוקרי קולנוע מובילים בישראל. רבים מבוגרי בית הספר נושאים בתפקידי מפתח בתעשיות הקולנוע והטלוויזיה הישראליות ובתפקידים מובילים במחקר, כתיבה ביקורתית וחינוך.

 

תודה לכל המעורבים במלאכה:

פרופ' ירון בלוך - ראש בית הספר 

פרופ' רז יוסף - יזם אתר הארכיון

עדי קוטנר - מנהלת אתר הארכיון

Port-T0 - פיתוח, אפיון ובניית האתר

ניב פוקס - פיקוח

אבישין קרשין - מנהל ארכיון הסרטים

עופר ליברגל ובר נחמה - עובדי ארכיון הסרטים

ירון שגל - תכנות האתר

סטודיו נרובאי - עיצוב האתר

 

 לשאלות ותגובות, נשמח לשמוע מכן.ם: taufilmarchive@gmail.com
 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>