הסמינר המחלקתי הומור באמנויות הסתיים

איך השפיעה המציאות על ההומור והסאטירה?

08 אפריל 2024

 

 

הומור  משפיע על כל תחומי החיים והאמנות ומשקף ומעצב את חיינו בדרכים מגוונות. הסמינר "הומור באמנויות", שהתקיים במסגרת התכנית הבינתחומית באמנויות הסתיים בהצלחה. 

 

הסדרה כללה שיחות ומפגשי אמן ואמניות, שהציגו את תרומתו הייחודית של ההומור לתרבות דרך קומדיה, סאטירה, קומיקס, פרודיה, ועוד, במדיומים שונים וברגעי משבר. ההרצאות והמפגשים אפשרו שיח מרתק וחשפו לא רק את העובדה הפשוטה שהומור הוא חלק אינטגרלי מחיינו, אלא גם את תפקודו המרכזי בזיהוי, בשיקוף ובעיצוב שינויים חברתיים ותרבותיים.
 
הסדרה, בארגון ד"ר בן ברוך בליך, כללה מבחר משובח של מרצים ומרצות – יאיר גרבוז, על ציור ביקורתי וסאטירה דרך רישום, שמוליק דובדבני על הומור וקומדיה בקולנוע הישראלי, אפרים סידון על הומור בסאטירה טלוויזיונית, זהבה כספי על הכוח הפרודי אצל חנוך לוין, אילנה זפרן על קומיקס ביקורתי (במיוחד של חתולים), רפי קישון על הקולנוע של אפרים קישון, יוסי אוחיון על סאטירה בכרזות, גיא מורד על כוחה של קריקטורה, איתמר לוין על הומור בשואה, השוטרת אז-אולי על ליצנות מחאה וליאורה מלכא ילין על היתול במחול.

 

השכלנו, התעניינו ומותר היה גם לצחוק, גם בזמנים אלו ובעיקר על עצמנו.

 

 

מפגש מה-3.1.2024  אפרים סידון - מפגש אמן: מעולם לא היה מצבנו...

 

מפגש מה-7.2.2024 אילנה זפרן - מפגש אמנית עם קומיקסאית וקריקטוריסטית: חתולית שפה מצחיקה

 

מפגש מה-21.2.2024 השוטרת אז-אולי - מפגש אמנית: ליצנות שיטורית לבבית במרחב הציבורי

 

 

הסמינר המרתק "הומור באמנויות" שיקף את התרומה הייחודית של הומור לתרבות ולאמנות. דרך ניתוח יצירות אמנות ועולמם הפנימי של אמנים ואמניות, גם המשתתפים.ות חשפו מרעיונותיהם ועוררו לחשיבה. 

 

לעמוד האירוע. (הסתיים)

 

 
נתראה בסמינר הבא ובאירועי התכניות הרב-תחומית (BA) והבינתחומית (MA, PhD) באמנויות.
שמרו את התאריך: ב-26 ביוני, 2024, מ-16:00, תתקיים שוב הסדנה למחקר בינתחומי באמנויות, שתעסוק השנה באמנות האוטופיה | דיסטופיה. 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>