"זה לא זמן לפופ" התקבל לתחרות בפסטיבל קאן!

הסרט היחיד מישראל שהתקבל לפסטיבל קאן השנה!

05 מאי 2024
ירדן שי. קרדיט: שי אטר
ירדן שי. קרדיט: שי אטר

 

'זה לא זמן לפופ', 14 דק' הוא סרטה הראשון של עמית וקנין במסגרת לימודי הקולנוע באוניברסיטת תל-אביב. עלילת הסרט מתרחשת במהלך יום הזיכרון, בו הגיבורה יעל (ירדן שי) מבריזה מהאזכרה של אביה שנפל במלחמת לבנון השנייה ומקווה לזכות בדירה מרופטת בדרום תל אביב שם היא תגלה את המחירים שעליה לשלם לשם כך.

 

שי אטר, צלם הסרט, שימש גם כיועץ תסריט. יחד ניסו להעמיד זו מול זו את האסתטיקה הגראנג'ית של דרום תל-אביב ואת תקוות הגיבורה יעל, באופן שיבליט את המתח בין סיפורה ובין סיפור קולקטיבי הגדול ממנה. הסרט צולם בתחילת חודש ספטמבר 2023 ונתמך ע"י קרן בלבטניק.

 

עמית היא במאית ותסריטאית צעירה המתגוררת בתל אביב. 'זה לא זמן לפופ' הוא סרט סוף שנה ב' שלה במסגרת לימודיה לתואר ראשון בבית הספר לקולנוע וטלוויזה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב. כיום וקנין היא סטודנטית בשנה ג' בבית הספר ״זה לא זמן לפופ״ הוא סרטה הראשון. בימים אלו עמית וקנין ושי אטר עובדים על סרטה הקצר השני במספר – 'לילות' - שעומד להצטלם בסוף חודש יוני, גם בו חוקרת עמית את שזירתו של נרטיב כלל-ישראלי עם חיי יום-יום פרוזאיים. בנוסף היא משמשת כמנהלת התחרות הבינלאומית בפסטיבל הסטודנטים-יות של תל אביב שיתקיים במהלך אוגוסט 2024.

 

זוהי הפעם ה18 (!) שסרט של ביה"ס מתקבל לתחרות הסטודנטים הרשמית של קאן. ב-1999 "עם חוקים" של הבמאי דובר קוסשוילי היה הסרט הראשון שהתקבל לתחרות ואף זכה במקום השני. ב2002 זכתה במקום השני בתחרות איה סומך עם סרטה "שאלות של פועל מת" וב2005 זכתה במקום השני גם הבמאית מיה דרייפוס עם סרט הגמר שלה "ביקור חולים". עוד במאים ובימאיות צעירים נוספים שצעדו על השטיח האדום לאורך השנים הם: הדר מורג, חיים טבקמן, מעיין ריף ועוד.

 

פסטיבל קאן שיחגוג השנה 77 שנה להקמתו, יתקיים בין התאריכים 14-25 במאי, בעיר קאן שבריביירה הצרפתית.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>