ד"ר ליאורה מלכא-ילין

מורה מן החוץ במנהלת ודיקנאט אמנויות
מורה מן החוץ בחוג לאמנות התיאטרון
מנהלת ודיקנאט אמנויות מורה מן החוץ

קורות חיים

Education
2004 Ph.D., Theatre Studies, Tel Aviv University, Israel Title of Doctoral dissertation: "Movement Generates a World: The Moving Body on Stage from a Phenomenological Perspective".
1996 MA, Suma Com Laude, Theatre Studies, Tel Aviv University, Israel. Master's thesis: "Theatrical Proxemics: Configuration of Space and Movement to Produce Meaning and Create Theatrical Experience".
1984 BA, Combined Degree: History plus Theatre History, Hebrew University, Israel
 
Academic position
1991- Teaching at Tel Aviv University, Department of Theatre Studies
1991- Teaching at Tel-Aviv University, Interdisciplinary Program
1998- Academic Consultant, the Inter-Disciplinary Program, Faculty of the Arts, Tel-Aviv University, Israel.
1994- Organizer of the department's academic meetings, the Interdisciplinary Program, Faculty of the Arts, Tel Aviv University, Israel.
1992-94 Organizer of annual conventions, Oral Assaph - Studies in the Theatre, Tel Aviv University, Israel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פרסומים

 

Articles Published

 

"Displaying the Invisible: Self-Directed Touch as a Theatrical Gesture". In Monica Rector, Isabella Poggi, and Nadin Trigo (eds.) Gestures: Meaning and Use. Porto: Universidade Fernardo Pessoa, 2003: 325-332.

 

"The Poetics of Silence: Dancing Lorca", Assaph - Studies in the Theatre, Section C, 16, 2002: 109-134 (in collaboration with B. Blum).

 

"Woyzeck 91 - A World Without Intimacy" Theatre Research International, 25.1, 2000: 29-39.

 

"La Danse ou la Mort: L'Art de la Terreur sans le Sang" Protיe, 27. 1, 1999: 47-52 (French translation of 2).

 

"La Mort de Moliטre - A Descriptive Mapping", Assaph - Studies in the Theatre, Section C, 14, 1998: 5-44.

 

"Dancing vs. Dying: The Art of Bloodless Terror", Assaph - Studies in the Theatre, Section C, 14, 1998: 167-173.

 

"Public Forms of Privacy: Designing Images of Intimacy in the Theatre", Motar, 6, 1998: 201-208 (Hebrew).
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>