• ראשי
  • מסלול הבעה ויצירה באמנויות

    מסלול הבעה ויצירה באמנויות

    ראש המסלול: ד"ר הנרי אונגר  

     

    לאתר התכנית לחץ/י כאן

     

    • תשע"ח
    • תשע"ז
    • תשע"ו
    • תשע"ה
    • תשע"ד
    • תשע"ג

     

    מסלול  הבעה ויצירה באמנויות הוא מסלול ייחודי לתואר שני במסגרת התכנית הבינתחומית באמנויות.

    המסלול  מיועד לסטודנטים/יות אשר מעוניינים בקשר שבין האמנויות השונות לבין חווית העצמי, כמו גם בתהליכי יצירה אינדיבידואליים וקבוצתיים, ובסוגיות אסתטיות, פילוסופיות, חברתיות ופוליטיות הנוגעות באמנויות כצומת להתבוננות תוך אישית ובינאישית וכמרחבי פרשנות להלכי הנפש האנושית.

    המסלול יתבסס על מתודולוגיות מחקר הבוחנות את היוצר והחוויה האמנותית, ויעסוק בדמות  "האני היוצר" באמנויות השונות, בהשתקפות היוצר או היוצרת ביצירה ובאופן בו היוצרים- ויצירתם- נוגעים בקהל ובקהילה. בהתאם, הלימודים יעודדו התנסות חוויתית, רגשית ואינטלקטואלית ויכללו שיעורים מגוונים ובכלל זה סמינרים יישומיים בהם יתנסו הסטודנטים בעבודה אישית.  

    הלימודים ירוכזו ביום אחד בשבוע, במשך ארבעה סמסטרים, ביום רביעי.

    ניתן לסיים את התכנית במבחן גמר.  

     תנאי קבלה:

    ללימודי תואר "מוסמך אוניברסיטה" במסלול הבעה ויצירה באמנויות בתכנית הבינתחומית באמנויות יכולים להתקבל מועמדים בעלי תואר "בוגר אוניברסיטה" , שניתן על-ידי אוניברסיטת תל-אביב או כל מוסד אקדמי מוכר אחר, בציון 85 לפחות ובתנאי שוועדת ההוראה והקבלה של התכנית אישרה את קבלתם.

    ועדת הקבלה רשאית לשקול בחיוב את קבלתם של מועמדים שאינם עומדים בסף הקבלה הנדרש.

    לימודי השלמה:

    תלמיד בעל תואר "בוגר אוניברסיטה", שהשכלתו האקדמית אינה מתחום האמנויות, יידרש ללמוד לימודי השלמה בהתאם להחלטת ועדת ההוראה והקבלה של התכנית בהיקף של עד 16 ש"ס.

     

     התואר שיוענק

    מוסמך (M.A.) בתכנית הבינתחומית באמנויות במסלול הבעה ויצירה באמנויות

     

    בחינת גמר

    בחינת  הגמר תערך לאחר השלמת כל חובות הלימודים כמפורט בידיעון.

    הבחינה תיערך בכתב או בעל-פה לפי בחירת התלמיד.

    התלמיד ימצא מוביל בחינה  מבין מורי החוג (כל מורה מדרגת ד"ר), ויתאם איתו את החומר למבחן.

     

    חומר המבחן

    1. יש לבחור שני נושאים:

    נושא א': סוגיה תיאורטית; ניתוח מושג מחקרי/ביקורתי; ז'אנר; דיוקן של תקופה/דור/ חבורה/סגנון; זרם אמנותי/ביקורתי/פילוסופי; פרשיה היסטורית וכיוצ"ב.

    נושא  ב': קורפוס יצירה: קבוצת יצירות של אמן (בהיקף צנוע – לא כלל היצירה); או: קבוצת יצירות סביב נושא מלכד; או: קבוצת יצירות בחתך של מאפיין נוסף (כגון ז'אנר, דור, תקופה, סגנון, תימה וכיוצ"ב).

    מומלץ, אך לא הכרחי, לבחור שני נושאים שיש ביניהם זיקה. אפשר למשל, להדגים את    הסוגיה התיאורטית (נושא א') באמצעות קורפוס היצירות הנבחרות (נושא ב').   

     

    אין לבחור נושא לבחינת הגמר בנושא שהתלמיד כתב עליו עבודה סמינריונית.

    2. התלמיד יכין רשימה ביבליוגרפית של כתבים מחקריים, ביקורתיים, תיאורטיים לחומר הנ"ל: לנושא הראשון תכלול הרשימה  כ-200 עמודים; לנושא השני – מלבד היצירות עצמן – תכלול הרשימה סה"כ של כ-120 עמודים. יש לבחור בכל רשימה לפחות חמישה פריטים שונים, שיבטאו את המחקר העיקרי והמשמעותי בתחום הנושא; אין לבחור בספר מחקר שלם גם אם הוא עוסק כולו בנושא, אלא בפרק מתוכו.

     

    3. הרשימה תוגש למורה מוביל הבחינה לאישור. התלמיד והבוחן יתאמו תאריך לבחינה עם מזכירות התכנית.

     

    עריכת מבחן בכתב

    המורה המוביל ימסור למזכירות התכנית   את שאלון הבחינה לא יאוחר משבוע לפני המועד שנקבע לבחינה, שאלה אחת לכל נושא. השאלון יועבר לתלמיד על ידי מזכירות התכנית במועד שנקבע. התלמיד יגיש את תשובותיו למזכירות בתוך שלושה ימים. התשובות צריכות להיות מודפסות. היקף כל תשובה בין 2100 - 3000 מילים ברווח כפול, גופן 12. היקף הכולל של המבחן יהיה 6000 מילים לכל היותר. יש להתייחס בתשובות אל חומר הקריאה, להוכיח שליטה  בחומרים הביבליוגרפיים הנִלווים ולצרף רשימה ביבליוגרפית. המבחן ייבדק ע"י המורה המוביל ומורה נוסף

     

    עריכת מבחן בעל-פה

    לקראת מועד המבחן יכין המורה הבוחן שלוש שאלות עבור כל אחד משני הנושאים. השאלות ייצגו את הסוגיות הביקורתיות והפרשניות המרכזיות בתחום הנושאים שבחומר. המבחן עצמו יכלול שאלה אחת לכל נושא. השאלות יימסרו למזכירות התכנית לא יאוחר משבוע לפני מועד הבחינה.  השאלון יועבר לתלמיד על ידי מזכירות התכנית  שלושה ימים לפני המועד שנקבע לעריכת המבחן.

    המבחן ייערך באוניברסיטה, בנוכחות המורה המוביל ומורה נוסף, ויימשך כשעה. התלמיד רשאי להביא למבחן את כל החומר ולעיין בו בשעת המבחן.  

     

     

     

    חישוב ציון הגמר

     

    30%     -  שיעורים ועבודות

    40%     -  סמינרים

    30%     -  בחינת הגמר

     

     

     תכנית הלימודים

     

    שנה א'

     

    שם הקורס

    מסגרת

    אופן ההוראה

    מס' ש"ס

    אסתטיקה אובייקטיבית – בגדר האפשר?

    420

    שיעור

    2  ש"ס 

    המבט כמפתח פרשני

    401

    סמינר

    4 ש"ס

    סכיזואנליזה

    401

    סמינר

    4 ש"ס

    הפילוסופיה מתבוננת באמנויות: נושאים נבחרים באסתטיקה מערבית

    401

    סמינר

    4 ש"ס

    שיטות וטכניקות תיאטרוניות: עבודה עם קהילות מוחלשות

    401

    סמינר עם היבט יישומי

    6 ש"ס

    סה"כ

    20 ש"ס

     

     

    שנה ב'

     

    שם הקורס

    מסגרת

    אופן ההוראה

    מס' ש"ס

    דיוקן האמן כאיש צעיר: יצירת האמנות בין האישי לפוליטי

    401

    סמינר

    4 ש"ס

    קולני יותר ממילים 

    401

    סמינר עם
    היבט יישומי

    6 ש"ס

    היוצר ביצירתו: יצירתם של שלושה יוצרים סקנדינביים – כדרמות נפש

    401

    סמינר

    4 ש"ס

    סמינר מחלקתי

    401

    סמינר

    2 ש"ס

    סה"כ

    16 ש"ס  

     
    אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
    UI/UX Basch_Interactive