"פיגומים" - נבחר לסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים!

הסרט הישראלי העלילתי הטוב ביותר: "פיגומים" בבימויו של מתן יאיר.

07 יוני 2021
הסרט הישראלי העלילתי הטוב ביותר: "פיגומים" בבימויו של מתן יאיר.

סרט הביכורים של מתן יאיר- בוגר התואר השני של בית הספר לקולנוע וטלויזיה ע"ש סטיב טיש, אודות תלמיד תיכון הנקרע בין רצונות אביו לעניין בחומר הנלמד שמעורר בו המורה לספרות, סחף את לב השופטים וקטף גם את פרס חג'ג' לשחקן הטוב ביותר – אשר לקס, עבור הופעתו בסרט וציון לשבח לבארטוש ביאניק על הצילום בסרט.

נימוקי השופטים על סרט הנבנה על מפגש נבון ורגיש בין אנרגיות הגיבורים, סיפור מורכב ועשייה קולנועית עדינה ואמיצה. סרט החושף שאלות ורבדים רבים של מציאות בזהירות ובחן

הסרט הוא קו-פרודוקציה ישראלית-פולנית שזכתה בשנה שעברה בפרס הראשון בתחרות הפיצ'פוינט של פסטיבל ירושלים הסרט הוקרן בפסטיבל קאן האחרון במסגרת הלא רשמית ACID  בה בוחרים במאי קולנוע צרפתים תשעה סרטים עצמאיים.

סינופסיס:

אשר, בן 17, תמיד היה הנער המופרע ביסודי, בחטיבה ובתיכון. הוא לומד בשנה האחרונה בתיכון, בכיתה של תלמידים שלא הסתדרו באף מסגרת אחרת. קשה לו להישאר מרוכז בכיתה ויש בו הרבה אלימות וכעס, אבל גם הרבה קסם וחכמת רחוב. אשר גר עם אביו מילו, בעל עסק לפיגומים, לו הוא עוזר כל יום אחרי הלימודים בעבודות בניין. כשמורה חדש לספרות בשם רמי, נכנס לכיתה של אשר, אשר נחשף דרכו לעולמות חדשים, ונותן ביטוי לרגשות וצדדים אחרים בו. אשר מתנהג לפעמים בזלזול כלפי רמי ומפוצץ לו שיעורים, אך רמי לא מוותר עליו. הוא מעודד אותו לסיים את הלימודים ונותן לו פתח להשתנות. כשרמי המורה מתאבד לפתע, חייו של אשר נכנסים לסחרור. הוא יוצא למלחמה אבודה על כבודו של המורה, וחוצה גבולות שאין מהם דרך חזרה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>