אופני הוראה

  • תשע"ח
  • תשע"ז
  • תשע"ו
  • תשע"ה
  • תשע"ד
  • תשע"ג

עיקר ההוראה בפקולטה נעשה באמצעות קורסים לפי אחד מאופני ההוראה הבאים: שיעור, תרגיל, שיעור ותרגיל, סדנה, פרוסמינר או סמינר, תלמידים חייבים להיות נוכחים בכל הקורסים. אין להירשם לקורסים ששעות ההוראה שלהם חופפות.

 

שיעור

 

קורס הבא להקנות מושגי יסוד ותמונה מקיפה על נושא, סוגיה או תקופה. השיעורים מבוססים, בדרך כלל, על הרצאת המורה. הבנת חומר הלימוד מותנית במעקב צמוד של התלמיד אחר הביבליוגרפיה המופיעה לרוב באתר הקורס.

 

תרגיל

התרגילים צמודים בדרך כלל לשיעורים. מטרתם לאפשר דיונים מפורטים בכיתה על סמך עיון בטקסטים ולהקנות מיומנות בשימוש בכלי עזר.

 

סדנה

קורס שבו נעשית עבודה מעשית בהנחיית מורה מקצועי.

 

פרוסמינרים וסמינרים

קורסים מתקדמים העוסקים בעיקר בניתוח עובדות, בעיות או סיכומים תוך כדי עיון בחומר מחקרי. בקורסים אלו מושם דגש על עבודה עצמית, המתבטאת בהגשת עבודה פרוסמינריונית או סמינריונית בסיום הקורס. עבודות סמינריוניות יש להגיש בהתאם לכללים המקובלים בחיבורים מדעיים ולפי המפורט בתקנון הפקולטה (בהמשך).

 

שיעור סמסטריאלי ושיעור שנתי

 

  • שיעור סמסטריאלי - שיעור הנמשך סמסטר אחד
  • שעה סמסטריאלית - שעה אקדמית בשבוע במשך סמסטר אחד
  • שעה שנתית - שעה אקדמית בשבוע במשך שני סמסטרים
  • שעה שנתית שקולה לשתי שעות סמסטריאליות
  • שיעור שנתי - שיעור המתקיים במשך  שני סמסטרים (סמסטר א' וסמסטר ב')

 

מפתח אופני הוראה:

ש'

שיעור

ת'

תרגיל

שו"ת

שיעור ותרגיל

סמ'

סמינר

עב"מ

עבודה מעשית

מע'

מעבדה

ה"א

הדרכה אישית

פרו"ס

פרוסמינר

שו"מ

שיעור ומעבדה

ק"מ

קריאה מודרכת

בח'

בחינה בלבד

עב"ג

עבודת גמר

פר'

פרוייקט

קול'

קולוקוויום

סד'

סדנה

עב"ס

עבודה סמינריונית

בח"ג

בחינת גמר

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
Developed by
UI/UX Basch_Interactive